انتخاب بهترین نرم افزار CRM مناسب کسب و کار شما

فرمول قطعی برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM وجود ندارد و هر کسب و کاری با توجه به نیازش باید نرم افزار CRM مناسب را پیدا کند. اما به هر حال نرم افزار CRM باید روند کسب و کار را ساده‌تر سازد.

انتخاب بهترین نرم افزار CRM مناسب کسب و کار شما

مشتریان امروز به دنبال بهترین خدمات هستند. آن ها انتظار دارند شما هم مانند هر کسب و کار دیگری مرتبا با آن ها در ارتباط باشید. در تماس های تلفنی آن ها را به اسم صدا بزنید و در روز تولدشان با تبریک و خدمات ویژه آن ها را خوشحال کنید. همه اینها با انتخاب یک نرم افزار CRM مناسب امکان پذیر هست و اگه از بهترین نرم افزار CRM استفاده نکنید مرگ کسب و کار شما قطعیست.

انتخاب بهترین نرم افزار CRM بر اساس اندازه سازمان

اندازه کسب و کارها یکی از مهمترین فاکتورهایی ست که در انتخاب بهترین نرم افزار CRM تاثیر گذاره. ما بر همین اساس، کسب و کارها را به سه دسته تقسیم کردیم و در ادامه بهترین نرم افزار CRM برای هر دسته را معرفی می کنیم.

بهترین نرم افزار CRM برای سازمان های کوچک

اگر کسب و کار شما در دسته کسب و کارهای کوچک قرار داره، کار شما بسیار راحته. شما نباید نگران بسیاری از فاکتورها باشید. برای مثال محدودیت تعداد کارشناس و ایمیل و یا کندی نرم افزار وقتی تعداد بالایی از افراد همزمان از سیستم استفاده می کنند. با توجه به این قضیه دست شما در انتخاب CRM بسیار باز هست. پس بهتره نرم افزاری رو انتخاب کنید که امکان خرید ماژول های مورد نظر به صورت مجزا را در اختیار شما قرار بده. یعنی شما بتونید امکاناتی که بهشون نیاز ندارید را از نرم افزار حذف کنید و دقیقا هزینه امکاناتی را پرداخت کنید که میخواهید ازشون استفاده کنید.

یکی از مشتریان ما در دانا پرداز، یک دفتر مشاور املاک با 12 مشاور داشت. خب این مشتری به سیستم تیکتینگ نیازی نداشت. اون نرم افزار CRM دانا رو بدون امکان تیکتینگ خرید و تنها هزینه ماژول هایی رو پرداخت کرد که میخواست ازشون استفاده کنه.

اگه شما هم صاحب یک کسب و کار کوچک هستید میتونید نرم افزار CRM دانا رو دقیقا همان طوری که به آن نیاز دارید، خریداری کنید. در این صورت بدون نیاز به هزینه اضافه، بازدهی لازم رو از نرم افزار CRM گرفتید.

بهترین نرم افزار CRM برای سازمان های متوسط

خب حالا برسیم به بخش بزرگ مشتریان نرم افزار CRM یعنی سازمان هایی با اندازه متوسط. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار متوسط باید نرم افزار CRM رو انتخاب کنید که امکان تعریف سطح دسترسی برای داده ها رو در اختیار شما قرار بده. قطعا در سازمان 30 نفره شما، همه نباید به فاکتورهای فروش دسترسی داشته باشند.
نرم افزارهایی مثل نرم افزار CRM دانا که امکان تعریف سطوح دسترسی برای هر ماژول، رکوردها و حتی فیلدها رو در اختیار شما قرار میده قطعا انتخاب مناسبی خواهد بود. در مثال بالا، مدیر فروشگاه میتونست دانا رو اینطور سفارشی کنه که همه فروشنده ها بتونن فاکتورهای فروش بقیه رو ببینند اما قیمت نهایی فاکتور ها رو نبینند.

بهترین نرم افزار CRM برای سازمان های بزرگ

اگه شما مسئول انتخاب نرم افزار CRM برای یک سازمان بزرگ هستید، قطعا با چالش هایی مثل مدیریت کارشناسان و کارها روبرو هستید. در نتیجه برای انتخاب نرم افزار CRM باید به سراغ گزینه هایی بروید که داشبورد های مدیریتی خوبی در اختیار شما قرار میدهند. با داشتن داشبورد های کاربردی، با یک نگاه می توانید از وضعیت کلی سازمان مطلع شوید و همه بخش های تحت مسئولیتتان را زیر نظر داشته باشید.

از طرف دیگر، در سازمانهای بزرگ، مسئله داده های اشتراکی در واحد های کاری مطرح است. برای مثال واحد مالی اسنادی دارد که فقط باید توسط کارشناسان این واحد قابل مشاهده باشد. بنابراین، بهترین نرم افزار CRM برای سازمانهای بزرگ امکان تعریف واحد کاری و مدیریت داده ها در سطح واحد کاری رو باید در اختیار شما قرار بده.

نرم افزار CRM دانا مدت ها است که توسط بانک ها و سازمان های بزرگ دولتی استفاده شده است و به خوبی پاسخگوی نیاز سازمان های بزرگ بوده است.

چطور میتونیم یک نرم افزار CRM خوب رو از نرم افزار CRM بد تشخیص بدیم؟

خیلی سادس، یک نرم افزار CRM خوب باید چند تا ویژگی رو داشته باشه. اون ویژگی ها عبارتند از:

استفاده آسان از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار CRM طراحی شده تا کار مدیریت ارتباط با مشتریان و روال های فروش رو ساده تر کنه، اما اگه برای استفاده از این نرم افزار لازم باشه هر کدوم از کارشناسای فروش یک دوره آموزشی بگذرونه و برای پیدا کردن یک فاکتور فروش چند دقیقه بین صفحات نرم افزار بچرخه، فقط روال فروش دشوار تر شده.

نرم افزار Zendesk نمونه خوبی از یک نرم افزار CRM با قابلیت سهولت در استفاده است. این نرم افزار به عنوان یکی از کاملترین نرم افزارهای CRM امکانات متنوعی رو در اختیار کاربرانش قرار میده.

نمونه ایرانی این محصول، نرم افزار CRM دانا است. رابط کاربری نرم افزار به تازگی با توجه به استانداردهای روز بازطراحی شده است و دسترسی به بخش های مختلف نرم افزار توسط منوهای موجود به راحتی امکان پذیر است و قیمت نرم افزار CRM دانا کاملا متناسب با خدماتی که ارائه می دهد هستش.

راه های متنوع ارتباطی

مشتریان شما مثل هم نیستند. بعضی ها ترجیح میدن برای پیدا کردن سوالاتشون ساعت ها بین مقالات اینترنتی جستجو کنند، اما بعضی دیگه ممکنه بلافاصله گوشی تلفن رو بردارند و با پشتیبانی تماس بگیرند. یه گروه دیگه، چت کردن رو به هر روش دیگه ای ترجیح میدن. یک نرم افزار CRM خوب، همه این راه های ارتباطی رو در اختیار شما قرار میده.

سفارشی سازی نرم افزار سی آر ام

بیش از هزار مدل کسب و کار تو دنیا وجود داره، اما مسلما هزار مدل نرم افزار CRM برای هر کدوم از این کسب و کارها طراحی نشده. یک نرم افزار CRM خوب منعطف هست و امکان سفارشی سازی بخش های مختلف رو در اختیار شما قرار میده تا بتونید نرم افزار CRM مناسب خودتون رو بسازید

گزارش گیری

اگر میخواهیم در فروش موفق باشیم باید بدونیم که تقاضا برای چه محصولی بیشتره، کدوم ماه سال برای ارائه تخفیف بهتره، کدوم روش تبلیغات اثر بخشی بیشتری داره و همه اینها یعنی آمار و گزارش. یک نرم افزار CRM خوب باید بتونه گزارش هایی که برای ارزیابی و بهبود روال فروش نیاز دارید رو در اختیارتون قرار بده.

اتوماسیون

اگه برای ارسال پیامک به هر مشتری لازم باشه خودتون دستی اقدام کنید، رقم مالیات هر محصول رو جداگونه حساب کنید، سوالاتی که مشتری قبلا ازتون پرسیده رو مو به مو به خاطر داشته باشید که دیگه نیازی به نرم افزار CRM ندارید. یکی از مهمترین امکاناتی که بهترین نرم افزار CRM باید در اختیار شما قرار بده اتوماسیون نرم افزار است.

یکپارچگی با سایر نرم افزار ها

قطعا نرم افزار CRM تنها ابزاری نیست که شما ازش استفاده می کنید. وقتی از بهترین نرم افزار CRM صحبت می کنیم، منظورمون نرم افزاری است که میتونه با بقیه نرم افزارها مثل نرم افزار حسابداری یکپارچه بشه.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سما صفری
    0

    بسیار مطلب مفید و کاربردی بود. به نظر من بسیار مهم است که نرم افزار crm که انتخاب می کنیم استفاده از آن برای کاربران آسان باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها