تایید ابتلای ۴ دریانورد به کرونا در بندر امام/ دریانوردان مبتلا در قرنطینه کامل

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با اشاره به ابتلای چند تن از خدمه یک کشتی ورودی به این بندر به کرونا گفت: دریانوردان مبتلا به کرونا، تحت قرنطینه کامل هستند.

تایید ابتلای ۴ دریانورد به کرونا در بندر امام/ دریانوردان مبتلا در قرنطینه کامل

عادل دریس اظهار کرد: تمام الزمات مربوط به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اقدامات احتیاطی به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق دریا در مبادی ورودی بنادر خوزستان در دست انجام است.

وی افزود: همه کشتی‌های ورودی از مبدأ بنادر کشورهای هند و برزیل و یا کشتی‌هایی که دارای خدمه هندی یا برزیلی هستند، در بدو ورود به آب‌های خوزستان متوقف و توسط تیم‌های قرنطینه‌ شبکه بهداشت و درمان شهرستان از طریق انجام تست‌های دقیق کنترل می‌شوند تا از ورود هر نوع بیماری مسری به ویژه گونه جهش یافته ویروس کرونا جلوگیری شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان کرد: روز گذشته یک فروند کشتی از مبدأ اروپا و دارای خدمه هندی مورد کنترل قرار گرفت و چهار نفر از خدمه آن با تست مثبت به ویروس کرونا شناسایی شدند.

دریس افزود: این کشتی در فاصله ۷۰ کیلومتری از مجتمع بندری‌ امام‌ خمینی به طور کامل قرنطینه شده است و پس از اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اطمینان از سلامتی بیماران و دیگر خدمه کشتی توسط تیم قرنطینه شبکه بهداشت و درمان، مجوز ورود به بندر برای آن صادر خواهد شد.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با تأکید بر اجرای اصول شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخورد با موارد مشکوک تصریح کرد: تردد خدمه کشتی به اسکله و همچنین تردد عوامل تخلیه و بارگیری به کشتی مطلقا ممنوع بوده و هر گونه تماس کارکنان و خدمه کشتی حسب الزمات شیوه‌نامه‌های بهداشتی خودداری می‌شود.

وی افزود: همزمان با شیوع گونه‌ جهش‌یافته‌ ویروس کرونا و احتمال ورود آن از مبادی دریایی، اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان با همکاری ناظران و مراجع بهداشتی، تمام مراحل و اقدامات احتیاطی برای کنترل و مقابله با ورود آلودگی‌های ویروسی را در مبادی دریایی استان خوزستان به کار بسته است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها