دعوت از بانوان اصفهانی برای مشارکت در اهدای خون

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: باتوجه به اینکه ۹۷ درصد اهداکنندگان خون مردان و سه درصد زنان هستند، از بانوان درخواست می‌کنیم مشارکت بیشتری در این امر خیر داشته باشند.

دعوت از بانوان اصفهانی برای مشارکت در اهدای خون

لطفعلی جعفری با اشاره به مراجعه بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان در فروردین ماه امسال، اظهار کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۶۱ درصد از اهداکنندگان خون در استان اهداکنندگان مستمر هستند که حداقل سالی دو بار خون خود را اهدا می کنند، افزود: باتوجه به اینکه ۹۷ درصد اهداکنندگان خون مردان و سه درصد زنان هستند، از بانوان درخواست می‌کنیم مشارکت بیشتری در این امر خیر داشته باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه در ماه رمضان امسال (از ۲۵ فروردین تا پایان ۲۲ اردیبهشت ماه) بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، گفت: بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده و سایر مراجعه کنندگان از اهدای خون معاف شدند. معافیت از اهدای خون پس از معاینه و مشاوره پزشک ممکن است به صورت معافیت هفتگی، سالیانه یا دائمی باشد.

جعفری با اشاره به همه‌گیری کرونا و نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده های خونی و نیز پلاسمای بهبود یافتگان، گفت: افرادی که به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از یک ماه از بهبود آنها گذشته باشد، می توانند با مراجعه به مرکز جامع انتقال خون خواجو، پلاسمای خود را اهدا و در اختیار بیماران قرار دهند.

وی درباره وضعیت ذخیره خون استان نیز گفت: درحال حاضر ذخیره خون استان مطلوب است و مشکل خاصی نداریم، ولی باتوجه به اینکه خون و فراورده های خون بافت زنده است و تاریخ انقضای محدودی دارد، همواره نیاز به خون داریم و از اهداکنندگان درخواست می کنیم به صورت مستمر به مراکز اهدای خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها