۱۳۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در کردستان کشف شد

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری مراجع قضایی، ۱۳۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

۱۳۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در کردستان کشف شد

کوهسار رسولی‌تبار اظهار داشت: مالکان این دستگاه‌ها بر اساس میزان استفاده غیرمجاز از برق، جریمه شده و انشعاب آنان هم قطع شد.

وی اضافه کرد: به کسانی که در شناسایی و گزارش مراکز(دستگاه‌های) غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال به شرکت توزیع برق استان کمک کنند، به تناسب میزان استفاده غیرقانونی از برق، بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال پاداش داده می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: مشترکان در صورت اطلاع از محل دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال، می‌توانند موضوع را به شرکت برق از طریق شماره تلفن ۱۲۱ یا پلیس آگاهی ۱۳۱ و ۱۱۰ اطلاع دهند.

رسولی‌تبار افزود: برای مراکز استخراج ارز دیجیتال تعرفه برق مشخصی توسط وزارت نیرو تدوین شده که بر اساس آن قرارداد منعقد شده و انشعاب واگذار می‌شود، بنابراین خارج از این رویه، مصرف برق غیرقانونی است.

وی از مشترکان خواست برای استخراج رمز ارز، از برق با تعرفه های مشخص (خانگی، عمومی، صنعتی و کشاورزی) استفاده نکنند، چرا که علاوه بر اعمال جریمه‌های بسیار سنگین، امکان سلب امتیاز و معرفی به مراجع قضایی نیز وجود دارد.

در حال حاضر ۶۸۶ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی، اداری و عمومی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها