دستگیری باند جعل پلاک خودرو در مشهد

سه فردی که به صورت حرفه‌ای در زمینه ساخت پلاک انواع خودروها فعالیت می‌کردند با دستور مقام قضایی در دادسرای ناحیه ۷ مشهد دستگیر شدند.

دستگیری باند جعل پلاک خودرو در مشهد

ارائه برخی مستندات از اقدام‌های مشکوک یک جوان مشهدی به قاضی، قنبری راد موجب شد تا ماجرا به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

در گام نخست آنچه موجب شد تا این مقام قضایی دستور دستگیری متهم اصلی پرونده توسط مأموران پلیس را بدهد این بود که مرد جوان یک دستگاه خودرو سواری توسان را به گونه‌ای در شهر مشهد فروخته که روی آن پلاک یک خودرو «اچ سی کراس» نصب شده بود. با دستگیری این فرد مشخص شد او در زمینه ساخت انواع پلاک خودرو فعالیت می‌کند و پلاک خودرویی هم که روی وسیله نقلیه فروخته‌شده نصب شده متعلق به یک خودرو سوخته و از بین رفته است.

بررسی‌های تکمیلی گویای این واقعیت بود که این فرد به همراهی دو نفر دیگر شماره پلاک هر خودرویی را که تقاضا کنند جعل و تحویل متقاضی می‌دهند!

جعل پلاک در روز روشن

کمی بعد مأموران پلیس رد متهم را در یکی از مناطق مرکزی شهر مشهد زدند و او را در محلی که به کارگاه تولید پلاک خودرو تبدیل شده بود و علنی فعالیتش ادامه داشت، بدون برخوردی، غافلگیر و با دستان دستبند زده به دادسرای ناحیه ۷ مشهد منتقل کردند.

از محل فعالیت مجرمانه این فرد نیز تعداد زیادی پلاک جمع‌آوری شد که برخی آماده تحویل به افراد و تعدادی هم در مرحله طراحی شماره و حک کردن روی قاب‌ها بودند.

زمانی که متهم مقابل میز قاضی قنبری راد ایستاد و دیگر جوانب این اقدام مجرمانه بررسی شد، نمایان گردید این احتمال می‌رود میان ماجرای جعل پلاک خودروها و سرقت سریالی پلاک خودرو از سطح شهر ارتباط معناداری وجود داشته باشد که برخی سارقان پلاک نصب شده روی خودروهای سواری را شبانه سرقت و برای دوتا یکی کردن پلاک‌ها تحویل این مجرمان داده باشند که دستور بررسی این موضوع هم صادر شد.

همچنین این موضوع که پلاک اصلی خودرو توسان چه بلایی سرش آمده با توجه به اینکه این افراد در زمینه خرید و فروش خودروهای اوراقی فعالیت دارند و می‌تواند ماجرای فرضیه سند

نمره کردن خودرو سرقتی در میان باشد، بررسی این نکته هم در دستور کار پلیس قرار گرفت.

در ادامه دو نفر دیگر که یکی در زمینه ترمیم پلاک و دیگری در طراحی آن فعالیت داشتند شناسایی و به دادسرای مشهد هدایت شدند.

توصیه مقام قضایی به شهروندان

در این راستا قاضی پرونده گفت: ساخت پلاک خودرو تحت هر شرایطی در مراکز غیرمجاز (زیرزمینی) و به صورت دست‌ساز جرم تلقی می‌شود. از سوی دیگر این کار می‌تواند سبب وارد آمدن خسارت به مالک پلاکی شود که این متخلفان از روی آن چند نمونه جعلی می‌سازند. این اقدام می‌تواند موجب وقوع جرایم متعدد شود.

وی تصریح کرد: در بررسی برخی پرونده‌های مشابه نمونه‌هایی وجود داشت که عده‌ای با جعل پلاک انواع خودروها، نسبت به رفع توقیف و دیگر موارد اقدام کرده بودند که برخورد قاطع و قانونی با آن‌ها صورت گرفت.

این مقام قضایی توصیه کرد مالکان خودروهای سواری که به دلایلی مانند تصادف، آتش‌سوزی و... از رده خارج می‌شوند، دقت داشته باشند به هیچ عنوان پیش از تعیین‌تکلیف سند و پلاک خودرو، وسیله نقلیه را تحویل خریدار و افرادی ندهند که در زمینه اوراق کردن این گونه وسایل فعالیت می‌کنند.

منبع: قدس آنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها