مدیرگروه کنترل بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه:

شروع "واکسیناسیون کرونا" افراد ۷۵ سال به بالا در کرمانشاه/ ۲۹ هزار نفر دیگر واکسینه می‌شوند

مدیرگروه کنترل بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شروع واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا گفت: در این مرحله واکسیناسیون ۲۹ هزار نفر هدفگذاری شده است.

شروع "واکسیناسیون کرونا" افراد ۷۵ سال به بالا در کرمانشاه/ ۲۹ هزار نفر دیگر واکسینه می‌شوند

دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به اتمام واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا گفت: در حال حاضر واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا شروع شده که جمعیتی حدود ۲۹ هزار نفر را در استان شامل می شوند.

وی افزود: اسامی این افراد در سامانه "سیب" ثبت است و کارشناسان و مراقبان سلامت از روی این لیست تماس گرفته و تاریخ و مکان مراجعه این افراد جهت واکسیناسیون کرونا را اعلام می کنند.

شاه آبادی تصریح کرد: بعد از اتمام واکسیناسیون تعداد زیادی از این افراد سامانه www.salamat.gov جهت ثبت نام افراد جامانده در این رده سنی فعال می شود و افراد ۷۵ سال به بالا که با آنها تماس گرفته نشده می توانند در این سامانه ثبت نام کنند تا کار واکسیناسیون آنها انجام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار افراد ۷۵ سال به بالا کار لکه گیری واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا هم ادامه دارد و هر فردی که بالاتر از ۸۰ سال داشته و واکسن تزریق نکرده باشد واکسیناسیون کرونا برای او انجام می شود.

وی یادآور شد: واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۸۰ سال نیز حدود یک تا دو هفته زمان می‌برد و پس از این واکسیناسیون رده سنی ۷۰ تا ۷۵ سال شروع خواهد شد.

شاه آبادی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه واکسیناسیون در مراکز ۱۵ گانه گفت: در کنار این ۱۵ مرکز دو مرکز دیگر نیز جهت انجام واکسیناسیون مرحله دو کادر بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.

شاه آبادی از برنامه ریزی برای راه اندازی ۳۴ مرکز تجمیعی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد هشت مرکز در شهرستان کرمانشاه فعال خواهد شد.

وی افزود: هر یک از این مراکز وسعت بسیاری داشته، بطوری که بتوان ظرف نیم تا یک ساعت حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر را در این مراکز واکسینه کرد.

شاه آبادی در خصوص ورود محموله های جدید واکسن هم گفت: در حال حاضر دُزهای قبلی در حال تزریق است و قرار است ظرف امروز و فردا محوله های جدید واکسن تحویل استان شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها