لالیگا

سوارس، اتلتیکومادرید را در آستانه قهرمانی قرار داد/ رؤیای بارسلونا بر باد رفت

دیدار‌های هفته ماقبل پایانی لالیگای اسپانیا با پیروزی صدرنشین جدول رده‌بندی و شکست خانگی تیم فوتبال بارسلونا به پایان رسید.

سوارس، اتلتیکومادرید را در آستانه قهرمانی قرار داد/ رؤیای بارسلونا بر باد رفت

دیدارهای هفته سی‌و‌هفتم، هفته ماقبل آخر فصل جاری رقابت‌های لالیگا امشب (یکشنبه) با برگزاری 9 دیدار همزمان به پایان رسید که در مهمترین آنها تیم‌های همشهری اتلتیکو و رئال به پیروزی رسیدند، اما بارسلونا تن به شکستی خانگی داد.

اتلتیکومادرید صدرنشین که در خانه به مصاف اوساسونا رفته بود، در حالی که دروازه‌اش در دقیقه 75 باز شد، با بازگشتی دیرهنگام و با گل‌های رنان لودی در دقیقه 82 و لوئیس سوارس در دقیقه 88 ورق را به سود خود برگرداند و بازی را برد تا حاشیه امنیت دو امتیازی‌ خود را در صدر جدول حفظ کند. با این نتیجه روخی بلانکو 83 امتیازی شد و حالا تنها با یک پیروزی دیگر یا توقف رئال مادرید در هفته پایانی نخستین قهرمانی‌اش در لالیگا از سال 2014 را کسب خواهد کرد.

رئال مادرید هم امشب در یک دیدار سخت و نفسگیر میهمان اتلتیک بیلبائو بود و میزبان باسکی خود را با تک گل دقیقه 68 ناچو فرناندس شکست داد. بیلبائو در دقیقه 89 این بازی با اخراج رائول گارسیا 10 نفره شد. رئال مادرید با کسب این نتیجه، ضمن رقم زدن بیست‌و‌چهارمین پیروزی‌اش در این فصل 81 امتیازی شد و فاصله دو امتیازی خود را با اتلتیکومادرید حفظ کرد تا همچنین شانس کسب قهرمانی در هفته پایانی رقابت‌ها را داشته باشد.

اما بارسلونا دیگر مدعی قهرمانی که البته شانس زیادی برای کسب این عنوان نداشت، امشب اندک شانس خود را هم از دست داد. در حالی که پیروزی اتلتیکومادرید، کاتالان‌ها را از قهرمانی مأیوس می‌کرد، آنها با قبول شکست خانگی 2 بر یک برابر سلتاویگو آخرین امیدشان را برباد دادند. در این بازی بارسلونا با گل دقیقه 28 لیونل مسی پیش افتاد، اما تنها 10 دقیقه بعد سانتی مینا گل تساوی را برای سلتاویگو زد. در دقیقه 83 کار بارسایی‌ها برای کسب نتیجه با اخراج کلمن لنگله سخت‌تر شد و شش دقیقه پس از این اتفاق سانتی مینا با زدن گل دوم سلتاویگو این تیم را برنده بازی کرد.

این هفتمین شکست فصل بارسایی‌ها بود که آنها را با 76 امتیاز در رده سوم جدول نگه داشت. بارسلونا از بابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان مطمئن شده است، اما هنوز این احتمال وجود دارد که در هفته پایانی با یک ناکامی دیگر یک پله دیگر در جدول سقوط کند و لیگ را در رده چهارم به پایان برساند. در واقع این اتفاق می‌توانست همین امشب رخ دهد اگر سویای رده چهارمی با نتیجه سنگین 4 بر صفر به میزبان خود ویارئال نمی‌باخت، دیداری که در دقیقه 52 آن با اخراج دیه‌گو کارلوس 10 نفره شد. در این بازی کارلوس باکا سه بار در دقایق 34، 47 و 79 و جرارد مورنو در دقیقه 66 گلزنی کردند.

نتایج شش بازی دیگر امشب لالیگا به شرح زیر است:

رئال سوسیه‌داد 4 - وایادولید یک
آلاوس 4 - گرانادا 2
ختافه 2 - لوانته یک
رئال بتیس یک - اوئسکا صفر
والنسیا 4 - ایبار یک
کادیس یک - الچه 3

با این نتایج، ضمن اینکه سرنوشت قهرمانی به هفته پایانی کشیده شد، تیم‌های سوسیه‌داد و رئال بتیس و ویارئال سهمیه لیگ اروپا گرفتند و تیم ایبار نیز به دسته دوم سقوط کرد.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها