مناطق زرد شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۴ شهرستان افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با نزولی شدن روند شیوع کرونا در استان، تعداد مناطقی که از وضعیت پرخطر تغییر رنگ داده‌اند افزایش یافته و چهار شهرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته است.

مناطق زرد شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۴ شهرستان افزایش یافت

مجید شیرانی افزود: به تازگی ۲ شهرستان بن و سامان به مناطق زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا تغییر رنگ داده‌اند و به شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا پیوستند.

وی ادامه داد: سایر شهرستان‌های استان نیز همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند که با توجه به روند نزولی شیوع کرونا و کاهش تعداد بیماران سرپایی و بستری پیش بینی می‌شود تعداد مناطق زرد رنگ افزایش یابد.

شیرانی در عین حال روند نزولی شیوع کرونا در استان را ناپایدار و شکننده دانست و تصریح کرد: وضعیت کنونی مسوولان حوزه سلامت استان را در وضعیت بیم و امید قرار داده به طوری‌که از یک سو به کاهش شیوع کرونا در استان امیدوار هستیم اما از سوی دیگر هرگونه غفلت و بی‌توجهی می‌تواند نمودار شیوع را سینوسی کند و شیب شیوع صعودی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی تعداد بیماران سرپایی و ۱۵ درصدی بیماران بستری در استان، خاطر نشان کرد: گروه سنی ۴۶ تا ۶۰ سال بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان را به خود اختصاص داده است.

شیرانی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از حضور در تجمعات، افزود: با آغاز واکسیناسیون عمومی کنترل بیماری خیلی بهتر انجام می‌شود و میزان مبتلایان و مرگ و میرها به حداقل می‌رسد از این‌رو مردم با صبوری و رعایت پروتکل‌ها علاوه‌بر حفظ جان خود و اطرافیانشان مسوولان را در این راستا یاری دهند.

بنا بر گزارش، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۲ هزار و ۳۴۹ مورد نمونه‌گیری در این استان انجام شده است که بر اساس آن ۴۳ هزار و ۷۰ نفر مبتلا به این ویروس شناسایی شده است.

هم‌اینک ۳۳۴ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

همچنین با فوت سه بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا بخ یک هزار و ۳۲ نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها