وزیر راه و شهرسازی:

شهر جدید گلمان ارومیه ظرفیت خوبی برای توسعه شهرنشینی است

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهر جدید گلمان ارومیه ظرفیت خوبی برای توسعه شهرنشینی است.

شهر جدید گلمان ارومیه ظرفیت خوبی برای توسعه شهرنشینی است

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه گلمان به مساحت ۲۱ هزار و ۱۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر ارومیه واقع شد وبا احداث ۵ هزار و ۶۱۰ واحد مسکن مهر و گسترش زیرساخت‌های شهری، به عنوان ظرفیت مناسبی برای مردم این منطقه در زمینه توسعه شهرنشینی مطرح است.

وی با بیان اینکه با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، منطقه گلمان ارومیه به شهر جدید تبدیل شده است عنوان کرد: منطقه گلمان به مساحت ۲۱ هزار و ۱۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر ارومیه واقع شد وبا احداث ۵ هزار و ۶۱۰ واحد مسکن مهر و گسترش زیرساخت‌های شهری، به عنوان ظرفیت مناسبی برای مردم این منطقه در زمینه توسعه شهرنشینی مطرح است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: افتتاح ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور، افتتاح بزرگراه ارومیه به سرو و افتتاح مساکن مهر وکلنگ زنی طرح اقدام ملی را از دیگر اهداف سفر خود به آذربایجان غربی عنوان کرد.

در این سفر ١٠٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در بزرگراه ارومیه، مهاباد و میاندوآب به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات راهسازی چهار بانده کردن محورهای بین شهری ارومیه به مهاباد، سه راهی دارلک به سه راهی ترشکان و ترشکان به گوک تپه و مهاباد و افتتاح بخشی از این پروژه‌ها در شهرستان مهاباد از اهداف سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی است.

بهره‌برداری از پنج هزار و ١١۴ واحد مسکونی مهر و آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار و ٣۶٨ واحد طرح اقدام ملی مسکن از دیگر برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان‌غربی است.

بازدید از بزرگراه بین‌المللی ارومیه- سرو از برنامه‌های پایانی این سفر یک روزه است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها