اصلاح طلبان دور این چهره دیپلمات جمع می شوند؟/ ادامه واکنش ها به احتمال کاندیداتوری صالحی

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت: علی اکبر صالحی سابقه مثبتی دارد و این امکان وجود دارد که با توجه به خصوصیات مثبتی که دارد اگر نظر مردم را جلب کرد، نظر اصلاح‌طلبان را هم بتواند جلب کند.

اصلاح طلبان دور این چهره دیپلمات جمع می شوند؟/ ادامه واکنش ها به احتمال کاندیداتوری صالحی

علی صوفی در خصوص مطرح شدن احتمال کاندیداتوری علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: من به شخصه آقای صالحی را انسان بسیار شریف و تاثیرگذاری می‌بینیم که در دوران مسئولیت خود دلسوز و جدی بوده است. ایشان در سال‌های اخیر فشارهای زیادی را از ناحیه تندروها تحمل کردند.

وی ادامه داد: ایشان ویژگی‌های مثبت بارز و فراوانی دارند اما اینکه در انتخابات مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گیرند، تابع شرایط مختلفی است. نخست اینکه آیا خودشان تمایل به این مساله دارند یا خیر؟ و بعد تمایل اصلاح‌طلبان هم مدنظر است.

صوفی در ادامه اظهار داشت: چنین احتمالی بعید هم نیست که اصلاح‌طلبان ببینند یک نیروی توانمند در صحنه انتخابات حضور دارد و مورد اقبال مردم هم است یا در صورت کمک می‌تواند اقبال عمومی را جلب کند، ممکن است به ایشان کمک کنند. اما اکنون فرض بر این است که اصلاح‌طلبان با شرایطی کاندیداها را گزینش می‌کنند که مراحلی هم از آن طی شده است؛ اما به هر حال باید منتظر اتفاقات هفته‌های آینده بود و به طور قطع نمی‌توان از هم‌اکنون نظر نهایی داشت.

این فعال سیاسی احتمال درخصوص احتمال عدم حضور کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات و تصمیم اصلاح‌طلبان برای حمایت از یک گزینه فنی و متخصص به‌جای یک گزینه با کارنامه سیاسی جناحی، اظهار داشت: در این زمینه ایشان همانند دکتر ظریف هستند که هر دو نفر سیاسی و جناحی نیستند. آقای صالحی هم مانندآقای ظریف در رابطه با مساله انرژی هسته‌ای و مذاکرات پیرامون آن اگرچه مستقیم در مذاکرات شرکت نداشت اما تلاش‌های زیادی انجام داد و پیشینه ایشان یک پیشینه مثبتی است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ایشان سابقه مثبتی دارند و علیرغم اینکه سابقه وزارت در دولت آقای احمدی‌نژاد را هم دارند، کسی آقای صالحی را از نیروهای احمدی‌نژاد نمی‌داند و این امکان وجود دارد که با توجه به خصوصیات مثبتی که ایشان دارد اگر نظر مردم را جلب کند، نظر اصلاح‌طلبان را هم جلب خواهد کرد.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها