کاهش مشروط قیمت مسکن پس از انتخابات/ تعطیلی بنگاه‌ها مستأجران را سرگردان کرد

این روزها که بحث انتخابات و تاثیرات اقتصادی آن نقل محافل است، گفته می‌شود قانونی نانوشته صاحب املاک را ملزم می‌کند که در زمان شیوع ویروس کرونا مستأجرهایشان را جواب نکنند اما از سوی دیگر حکم تخلیه صادر می‌کنند!

کاهش مشروط قیمت مسکن پس از انتخابات/ تعطیلی بنگاه‌ها مستأجران را سرگردان کرد

این پارادوکس باعث شده است که مستأجرها در بلاتکلیفی به سر ببرند و در این وضعیت معیشتی یک دغدغه بزرگ به باقی دغدغه‌هایشان اضافه شود.

در این‌باره با مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، گفت‌وگویی انجام شده است.

قلی خسروی درباره ارزان شدن مسکن بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: «همیشه قبل از عید، بعد از عید، قبل از ماه رمضان و کلا اعیاد و انتخابات در کشور ما شایعاتی را شاهد هستیم که بیشتر شکل وعده است و در نهایت متأسفانه عملی نمی‌شود، اما اگر بخواهم درباره همین حالا صحبت کنم با در نظر گرفتن کاهش قیمت ارز و طلا اگر شخص اصلحی به سمت ریاست جمهوری در انتخابات پیش رو برسد قطعا در بازار مسکن نیز شاهد اتفاقاتی هستیم که برای مردم خوشایند است».

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با دلخوری از تعطیلی بنگاه‌های املاک در زمان قرنطینه گفت: «از منظر من این اتفاق نباید در زمان قرنطینه هم برای بنگاه‌ها می‌افتاد چون مستأجری که وقتش به سر رسیده و به هر دلیلی با صاحبخانه توافق نکرده است چگونه باید خانه مورد نظرش را بیابد؟ باید یک خانواده آبرودار اسباب و اثاثیه‌شان را وسط خیابان پهن کنند»؟

او افزود: «اینکه صاحب ملک در دوران کرونا نمی‌تواند مستأجرش را جواب کند و مستأجر طبق قانون باید ۲۵ درصد اضافه کند و در همان مکانی که زندگی کمی کند بماند کذب محض است و این اتفاق فقط به توافق موجر و مستأجر دارد».

قلی خسروی با تاکید بر اینکه باید سیاستمداران ما هوشمندانه عمل کنند تا تحریم‌ها برداشته شود گفت: «این‌گونه که معلوم است سیاست‌مداران ما نهایت تلاش خودشان را می‌کنند که سایه تحریم‌ها کمرنگ‌تر شود و اگر تحریم‌ها برداشته شود وقتی همه مسائل اقتصادی کشور نظم بگیرد بازار مسکن نیز یک نظم قابل توجهی خواهد گرفت».

وی افزود: «در خرداد 99 دولت برای اینکه بتواند بانک‌ها را از ورشکستگی نجات دهد و کمبود بودجه بانک‌ها را تامین کند اعلام کرد که مسکن 48 درصد افزایش پیدا کرده است اما من به کمک همکارانم با بررسی‌های میدانی متوجه شدیم که 8 تا 12 درصد ملک افزایش داشته است».

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به ساخته نشدن مسکن‌های اجتماعی یادآور شد: «8 سال وعده دادند که خانه‌های اجتماعی با بودجه دولتی ساخته خواهد شد و به اقشار کم درآمد جامعه تعلق می‌گیرد، دولت نتوانست از پس ادعایش برآید و همین مسئله نیز باعث نوسان و آشفتگی قیمت ملک شد. متاسفانه این مراکز با آمار و اطلاعات غلط تشنج ایجاد می‌کنند و باعث اختلاف مستاجر و مالک می‌شوند».

او در پایان گفت: «همین حالا و قبل از انتخابات وزیر گفته است که قیمت خانه باید 25 درصد پایین بیاید ولی من و همکارانم معتقدیم باید بیش از 25 درصد کاهش قیمت داشته باشیم، با مدیریت درست و دغدغه‌مندی می‌توان قیمت مسکن را در نقطه‌ای ثابت نگه داشت که مستاجر و صاحب ملک بتوانند در کمال صلح با هم توافق کنند».

منبع: فراز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    شنیدن کی بودماننددیدن

  • مهدی
    0

    نهاده های ساختمان را سامان دهی کنید در غیر این صورت غلط اضافی نکنید چون هر بار وعده دادزد گند بیشتر زديد با این اوضاع نرخ جواز و نرخ دستمزد و اهن و سیمان و غیره کم تر حرف بزنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها