یک فعال سیاسی اصلاح طلب مطرح کرد:

دعوت سید محمد خاتمی و کروبی از جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از منابع موثقی شنیده ام که آقایان کروبی، خاتمی و موسوی خوئینی ها تحلیل و استدلالشان را برای اینکه آقای جهانگیری وارد کارزار و صحنه انتخابات شوند به وی انتقال داده اند.

دعوت سید محمد خاتمی و کروبی از جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات

محمد نعیمی پور با اشاره به دعوت بزرگان اصلاحات از جهانگیری برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ، گفت: به نظر من اینکه ایشان پیروز شود یا نشود مسأله اصلی نیست، هرچند که من احتمال پیروزی ایشان را خیلی بالا می دانم اما حضور ایشان به معنای این است که اصلاحات در درون دولت و حکومت ضروری و مطالبه اکثر مردم است.

محمد نعیمی پور در خصوص احتمال کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات رئیس جمهوری، اظهار داشت: از منابع موثقی شنیده ام که جناب آقای کروبی نظرشان را اعلام کرده اند و به اطلاع آقای دکتر جهانگیری رسانده اند که ایشان برای ثبت نام و اعلام کاندیداتوری اقدام کنند و همچنین طبق اطلاع من آقای خاتمی هم مستقیما صحبتی داشته اند و این مطلب را به آقای دکتر جهانگیری منتقل کرده اند و همچنین آقای موسوی خوئینی ها تحلیل و استدلالشان را برای اینکه آقای دکتر جهانگیری وارد کارزار و صحنه انتخابات شوند به ایشان انتقال داده اند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت افزود: این سه بزرگوار که مورد وثوق و احترام نخبگان اصلاح طلب و مردم هستند، اقدام مهمی را انجام داده اند و امیدوارم که جناب آقای جهانگیری با این پشتوانه وارد صحنه شوند و با اطلاعات وسیعی که ایشان نسبت به وضعیت کشور دارند و با توجه به سابقه طولانی که در مسئولیت های کشور داشته اند و خصوصا در زمینه های اقتصادی، به صحنه وارد شوند و جهت رفع مشکلات کشور از حداکثر توان خودشان استفاده کنند.

وی یادآور شد: روند اجماع سازی از مسیر جبهه اصلاحات ایران یا همان نهاد اجماع ساز، مقداری طولانی شد و البته چون در نظر داشتند که افراد مختلفی از جمله حاج حسن آقا خمینی و دکتر ظریف را برای این کار دعوت کنند، به نظر می رسید که زمان رو به اتمام است و اعلام موضع جبهه اصلاحات در این زمان کوتاه کار دشواری است. لذا بزرگان و معممین اصلاحات و اصلاح طلبی قدم پیش گذاشتند و مجموعا آقای دکتر جهانگیری را که در مورد حضورشان در صحنه انتخابات دچار تردید و یا حتی انصراف بودند را ترغیب کردند که این کار انجام شود.

نعیمی پور تأکید کرد: مسلم است که دعوت این بزرگواران از آقای جهانگیری تحرک خیلی خوبی را در جبهه اصلاحات بین احزاب و شخصیت های اصلاح طلب ایجاد خواهد کرد و به نظر می رسد که بعد از اعلام کاندیداتوری و ثبت نام ایشان موجی از حمایت شکل بگیرد چون شرایط کشور دیکته می کند که افراد با تجربه و آشنا به جزئیات مسائل کشور پا در صحنه انتخابات بگذارند تا مردم هم این احساس را داشته باشند که افراد توانمند در صحنه حضور دارند.

وی در خصوص چشم انداز پیروزی اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: آقای جهانگیری یک چهره شناخته شده، موجه و سابقه دار در بین اصلاح طلبان هستند و اگر بخواهیم یک نیروی مؤثر و قوی را در جبهه اصلاحات مطرح کنیم قطعا یکی از شاخص ترین این افراد آقای دکتر جهانگیری هستند. ضمن اینکه بخش بسیار بزرگی از بدنه اصلاحات که حضور در انتخابات و استفاده از موقعیت صندوق های انتخاباتی را پیگیر هستند، آقای جهانگیری را برای این کار بسیار مناسب می دانند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: به نظر من اینکه ایشان پیروز شود یا نشود مسأله اصلی نیست، هرچند که من احتمال پیروزی ایشان را خیلی بالا می دانم اما حضور ایشان به معنای این است که اصلاحات در درون دولت و حکومت ضروری و مطالبه اکثر مردم است و خصوصا نخبگان، دست اندرکاران اجرایی اعم از تکنوکرات ها و کسانی که در بدنه اجرایی دولت و کشور کار می کنند با توجه به شناختی که از آقای جهانگیری دارند، با دلگرمی بسیاری جلو خواهند آمد.

وی ادامه داد: تا آنجایی که من اطلاع دارم افراد مؤثری که در کمپین های قبلی انتخاباتی حضور مؤثر و مبتکرانه ای داشته اند همه آمادگی دارند برای اینکه کمپین انتخاباتی ایشان را راه اندازی کنند و در سطح کشور گسترش بدهند. یقینا اگر احزاب اصلاح طلب هم امکاناتشان را به طور کامل بسیج کنند این کمپین بسیار قوی تر عمل خواهد کرد و زمینه هایی ایجاد می کند.

دعوت سید محمد خاتمی و کروبی از جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات

نعیمی پور افزود: متأسفانه سم پاشی ها یا سیاه نمایی هایی انجام شده و مخالفان اصلاحات تلاش داشته اند تا چهره جناب جهانگیری را خدشه دار کنند، اما خوشبختانه سوابق، سلامت، درستی، درایت و توانایی های آقای جهانگیری در حدی هست که اگر شبهاتی وجود داشته باشد این شبهات را به خوبی پاسخ بدهند و روشن کنند. در عین حال با توجه به اطلاعات قوی و مؤثری که دارند شفافیت در مناظرات را برای ترسیم اوضاع کشور و راه حل های برون رفت از مشکلات کشور را به خوبی ارائه کنند.

وی یادآور شد: آقای دکتر جهانگیری در سال 1396 هم نشان دادند در کارزار مناظره ای که بین کاندیداها برقرار می شود توانایی های بسیار خوبی دارند و می توانند نظر مخاطبین را جلب کنند. به هر حال دوره بعد از ثبت نام و دوره تبلیغات انتخاباتی و خصوصا مناظره ها بسیار در جلب آراء مردم مؤثر است و در واقع نظرسنجی های واقعی در آن دوره مشخص می شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: من فکر می کنم با این زمینه ها و با توجه به شخصیت مستحکم و اراده ای که از ایشان می شناسم و معممین اصلاح طلب و سایر شخصیت ها و احزاب سیاسی و شور و نشاط نسل جوان تر اصلاح طلبان می شود کار بسیار موفقی را ارائه داد و با توجه به اینکه آقای جهانگیری امکان تعامل بسیار خوبی را با سایر ارکان حکومت دارند و حسن ظنی که نسبت به ایشان و توانایی های ایشان هست، این امید در دل مخاطبین هم بیشتر خواهد شد که با حضور ایشان با همدلی بیشتری مسائل و مشکلات کشور حل شود.

وی افزود: من امیدوارم همین جور که الآن درون نظام جمهوری اسلامی اتفاق نظری برای حل مشکلات برجام و برداشته شدن تحریم ها وجود دارد، این اتفاق نظر در خصوص حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور با حضور آقای جهانگیری به وجود بیاید و ان شاء الله با زمینه ای که بر اثر رفع تحریم ها ایجاد خواهد شد سرعت عمل و تجربیات ارزشمندی که وجود دارد بتواند به سرعت مشکلات را حل کند.

نعیمی پور اظهار داشت: موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که بسیاری از افراد برجسته ای که در سطح وزرا هستند و توانایی های ویژه ای دارند به توانایی و قدرت آقای جهانگیری اعتقاد دارند و لذا ایشان می تواند تیم بسیار قوی و ارزشمندی را فراهم و معرفی کند که این تیم قوی، مطلع، صاحب استراتزی و سیاست ها و برنامه های قابل توجه و مهم هستند، می توانند نویدبخش اقدامات مهم برای کشور باشند.

وی در پایان تأکید کرد: موفقیت هایی که در سطح منطقه ای برای دیپلماسی فراهم شده و شرایطی که به صورت گسترده تری در سطح ارتباطات بین المللی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به وجود خواهد آمد چشم اندازی است که می تواند مردم را به چنین انتخابی ترغیب و حضورشان را پررنگ تر کند و شانس پیروزی آقای جهانگیری را هم افزایش بدهد.

منبع: جماران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 51
  • کاربر ناشناس
    0

    به روباه کفتند شاهدت کیست کفت دمم

  • کاربر ناشناس
    0

    خاتمی کاری که برای حسن روحانی کرد انداخت تو چاه برای جهانگیری هم می خواهد انجام دهد ولی ملت دیگر گول خاتمی حیله گر را نخواهند خورد

  • کاربر ناشناس
    0

    تنها جهانگیری می تواند بکند داداشش را از اعدام نجات دهد

  • کاربر ناشناس
    0

    جهانگیری چقدر رو دارد می خواهد بیاید

  • کاربر ناشناس
    0

    ملت یادتان نرفته چه بر سرتان آوردیم جهانگیری تمام شد

  • کاربر ناشناس
    0

    با طناب پوسیده خاتمی وکروبی نباید ترور تو چاه

  • کاربر ناشناس
    0

    به نظرم جهانگیری از روحانی بدتر است عاقل باشد نمی آید

  • کاربر ناشناس
    0

    جهانگیری برادر شهید است گول محمد خاتمی را نخور ایشان از انگلیسی دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حالا برادر شهیدش چه ربطی به خودش داره؟داداشش شهید شده خودش که شهید نشده

    • جواد
      0

      خوب چه ربطی داره یکی دیگرشون هم اختلاسگره نوح هم پسردشت مگه هرکس خانواده شهیدشددیگه کامله

    • ناشناس
      0

      برادر شهیداست که باشد .بعنوان نمونه من خودم میتوانسم از شهدا باشم. و ده ها بار گرمی گلوله و ترکش را روی صورتم حس کردم یعنی میشد با چند سانت این طرف واونطرف خوردن الان جزء شهدا باشم .اما اگه شهید شده بودم امروز راضی به این وضعیت فاجعه بار مملکت بودم ؟ مسلما" خیر .

  • مهدی
    0

    طرف و تو ده راه نمی دادن سراغ کد خدارو می گرفت

  • کاربر ناشناس
    0

    عمل زیبایی چنده

  • کمالی
    0

    خاتمی یک مرده متحرک است که مثل اشباه فقط رمان انتخابات پیدایش میشود جهانگیری بره اول مشکل برادرشو حل کنه خجالت هم نمیکشن

    نظرات شما -
    • پو ر محمدی
      0

      احسنت جهانگیری چی پیش خودش فکر کرده به نظرم کاندید شدنش توهین به ملته

  • محسن
    0

    خبر فوری عزیز شما چرا اینجوری تیتر میزنید؟؟ آیا آقای خاتمی در مصاحبه یا نامه ای سرگشاده این حرف رو زدند؟؟ امروز که تاجزاده اومده میخواید شکاف بین اصلاحات رو وانمود کنید؟؟ شما خبر رسانی میکنید یا کار سیاسی؟؟

    نظرات شما -
    • کاووس
      0

      چنان میگین آقای خاتمی که دو تا آقای خاتمی هم از بغل حرف هاتون میزنه بیرون. ای کاش میدونستین که آقای موسوی خوینی ها، آقای خاتمی، آقای کروبی، آقای روحانی، آقای بنی صدر، آقای .... چه کسانی هستند و نیت واقعی که در دل مخفی کردند چیه... لطفا پای آقای احمدی نژاد رو هم وسط نکشین. بحث ایشون جداست.

  • مح
    0

    خدائی سیاستمدارهای ما هم چقدر از وضع جامعه بی خبرند یعنی انها نمی فهمند که اقای جهانگیری شاید خانوادهاش بهش رای نمی دهند ای وای از این سیاسیون کجای جهانگیری قیافه اش به رئیس جمهوری می خورد شاید برادرش که دادگاهی شدهبیشتر رای بیاورد

  • ن د
    0

    جهانگیری انقدر وقیح هست که داوطلب شود خاتمی تو چه می گویی؟

  • پور محمدی
    0

    جهانگیری از گند کارهایش خجالت نمی‌کشد که میخواد کاندید بشه جهانگیری ننگت باد

  • م
    0

    دعوت از جهانگیری !!؟!!! خدایا بلا به دور.

  • ناشناس
    0

    حال جهانگیری هم بیاید چه مشکلی دارد شما رای به ایشان نده چرا سم پاشی می کنید

  • جلال عامری
    0

    باز این ۰۰۰ "تَکرار "شروع کرد.؟! عمروعاص ها مشغول کار شدند؟!!!!

  • دانیال
    0

    جهانگیری رأی ندارد

  • ناشناس
    0

    شما ۳۰۰ نفری هستید ما ملت حقوق شما را هرماه هرچه که حالا حقوق میگیرید سه برابر می پردازیم مدام لعمر فقط دست از سرما بردارید

  • فرید
    0

    یعنی رو نیست سنگ پا هم نیست یه چیز فراتره که هنوز کشف نشده !!!! جهانگیری چی فکر کردی پیش خودت؟ با این وضع مملکتی که درست کردید دلار ۵ تومنی تحویل گرفتیدتا ۲۸ هزار تومن رسوندی و .... باید در یک دادگاه محاکمه و زندانی بشی نه اینکه بیای دوباره نامزد بشی !!!

  • ؟
    0

    مردم یادتون هست در سال ۹۶ هر چه وعده وعید بهتون دادیم دروغ و چاخان بود ؟؟؟

  • م
    0

    اره پیروزی برای شما مهم نیست.بلکه می خواهید به این نمایش مشروعیت بدهید و کماکان از خوان قدرت بهرمند شوید،ملت کیلویی چند.جهانگیری این ته مانده ابرویش را هم از دست خواهد داد،یا تاج زاده یا رای بی فایده است

    نظرات شما -
    • آ
      0

      حالا مثلا تاجزاده کیه؟چیکاره است؟تاجزاده هم یه تندرو که قبلا از اون ور بوم میوفتاد حالا از این ور بوم!اگر هم تاجزاده رو تایید صلاحیت کنن مطمئنا احمدی نژاد رو هم تایید صلاحیت میکنن که تاجزاده اصلا در مقابل احمدی نژاد رای نداره تازه هر کدوم از این دو تندرو رئیس جمهور بشن باید دائم دنبال حاشیه هاشون و دعواهاشون باشیم!کشور همین حالا به اندازه کافی توی تنش هست دیگه به بیشتر از این احتیاج نداره!اگر کسی هم میخواد برای ریاست جمهوری بیاد خواهشا برنامه های اقتصادیشو اعلام کنه!

  • ریزه میزه
    0

    خدامی داندچقدر مایه ازبیت المال به ایندنفر(خاتمی وکروبی) رسیده که بعدازدعوت حسن روحانی حالا ازمعاونش هم خواستن که کاندیذای رئیس جمهوری شود تاخدشه ای به منافع سرشارش ازبیت المال واردنشود!

  • حسن
    0

    جهانگیر بیاد ضربه به همه جریانات مقابل جریان تمامت خواه خواهد زد ایشون اقبال عمومی بسیار پایینی دارد

  • کاربر ناشناس
    0

    چه مارزیرکاهی هستیدشماهاهشتسال مملکت رابه آب وآتش کشیدیدفقراشصت درصدکردیدریدیدبخیرمردم خخخخخخخخخخوالاداره

  • جهانگیر
    0

    حضور ایشان صرفا دفاع از اصلاح طلبان و ناکارآمدی را به دیگران نسبت دهد و کمک به روحانی جهت تحویل دولت و دفاع از عملکرد دولت روحانی می باشد

  • کورش
    0

    جناب نعیمی پور اولا کروبی کسی را تایید نکرده دوماً مگر کسی بیکاره قاسم با پرونده سیاه مقابل مردم بدبخت رو شده تایید کنه مگر آنها هم ببخشیدمثل ایشان باشن.حیف جای گفتن نیست .

  • علی
    0

    یعنی جهانگیری میخواهد مثل دامادهای سرخانه ، وامدار کسان دیگری در طول ریاست جمهوری شود.

  • کاربر ناشناس
    0

    خدایش وقتی میگن به ما تو محلتون فلانی دزد سعی میکنیم از اون محل بری آبرویمان نره یارو برادرش دزده میخواد رئیس جمهور بشه باباایوالا

  • دن کیشوت
    0

    قبل از ریاست جمهوری، رفسنجانی، سردار سازندگی و امیرکبیر انقلاب! خاتمی، محبوب جوانان و بزرگ اصلاحات، احمدی‌نژاد، ولایت مدار و شجاع و مردم دار، روحانی، کلید حل مشکلات، بعد از ریاست‌جمهوری، رفسنجانی، دزد و مخالف ولایت فقیه، خاتمی، خاین و ترسو و غرب‌زده، احمدی‌نژاد، منحرف و زاویه دار با ولایت، روحانی، دروغگو، جاسوس انگلیسی، با سلام و صلوات و جشن و پایکوبی می آیند و با ناسزا و نفرین بدرقه می شوند، و این سریال همچنان ادامه دارد.

    نظرات شما -
    • اصغر
      0

      اين نشون ميده كه با دروغ و دغل و تزوير ميان جلو و هدفشون فقط اينه كه تو انتخابات پيروز بشوند . عاشقان خدمت ( عاشقان قدرت )

  • پارسی
    0

    استاد نعیمی پور : حضور ایشان باعث می شود که ما و بر و بچ همچنان در کنار سفره باشیم و از نعمت های این خوان پر برکت ریزه خواری نموده و تناول نمائیم به هر حال نظر حضرات محترم است و باید عملی شود تا ما همچنان باشیم چون در قدرت بودن و خوردن را دوست داریم. #رای بی رای

  • شهري
    0

    خواهش ميكنم بخاطر قيامت خودتون هم كه شده در اينجا كامنت زشت ننويسيد ...لطفا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حالا که قیامت گویان خود به قیامت باور ندارند

  • معذرت
    0

    لطفا مطالب زشت ننويسيد ..بعضي از افراد در اينجا در خصوص دماغ ايشون مسخره كرده اند . خجالت بكشيد ......بالاخره هر كسي ممكنه يه جاي بدنش درشت باشه..مثلا من چشمام درشته ...جهانگيري دماغش ..هر كسي ممكنه يه جاي بدنش درشت باشه ...مسخره كردن ديگران زشته

    نظرات شما -
    • اصغر
      0

      اااه راست ميگي دماغشم گندست خوب شد يادمون انداختي

    • ناشناس
      0

      آخه میگن رنگ رخساره خبر میدهد از سر ضمیر .تا حالا یه ادم بد قیافه خوش دل دیدی؟

  • عليدوست
    0

    مردم جون مادرتون ايندفعه چشماتون رو باز كنيد درست راي بديد

    نظرات شما -
    • غیر قابل نشر
      0

      مگه درستی هم وجود دارد ؟همه از یه قماشند.

  • حمیدپاپی
    0

    اینها ابتدا محل زندگی خود و فرزندانشان و فیشهای حقوقی شان را به مردم اعلام کنند و بگویند این همه ثروت را ازکجا آورده اند.

  • عبداللهي
    0

    هنوز شاهكارتون تو قضيه ارز دستوري 4200 از مملكت پاك نشده . خزانه سكه مملكت رو هم حراج كرديد انداختيد گردن سيف بيچاره وخودتون پنهان شديد پشتش . ديگه از جون مردم چي ميخواهيد ؟؟؟؟

  • محمدى
    0

    همه اين كانديدها امتحان خود راداده اند ديگر گول نميخوريم ،،،،،،راى بى راى.

  • حميد عزيزي
    0

    شما اون ساعتت رو بفروشي چند تا خانوار ميوتونن يك ماه گرسنه نخوابند . بابا ديگه بستون نيست ؟؟؟

  • غیر قابل نشر
    0

    بابا رو را برم انگاراصلا" مردم هیچ هم به حساب نمیان از نظر اقایون .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها