پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری

اسحاق جهانگیری: با توجه به نیامدن دکتر ظریف و عدم امکان نام‌نویسی بسیاری از عزیزان، وارد میدان شدم/ ویدئو

اسحق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در ستاد انتخاباتی وزارت کشور گفت: با توجه به نیامدن برادر عزیزم دکتر محمد جواد ظریف و عدم امکان نام‌نویسی بسیاری از عزیزان، به رغم میل و مصلحت شخصی، وارد میدان شدم.

اسحاق جهانگیری: با توجه به نیامدن دکتر ظریف و عدم امکان نام‌نویسی بسیاری از عزیزان، وارد میدان شدم/ ویدئو

اظهارات جهانگیری به شرح زیر است: هم‌وطنان عزیز! ایران ما در سال‌های اخیر با مسائل و تنگناهای گوناگون روبرو بوده و اکنون به شدت نیازمند افق‌گشایی‌های واقعی در زندگی مردم و توسعهٔ همه‌جانبهٔ کشور، بهبود معیشت مردم با رفع تحریم‌ها و رشد اقتصادی پایدار و اشتغال‌زا و حمایت از تولید و بازتوزیع عادلانه‌تر ثروت است.

انتخابات را باید به عنوان فرصتی برآمده از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های قانون اساسی برای اعمال حاکمیت ملی و اصلاح روند حکمرانی پاس داشت و تاثیرگذار کرد.

انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ماست. انتخاباتی که از آنِ همه و مظهر جمهوریت نظام است و به تاکید رهبر معظم انقلاب مشارکت گسترده و موثرتر در آن گشایندهٔ راه برای توانمند شدن مردم و حکومت، عبور از بحران‌ها و افزایش اقتدار ملی است. در چهار سال پیش رو فرصتی طلایی داریم برای این‌که:

• به سمت حل مسائل بنیادینِ ایران،‌ تامین منافع ملی و توافق و تنش‌زدایی در خارج و داخل برویم،

• روی ریل توسعهٔ فراگیر و پایدار قرار بگیریم،

• به اقتضائاتِ تامین عدالت، تشکیل دولت رفاهِ فراگیر، فقرزدایی و افزایش شمول و کیفیتِ خدمات پایهٔ همگانی، به ویژه در حوزهٔ سلامت و آموزش، تن بدهیم و با شکاف درآمدی، تبعیض و فساد سازمان‌یافته مبارزه کنیم،

• ایران برای همهٔ ایرانیان شود، صرف نظر از جنسیت و قومیت و مذهب و محل زندگی‌ آنان،

• به سمت توانمندسازی توامان نهادهای حکمرانی و نهادهای مدنی و افزایش ظرفیت‌های حل‌مسئله‌ایِ دولت و جامعهٔ‌ ایران برویم،

• برای صیانت از حقوق و آزادی‌های اساسی همهٔ شهروندان گام‌های عملی برداریم،

• در جغرافیای سیاسی منطقه و جهان امروز یک محور تردد و ترانزیت شویم و راه‌ها و لوله‌های مهم اقتصادی، ایران را دور نزنند،

• محیط زیست مشترک ایرانیان را از تخریب‌های جبران‌ناپذیر نجات بدهیم و به جای آینده‌خواری آینده‌سازی کنیم،

• ایران را با اتکای به بهترین متخصصان و کارآمدترین مدیران، به ویژه زنان و جوانان، اداره کنیم و حذف و طرد و تبعیض را کنار بگذاریم،

• و به عنوان یک قدرت تعامل‌گرا در منطقه و جهان به رسمیت ‌شناخته شویم و کشوری باشیم که از همه سو قصد مهار و تضعیف‌مان را نداشته باشند.

قصد ورود به این انتخابات را نداشتم و امیدوار بودم نیازی به حضورم نشود. اما با توجه به نیامدن برادر عزیزم دکتر جواد ظریف و عدم امکان ثبت نام تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند، و این‌که جبههٔ ‌اصلاحات ایران، رهبران و شخصیت‌های دلسوز اصلاح‌طلب و بسیاری از‌ جوانان و فعالان سیاسی و مدنی ‌‌‌تشخیص داده‌اند که باید به صحنه بیایم، به رغم میل و مصلحت شخصی و با توکل به خدا از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. آبرو و تجربه‌ام را که متعلق به ملت است تقدیم ملت می‌کنم، با آگاهی از شرایط دشوار امروز کشور و سردی‌ها و کناره‌گزینی‌ها وارد این میدان می‌شوم و از هیچ تلاش و اقدامی، تا آن‌جا که ارزشها و هویت‌ اصلاح‌گرانه‌ام را تهدید نکند،‌ دریغ نمی‌کنم.

می‌دانم که چه شرایط سختی پیشِ روی رئیس جمهوری آینده است. اما نمی‌شد راه عافیت پیش گرفت. به مردم هم نمی‌توانم وعده‌های ناممکن دروغین بدهم. ما به خون شهدا و هم‌وطنانی که اسیر فقر و رنج و کولبری و سوخت‌بری و تبعیض‌اند مدیونیم. آینده را باید با هم بسازیم.

امروز خوشبختانه زمینهٔ احیای مجدد برجام و رفع تحریم‌ها که مقدمه‌ای برای گشایش در وضعیت کشور و معیشت مردم است فراهم شده است و نباید در این مسیر مانعی ایجاد کنند. گشودن گره‌های ناشی از تحریم‌های شدید سه ساله که ضربات سنگینی بر پیکر اقتصاد کشور وارد کرده است کاری بسیار دشوار و سنگین است. ادامهٔ مسیر رفع عزتمندانهٔ تحریم‌ها را باید مدبرانه پی گرفت و البته بعد از پایان تحریم‌ها نیز بازسازی اقتصاد کشور دشواری‌ها و پیچیدگی‌ها و الزامات زیادی دارد.

بیکاری، فقر و نابرابری فزاینده، توقف بسیاری از کسب و کارها، کاهش مداوم سرمایه‌گذاری‌های نو، خشکسالی و بحران آب، تخریب‌های جبران‌ناپذیر محیط زیست، کاهش اعتماد عمومی به نهادهای حکمرانی، کاهش امید به اثربخشیِ رای مردم، افزایش فساد، مشکلات ناشی از ساختار بودجه و نظام بانکی و مالیاتی کنونی و مشکلات در تولیدِ صنعت، کشاورزی و خدمات کشور از جملهٔ مسائل مزمن کشورند. بحران کرونا و ضرورت سازماندهی قوی‌تر واکسیناسیون رایگانِ همگانی و سریع‌تر هم در صدر اولویت‌ها قرار گرفته است. همهٔ این‌ها تصویر نگران‌کننده را مقابل نامزد ریاست جمهوری که به عمق مشکلات توجه دارد قرار می‌دهد. آنان که در کارنامهٔ طولانی کاری‌شان کمتر اقدام واقعی و موثری برای حل عملی مشکلات مردم دیده می‌شود، چنان شعار می‌دهند که قادرند مشکلات پیچیدهٔ کشور و مردم را یک‌شبه حل کنند. من واقعاً نگران سنگینی بار این مسئولیت‌ام. با این‌حال، مبتنی بر شناخت وسیع و عمیق از ظرفیت‌های انسانی، مادی، طبیعی و‌ قدرت زیرساختی ایران باور دارم با افزایش ظرفیت و کیفیت حکمرانی و همیاری دولت و جامعه می‌توانیم بر این مشکلات فائق بیاییم.

با مشکلات کنونی کشور از نزدیک آشنا هستم و می‌پذیرم اگر مسئولانه به میدان نیایم در بدتر شدن وضع جامعه و خسارت‌های ناشی از عدم ورود به انتخابات ممکن است سهیم باشم. برای همین، در کنار همهٔ نیروهایی که نگران وضعیت و آیندهٔ کشورند و دغدغهٔ‌ رنج هم‌وطنانشان را دارند، برای جلب مشارکت موثر مردم تلاش خواهم کرد. می‌دانم بدون افزایش مشارکت مردم و به صحنه آمدن جمعیت خاموش در انتخابات نمی‌توان پیروز شد. درک می‌کنم که اکنون بسیاری از هم‌وطنانم به سوء حکمرانی‌ها معترض‌اند و امیدی به انتخابات ندارند و راه قهر با صندوق را مطرح می‌کنند، اما برای بهروزی همین ایرانیان راهی روشن‌تر از احیای صندوق رای و تلاش مصلحانه برای افزایش اثربخشی رای عموم مردم نمی‌شناسم.

اکنون گشایش وضعیت کشور نیازمند رأی ایرانیانی است که دلخسته و آزرده از امروز و ناامید از آینده به انتخابات پشت کرده‌اند. در راهی که به آن قدم نهاده‌ام نیازمند رأی همین هم‌وطنان‌ هستم و امیدوارم با برنامه‌ها و تیمی که معرفی خواهم کرد آن‌ها را قانع‌ کنم که رای دادن آن‌ها بهتر از انفعال است.

علی‌رغم توصیه‌های روشن مقام معظم رهبری و بر خلاف انتخابات ریاست جمهوری در ادوار گذشته تمایل و تشویق مردم به مشارکت حداکثری و کاستن از موانع تحقق آن در بخش‌هایی از حکومت هم کاهش یافته است. متاسفانه برخی نهادها، رسانه‌ها و مراکز تأثیرگذار ظاهراً براین باورند که مشارکت حداکثری منجر به شکست جریان و نامزد مطلوب آنان خواهد شد. حال آن‌که، کاهش مشارکت به جمهوریت نظام لطمه‌ای جدی می‌زند و بر بحران‌ها می‌افزاید. سوابق آن‌ها که عوام‌فریبانه مردم‌مردم می‌کنند نشان می‌دهد که منافع‌شان در غیاب مردم تامین می‌شود و ضد مردم‌سالاری بوده‌اند. ما ایرانیانی که می‌خواهیم شرایط زندگی هم‌وطنانمان در ایران را عملا بهبود ببخشیم، راهی جز تلاش برای تقویت مشارکت و رقابت عادلانه در این انتخابات نداریم. برندهٔ مشارکت بالا جامعهٔ ایران است و برندهٔ‌ مشارکت پایین اقلیت و حامیان اندک‌سالاری.

من برای دفاع از صندوق و حق رأی موثر مردم نامزد شده‌ام و با اتکا به رأی ایرانیانی که از مشارکت در انتخابات ناامید شده‌اند امید پیروزی دارم.

برای گشایش در زندگی مردم، توسعهٔ ایران و آغاز مرحلهٔ نوینی از اصلاحات افق‌گشا آمده‌ام.

مسیر دشواری پیش رو است، اما به لطف خدا و با حمایت و رأی شما:

• می‌توانم جمعی از بهترین متخصصان و شایسته‌ترین مدیران کشور را در جهت بسط خیر همگانی ایرانیان به همکاری دعوت کنم،

• برنامه‌ای برای ادارهٔ دولت ارائه خواهم کرد که با بهره‌گیری از مشورت و توان بهترین کارشناسان و نهادهای کشور و تجربهٔ گذشته بیش از سایر برنامه‌ها غنا و قابلیت تحقق داشته باشد،

• مسیر احیای برجام، رفع تحریم‌ها و ارتقای جایگاه ایران در منطقه و جهان را ادامه خواهم داد،

• جوان‌سازی دولت و اصلاحات نهادیِ کاهندهٔ فساد و انواع تبعیض و افزایندهٔ کارآمدی را پیش خواهم برد،

• می‌توانم برای ساختن توافق در خارج و داخل و ائتلاف‌های مساله‌محور «حل مساله» کنم،

• آنچه به عنوان معاون اول اختیارش را نداشتم و برای بسط توسعهٔ فراگیر و پایدار، دموکراتیک، متوازن و مشارکتی ضروری و ممکن می‌دانم را اجرایی خواهم کرد،

• و برای بسط عدالت، آزادی، مردم‌سالاری و رفاه ایرانیان و بالیدن ایران در قرن پانزدهم شمسی هر چه در توان دارم را عرضه می‌کنم،

• و «دولتِ ملت» را تشکیل خواهم داد.

متاسفانه در این انتخابات شایسته‌ترها یا نیامدند یا امکان نامزدن شدن نداشتند. بسیاری از شایستگان حتی از مدیریت و خدمت در مسئولیت‌های دیگر علمی، فرهنگی و اجرایی در مؤسسات دولتی و غیردولتی محروم می‌شوند. من بنا دارم که همهٔ توان و همتم را به کار گیرم که شایسته‌ترین‌ها در سرنوشت کشور تأثیرگذار شوند. من اصلاح‌طلبم ولی می‌خواهم تواناترین‌ها،‌ صرف نظر از گرایش‌ سیاسی‌شان، مسئولیت‌های اجرایی و علمی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور را به عهده بگیرند و فرصت‌های خدمت در بخش‌های عمومی و غیردولتی به روی آنان گشوده شود، و امید و برنامه‌ای که برای توسعهٔ‌ ایران دارم با اختیارات ریاست جمهوری صورت عمل به خود بگیرد.
.
به خدای بزرگ تکیه می‌کنم و همیاری یکایک هم‌وطنانم را در این مسیر می‌طلبم که با همراهی شما همهٔ این اهداف دور و نزدیک دست‌یافتنی می‌شوند. جزئیات برنامه‌های پیشنهادی تحقق‌پذیر، گام‌های عملی و تیم همکارانِ توانا را در روزهای آتی تقدیم‌ می‌کنم؛ فرصت‌ها کوتاهند و وظایف بسیار.


قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند
بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم
در بیابان فنا گم شدن آخر تا کی
ره بپرسیم مگر پی به مهمات بریم

یا علی

اسحاق جهانگیری

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

منبع: خبر فوری

66

حجم ویدیو: 1.80M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 75
  • کیان
    0

    شما اگر سر سفره حلال بزرگ شده بودید برادرت دزد نمیشد همون بر او را به راه راست هدایت کن کافی است

  • کاربر ناشناس
    0

    برو خجالت بکش یک عده دروغگوی حیله گر دنبال هم افتادین برای ثبت نام حیف از وقت افرادی که نشستن برای ثبت نام شماها فقط دو نفر هستن که باعث کشیدن مردم به پای صندوق رای میشن آقای احمدی نژاد و آقای رییسی موندم آخوندی وبقیه با چه رویی رفتن برای ثبت نام شریعت مداری بیچاره پوستت داره پاره میشه کجات میخوای جا بدی که تَوَهُم رئیس جمهور شدن زدی فکر میکنم اصل و نصب همتون یک جورایی به معادن سنگ پا قزوین میرسه

    نظرات شما -
    • حیدری
      0

      خیلی خندیدیم دمت گرم

  • .......
    0

    جهانگیری زارتتتتتتتتتتتتت شما خود روحانی ومقداری بدتر

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      خبر فوری.. واقعا شما این کامنت این آقا یا خانوم رو خوندی ( به قول خودتون مدیر سایت خونده ) و منتشر کردید؟؟ اونوقت بعضی حرفهای ما رو فاکتور میگیرید

  • ناشناس
    0

    تو رای نیاری کی بیاره :) مردم اگخ یکم فکر کنن کارای شما رو یادشون میاد همین تازه بود خبر دلارای زیباتون اومد :)

  • mohammad
    0

    شما که گفتی من اختیاری ندارم ، شما و آقای روحانی که مدام از نداشتن اختیار حرف میزنید ، شما 8 سال معاون اول رییس جمهور بودید چه کردید برای مملکت که این گونه وقیحانه کاندیدای انتخابات شدید؟ شما اصلاح طلب ها مملکت را ارث پدریتان میدانید ، با چه رویی نامزد انتخابات شدید؟ از ملت خجالت نمیکشید؟ میخواهید ما ملت را از دست دولت خودتان نجات دهید؟ همین قدر مضحک و وقیحانه!!!

  • عبدالله
    0

    خيلي خوش اومدي ديگه چه خوابي واسمون ديدي . بسه ديگه

  • حمید
    0

    شعار هر ایرانی عبور ازخاتمی روحانی جهانگیری گرانی.#نه به اصلاح طلبان قلابی.

    نظرات شما -
    • یک نفر از مردم
      0

      داداش داری اشتباه میزنی... شعار ما ایرانیا اینه: «رای بی رای»

    • mohammad
      0

      درود حمید جان شعار خوبیه

    • ابوذر
      0

      دمت گرم عجب شعاری

  • ایرانی
    0

    اسحاق خان!خوب کردی آمدی! تامردم دررای گیری بهت حالی کنندکه چقدرمنفوری و چقدرازدست دروغهای توورئیست ودزدیهای برادرانتان متنفرند،معلومه هنوزهم مست قدرت وثروت اندوزی هستید بعدازانتخابات مردم بیدارت میکنند

  • ابوالحیران
    0

    دلار ۴۲۰۰ تومن چی شد ؟

  • .......
    0

    سنگ پا جهانگیری

  • کاربر ناشناس
    0

    خوب راهشو پیدا کردی برادر اسحاق

  • توبه
    0

    شايد ايشان از گذشته خودش توبه كرده است و سعي در جبران دارد ..بنظرم بهتر است به ايشان هم فرصت داد تا شايد بدور از گرايش متعصبانه اش به منحرفان فرقه اصلاح طلبي؛ شايد گامي در جهت همدلي و پيشرفت كشور بردارد..انشاالله....

  • حامد
    0

    جناب سنگ پای قزوین

  • محمدی
    0

    خجالت بکش با دلار 4200 تومان که حتی خواندن انرا با توپق گفتی

  • دلار ۴۲۰۰
    0

    تو اول پاشو برو دلارای ۴۲۰۰ را بیار پس بده،

  • علیان
    0

    ای خدا ..- دوباره انتخابات - تا کی ما مردم بدبخت باید به امید واهی انتخابات باشیم - زندگی خیلی سخت شده -آخه چرا اون بالایی ها هیچی نمی فهمن

  • محسن
    0

    با داداش با هم ميايين ديگه ؟؟؟ آخه هيفه... حالا كه دوباره فرصت هست استفاده كنين!!! مردك هنوز وعده هاي قبلي يادمون نرفته! چنان رونق اقتصادي ايجاد كرديد كه ....

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      بهمحسن: دوست عزیز هیف با ح نوشته میشه. درضمن خبر فوری جایی این ویدیو رو کات میکنه که مشخص هست با غرض ورزی هست که باعث تاسفه.

    • به محسن
      0

      اتفاقا خوبه که بقیه ی فیلمه رو نشون ندادن مردک ۸ سال معاون اوله بعد میاد راجع به مردم حرف میزنه بغض میکنه یکی نیست بهش بگه جای بغض کردن کار میکردی!

    • محسن
      0

      هر کس میاد میگه مردک. من نمیدونم این مدل حرف زدن واقعا شایسته آدمیزاد هست؟؟ حالا مسلمان ایرانی که هیچ.. چرا اگر انتقاد به جانگیری دارید با بی ادبی میگید؟؟ این رو مخصوصا به اون آقا محسن میگم که هم نام خودم هم هست و 100 تا از جوانان پای کار براش لایک گزاشتن. ما هم میتونیم آدم جمع کنیم ها. ولی خب این عوام فریبی رو به نظرم خوانندگان متوجه میشوند.

    • به محسن
      0

      چون خودت میگی جهانگیری جانگیره!جون همه رو کرده توشیشه ول کنم نیست آخرش هم میگه من به خاطر مردم کردم!بابا تو بخاطر مردم هیچ کاری نکن خواهشا!بعلاوه مگه الان کسی چیزی به ایشون گفت؟مردک یعنی مرد کوچک نه فحشه نه چیزی! نسبت به اون همه توهینی که حضرات به بقیه کردن هیچی نیست! یه نمونه از توهین ها هم همینه که دلار ۴۲۰۰تومنی بیاد بغض کنه واسه ی ملت!راجع به خوانندگان هم بدون که همه میدونن فقط خودت از جانگیری دفاع میکنی!

  • یا علی
    0

    اسحاق جون، نمی یومدی هم خیلی فرقی نمیکرد. خخخخخخخخخخ. چون بعید می دونم اصلاح طلبا ی .... و اعتدال گراهای .... رای بیارن. یادته دور قبل چه بیانیه هایی میدادی. یادته می گفتی مردم به اینا ( ...) رای ندید. اینا کشورو بردن ته دره و شما میخواید از ته دره درش بیارید!؟!؟!؟ پس چی شد مردک ... شما که کشور رو انداختید تو باتلاق. بی کفایتها.

  • ع.م
    0

    ابا آمدن آقای جهانگیری حداقل ۸۶.۷ درصد آرا به ایشان داده میشود

    نظرات شما -
    • ۰،۰
      0

      خداوکیلی این درصدا رو از کجا میاری؟اونم اینقدر دقیق۸۶.۷ درصد؟!

  • ناشناس
    0

    فقط مینویسم عجب رویی!!!

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      واقعا که عجب رویی داری دروغگو جات جهنمه آقای جهانگیری

    • بهزاد
      0

      کاش مرده متحرک محمد خاتمی رو باخودت می آوردی حالا که ظریف توراروپاگردی گذاشته بابیت المال

    • ناشناس
      0

      مگر این آقا بعد از دولت قرار نیست محاکمه بشه

  • محسن
    0

    به نظرم آقای جهانگیری دارای تجربه لازم هست و میتونه یکی از گزینه های مناسب برای کسب آرا باشه. حداقل وفاداری ایشون به اصلاحات بیش از آقای روحانی بود.

  • کاربر ناشناس
    0

    برای دل خوش کردن خودش امده میدوند که رای نمیارد

  • دانیال
    0

    جهانگیری فقط ۲درصد رأی دارد

  • ناشناس
    0

    این امده خیلی هم خوش آمده فقط سال٩٢و٩۶هرچه قول داده بود به مردم خواهشا پخش کنید شاید قبول نکند بگوید بدل من است یا بگوید من از دختر مظلوم وزیر دفاع کردم پوشاک قاچاق وارد کرده بود بخاطر ان صدای بدل من پخش می کنند

  • ناشناس
    0

    این راه ندهید اگر این بی شرف را با ان دروغ هایش راه بدهند هزاران نفر سکته می کنند

  • ناشناس
    0

    توی دهشان جیر جیرک پیدا نمی کرد بخوره دروغ گوی قدرت طلب

  • ناشناس
    0

    آقای کامنت گزار محترم حامد به سنگ قزوین توهین نکن

  • ع.م
    0

    ۸۶ تا ۸۷ درصد ایرانیان به جهانگیری رای میدهند

    نظرات شما -
    • یا علی
      0

      تو خواب؟؟؟؟ آره.

    • م.ع
      0

      خاتمی زمان انتخابات حدودا ۷۰ درصد رای آورد بعد انتظار داری جهانگیری ۸۷ تا ۸۶ درصد رای بیاره؟

  • ناشناس
    0

    اقای جهانگیری بره ارز ۴۲۰۰ تومنی ودادش چکار کردید توی این چند سال چه در زمان کارگزارن ودراین دولت اقای جهانگیری کدوم کارت درست بود رو برم که چقدر پروی واقعا مروم خر فرز کردید.

  • علی
    0

    عجب رویی داری ۸سال است پدرمردم را با ارز۴۲۰۰ درآوردی حالا دیگه برای چی امدی مردم یادتان هست چه برسرتان آورد

  • ناشناس
    0

    اسحاق جون آخه اول برو پول های چند هزار میلیارد را بیار پس بده بعد حرف بزن با اون حسن جونت کپیوغلی

  • اخوند نخودکی
    0

    مشکلاتی که بالا فرمودید را باید مردم حل کنند.چه معنی داره شما که ۸ با این مشکلات دست و پنجه نرم کردید.این دوره به لطف حق مشکلات را مردم حل نموده و شما مشغول فروش فولاد با اخویتان باشید

  • کمال
    0

    اگه دماغتو عمل کنی شاید بتوانی دراین سیرک جدید شغلی بدست آوری

  • مهری
    0

    آقای جهانگیری شما امتحان پس دادین عاقبت بخیر نیستید مابه شما رای نمی دیم خیالت راحت باشه

  • ناشناس
    0

    در چهل سال چقدر دروغ گفتی چندتا خون لگد کردی رفتی آن بالا با لا دیگر دوست نداری بیای پاین واقعا تو حق بود این همه پوست بگیری تمام مسولیت که داشتی به گردن دیگران انداختی هنوز که هنوز دیگران مقصر می دانی که تورا ریس کردن خودت هم می دانی رای نمی آوری ولی اگر هم رای بیاری یک روز هم همه ملت مقصر اعلام می کنی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پوست نه پست درسته

  • ملول
    0

    یعنی سنگ پا قزویننننن

  • امیری
    0

    من نمیدونم اینهامردم راچه فرض میکنندخودتانیدخجالت هم خوب چیزی ولی انسان هرچه قدرثروت وقدرت بیشتری پیدا میکندبازطمعش بیشترمیشودچون ازانسان کثیفتربازانسان است پس خوب گفت حیوانم آرزوست.

  • سید
    0

    بنیانگذار دلار مقدس ۴۲۰۰ و ارائه وام با سود منفی صد درصد به جنابان دزدان زحمت کش«به دلار»......من دیگه حرفی ندارم

  • میثم
    0

    توجه کردید هرکی که توی دولت روحانی بوده اومده ثبت نام کرده؟!!یکیشون افتخار میکنه که یه مسکن مهر نساختم یکی دیگشون هر روز میگه فردا دلار میاد پایین یکی دیگه دلار ۴۲۰۰ تومنی میده به ارواح

  • احمدی
    0

    اخه این ادم با ج۶ه رویی ،بعداز ۱۰ سال بدبختی به مردم اوردند،بازم دارند کاندید میشن،واقعا نمیفهمند،،یا خودشان را......بدبخت مردم،

  • عليدوست
    0

    عجب مملكتيه بهشته واسه بعضيها . هنر شما چيه واقعا . بسه ديگه

  • جهانبینی
    0

    متاسفانه با رای فوق‌العاده ای رئیس‌جمهور آینده ایشون هستند.

  • فرشید
    0

    خودم برات رای جمع میکنم بی منت

  • وحید
    0

    این ۸ سال چه گلی به سر مردم زدی؟ مردم یادتون هست ؟!!!!

  • فرهاد
    0

    مقدم غارتگران بیت المال فسادها اختلاس رانتخواری وعده‌های دروغین96 دولار باد آورده نابودی اقتصاد کشور کارخانها شرکتها خالی کردن سفره ملت جیب ملت و هزاران وعده‌های دروغین دیگر گرامی باد؟؟؟؟؟؟ اما این خبری از ملت برای رای دادن به جنابعالی نیست ؟ راستی دماغت چقدر خوشکل

  • مانی
    0

    اساحق جان تبریک، بدون شک مستحق دریافت تندیس خرس نقره ای برای نقش اول هستی

  • فرهاد
    0

    اگر چنین شخصی دوباره تایید بشه برای شورای نگهبان متأسفم این یعنی بی عدالتی بی انصافی خدا را هم در نظر بگیرید فقط خدارا

  • احمد
    0

    خجالتم خوب چیزیه که شما ها نمیکشیدحتما انتظار داری فرش قرمز زیر پات پهن کنن

  • کامران
    0

    آقای جهانگیری عزیز مگر شما نبودید که گفتید مردم اگر می خواهید دلار ۵هزار تومان شود به ریسی رای بدهید جوری تبلیغ کردید که اگر ریسی بیاید انگار آخر عمر این نظام است و ما بخاطر نیامدن ریسی به اجبار به روحانی رای دادیم حالا چه کنیم آیا حرف جدیدی داری

  • علی
    0

    قبل از هر چیز برای خبر فوری متاسفم که ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان شده است.

  • ...
    0

    آقا اسحاق؛ دیدم اشک تمساح میر یختی!!!؟؟ خخخخخخخ. راستی؛ حال برادران ، ایوب و یعقوب و یونس و یوسف و ... چطوره؟؟؟؟ خخخخخخخ

  • ایرانی
    0

    توهم دلخوش کردی به برجام مثل کلید روحانی ؟چرا نمیفهمی برجام مرده واگر افرادی مثل تو رییس جمهور شوند ودلشان به ترحم غرب خوش باشد همان آش است وهمان کاسه.ازکجا معلوم چهار سال دیگر مجدد ترامپ رییس جمهور نشود؟وکاسه کوزه هاتان را بهم نزند؟هروقت تیم استقلال با آنهمه وعده های گفته شده از تریبون وزارت توانست استراماچونی را برگرداند تو هم برجام احیا شده را میبینی.

  • ناشناس
    0

    آقای جهانگیری عزیز دنیا همین چشم بهم بزنی روز هفته ماه فصل وسال فوری می گذره ولی چیزی باقی می ماند ان دو چیز است خوبی وبدی خوبی خدمت کردن به مردم بدون ریا بدون منت این کارها هیچ موقع از یاد مردم فراموش نمی شودولی بدی چیزی است هم فراموس نمی شود کینها هم در دل می ماند بخصوص توهین به مردم در این هشت سال مردم رفتار جناب را دیدند همه چیز را حزبی وباندی قوم گرای بیش نبود در سخنرانیهایت چنان دیگران را مقصر می دانی اینگار شما تازه از آسمان تشرف آوردید

  • مهدی
    0

    شما؟ دلسوز! باز دروغ گفتی...

  • میم
    0

    نه آقا دار و دسته روحانی کلا مردم رو خر فرض کردن , تو اگه راه حل داشتی چرا تو این چند سال به حسن نگفتی؟؟؟

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      ببخشید اشتباه دستم روی منفی خورد. اینها همان خرس خاله هایی هستند که مردم را در زمان مختار فریب دادند و مختار در عزت شهید شد و خودشان با خاری و عاقبت به شر شدن گردن زده شدن مردم مواظب نیرنگ باشید

  • ناشناس
    0

    امروزبین مردم ؛آیین همدلی نیست,, اوضاع نابسامان؛سیر تکاملی نیست ....جناب جهانگیری این اوضاع را کی بوجود آورده جناب عالی دوستان شما یا مردم دیگر در نانوای یا جای دیگر درصف احترام پیر مردو پیر زن نیست حقیقت را باید فکر نکنید که مثل سال٩۶دیگران را تخریب کنی به قدرت بشینی وآخر هم دیگران را مقصر بدانی .

  • ایرانی
    0

    خود آمریکا از حماقت شما در احیای مجدد برجام انگشت به دهان مانده ،اگر او اکنون تحریمها را تغییر نمیدهد وثابت نگه داشته چون اثر تحریمها به اراده مردم وخود اتکایی وتجربه دور زدن تحریمها کم کم اثر خود را ازدست میدهد .او ازترس نزدیک شدن ایران به چین واهمه دارد که تحریمها را اضافه نمیکند.امتیاز دادن در سایه برجام را شما سر زبان آمریکا انداختید والله برجام برای او یک بهانه سیاسی برای امتیاز دادن به ایران است چون شما عوضی فکر میکنید وبادست خودتان دارید مجددا به دام آنها می افتید وفرق آن با برجام اول اینست که خودتان دارید به دست خودتان برای خود دام پهن میکنید.با یکم استقامت وبی محلی به مذاکرات وین ، آمریکا با دهها دلیل مجبور به دادن امتیاز به ایران حتی با کاهش یک درصد غنی سازی واحیای برجام است .مطمئن باشید ترامپ 4 سال دیگر مجددا رییس جمهور آمریکا میشود ودوباره کاسه کوزه هایتان را سرتان خراب میکند.

  • دروغگو ترین مسئول
    0

    خوب دروغ بگو ، دنیا ماندگار نیست . اینکه خود را توجیه میکنی که بیایی ، موجب این که مردم رضایت دارند نیست ، بلکه بیشتر بار خود را سنگین میکنی ، حال آنکه تو چه میفهمی از خدمت به مردم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟