سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار:

سازمان منطقه آزاد چابهار از دانش‌آموزان نخبه حمایت می‌کند

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: این دانشگاه با مساعدت سازمان منطقه آزاد چابهار از دانش‌ آموزان مستعد یازده شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان در قالب بورسیه تحصیلی دبیرستان دانا و توانا حمایت می‌نماید.

سازمان منطقه آزاد چابهار از دانش‌آموزان نخبه حمایت می‌کند

ناصر آبروش اظهار داشت: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم شهرستان‌های چابهار، کُنارک، پُلان، دشت یاری، راسک، سرباز، قصرقند، لاشار، نیکشهر، فنوج و بخش بنت می‌توانند از بورسیه تحصیلی دبیرستان «دانا و توانا» بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۶ میلیارد تومان برای تحصیل این دانش‌آموزان طی سه سال گذشته به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه می‌شود گفت: این اقدام در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی منطقه انجام می‌شود. به عنوان مثال در سال ۹۸ بالغ بر ۱۳ نفر از دانش آموز این دبیرستان در دانشگاه های برتر و یکی از دانش آموزان این دبیرستان به نام حبیب جدگال در مرحله نخست آزمون المپیاد دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران۱۴۰۰ توانست در رشته شیمی رتبه نخست را کسب کند و موفقیت وی می‌تواند الگویی برای سایر دانش‌آموزان این دیار باشد.

سرپرست دانشگاه بین‌الملی چابهار در خصوص معرفی دبیرستان شبانه روزی دانا و توانا اظهار داشت: این دبیرستان وابسته به دانشگاه بین‌المللی چابهار بوده که دانش‌آموزان مستعد و نخبه چابهاری و سایر شهرستان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان که بیشتر از خانواده‌های کم‌بضاعت و روستانشین هستند در محیطی آرام و علمی به فراگیری دانش بپردازند و در مسیری متفاوت و به دور از دغدغه‌های مالی و اجتماعی در راه پیشرفت علمی قدم بردارند.

وی اضافه کرد: این دانش‌آموزان نخبه در دبیرستان دانا و توانا، توانایی‌های خود را بارور می‌کنند و در آینده با کسب دانش و تخصص لازم به رفع مشکلات منطقه محروم خود همت می‌گمارند.

سرپرست دانشگاه بین‌الملی چابهار به سهمیه بورسیه تحصیلی هر یک از یازده منطقه ذکر شده اشاره کرد و گفت: در منطقه راسک ۹ دانش‌آموز، سرباز ۹ دانش‌آموز، قصرقند هشت دانش‌آموز، لاشار ۶، پلان ۲، بنت ۶، فنوج ۶، نیک شهر ۱۰، دشتیاری ۲۷ و چابهار ۳۳ جمعا۱۳۱ نفر دانش‌آموز به عنوان بورسیه تحصیلی در دبیرستان دانا و توانا پذیرش خواهند شد.

‌وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم شاخص علمی فرزندانمان افزایش یابد اظهار داشت: با فراهم کردن امکانات رایگانی همچون آموزش مناسب با تدریس نوین، در اختیار گذاشتن کتابهای کمک آموزشی، گروه مدرسین بنام کشوری، گشت‌های علمی، سامانه های الکترونیکی، و مشاوره های علمی تلاش می‌کنیم که آنها در دانشگاه‌های مطرح کشور قبول شوند.

سازمان منطقه آزاد چابهار از دانش‌آموزان نخبه حمایت می‌کند

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها