کشت محصولات با مصرف بالای آب در کهگیلویه و بویراحمد محدود شد

کشت محصولات با مصرف بالای آب از جمله برنج و هندوانه در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کم بارش و افت سطح آب‌های زیر زمینی محدود شده‌ است.

کشت محصولات با مصرف بالای آب در کهگیلویه و بویراحمد محدود شد

استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌جاری با تنش آبی شدید مواجه هست، به طوری که هم‌اکنون کشت محصولات با مصرف بالا آب محدود شده‌ است.

تنش آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی است که قریب به 10 درصد منابع آبی کشور در این استان وجود دارد و یکی از منابع اصلی حوزه‌ی آبریز کارون به شمار می‌رود.

شهرام عسکری، معاون بهبود تولیدات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کم بارشی در سال گذشته باعث خسارت 10 تا 80 درصد به مزارع دیم شده‌ است.

وی افزود: حجم خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های گرمسیری مشهود است و مزارع دیم شهرستان‌های سردسیری اگر در روزهای باقی‌مانده تا فصل درو بارش داشته باشیم، می‌توان به برداشت محصولات امیدوار بود.

عسکری کشاورزان را به مدیریت مصرف آب توصیه کرد و گفت: با شرایط تنش آبی در مناطق استان کشاورزان برای آبیاری محصولات از روش‌هایی نوین به ویژه از طریق آبیاری قطره‌ای استفاده کنند.

وی از محدودیت کشت محصولات با مصرف بالای آب در استان خبر داد و گفت: قریب به 90 درصد از کشت‌های جالیزی استان تحت پوشش شبکه آبیاری نوین هستند.

شهرام عسکری سطح زیر کشت محصولات دیمی استان را 87 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: خسارت خشکسالی در مزارع دیم بیشتر از مزارع آبی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها