کودکان قربانی حملات رژیم صهیونیستی به غزه

با آغاز درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین، ارتش اسرائیل به علت کشتار کودکان در حملات هوایی اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

کودکان قربانی حملات رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش نیویورک تایمز، بر اساس اعلام سازمان ملل از زمان آغاز درگیری از دوشنبه گذشته حداقل ۱۴۵ نفر در غزه جان خود را از دست داده‌اند که حدود ۴۰ نفر از آنها کودک هستند.

از زمان حملات راکتی حماس به اسرائیل نیز تا کنون ۱۰غیرنظامی اسرائیلی از جمله ۲کودک کشته شدند.

سایمون کوونی وزیر امورخارجه ایرلند روز شنبه در توئیتر نوشت این روند قابل قبول نیست و قول داد پرونده ای را در سازمان ملل متحد ارائه دهد تا اسرائیل را در مورد مرگ کودکان مسئول بداند.

وی گفت که اسرائیل طبق قوانین بین المللی موظف است از کودکان درگیر محافظت کند و این کار را نمی‌کند.

درگیری کنونی اولین بار نیست که کودکان سهم سنگینی از تلفات را متحمل می شوند، در درگیری های سال ۲۰۱۴، طبق اعلام سازمان ملل بیش از ۵۰۰ کودک کشته شدند.

در میان کشته های این هفته، تنها در یک حمله هوایی ساعت ۲ بامداد شنبه در اردوگاه پناهجویان الشاطی هشت کودک کشته شدند.

تور ونسلند فرستاده خاورمیانه سازمان ملل در توییتر نوشت: من از یک حادثه هولناک در اردوگاه الشاطی در یک حمله هوایی اسرائیل که جان ۸ کودک فلسطینی را گرفت، مبهوت شده‌ام.

ونسلند در ادامه نوشت: من برای زندگی کوتاه آنها عزادارم، کودکان همچنان قربانی این تشدید مرگبار می شوند. مجدداً تأکید می کنم که کودکان نباید هدف خشونت قرار بگیرند و یا صدمه ببینند. اکنون باید خصومت ها متوقف شود!

ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته حملات وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که تاکنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد، به شهادت رسانده‌ است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز اقدام به پاسخگویی به جنایات رژیم صهیونیستی کرده و صدها موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

تاکنون تلاش بسیاری از کشورها برای برقراری آتش‌بس با ادامه اصرار رژیم صهیونیستی به حمله همه جانبه به غزه ناکام مانده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها