گفتگوی خبرفوری با محمد غرضی

اختیار دولت دست چهره های پشت پرده است / استانداران را هم باید مردم انتخاب کنند / 5هزار نفر از فرزندان مدیران پناهنده آمریکا هستند / خانه هزار متری در تهران دارم و 17 آپارتمان در اصفهان / سال 88 به کروبی رای دادم

محمد غرضی از چهره های سیاسی باسابقه که در سال 92 نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، در گفتگو با خبرفوری به بررسی مسائل انتخاباتی پرداخته است.

اختیار دولت دست چهره های پشت پرده است / استانداران را هم باید مردم انتخاب کنند / 5هزار نفر از فرزندان مدیران پناهنده آمریکا هستند / خانه هزار متری در تهران دارم و 17 آپارتمان در اصفهان / سال 88 به کروبی رای دادم

محمد غرضی که سابقه ای طولانی در فعالیت سیاسی چه پیش و چه پس از انقلاب دارد، از انتخابات سال 92 مشهور شد که با حسن روحانی رقابت می کرد. او که هم سابقه فعالیت در سپاه پاسداران دارد و هم در کابینه های موسوی و هاشمی وزیر مخابرات و نفت بوده، قصد داشت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هم نامزد شود که شرایط جدید شورای نگهبان برای کاندیداتوری و سن و سال بالا، او را ناکام گذاشت.

غرضی در گفتگویی که با خبر فوری داشت، به برخی مسائل سیاسی مهم کشور پرداخت و تلاش کرد تا مسائل روز کشور را تحلیل کند. مشروح این گفتگو را می توانید در ادامه بخوانید و ببینید.

***

خبرفوری: پیش از این از صفر شدن تورم در کشور صحبت کرده اید. برای بسیاری از مخاطبان ما سوال است که این اتفاق چطور رخ خواهد داد؟

من در مصاحبه های قبلی خود گفته ام که تورم را به صفر می رسانم و برخی از مخاطبان معتقد بودند که این اتفاق نمی افتد لازم است شما را به این حقیقت آشنا کنم که برخی از کشورها تورم منفی دارند یعنی اگر فردی سرمایه خود را در حساب جاری بانک بگذارد نه تنها سودی به آن تعلق نمی گیرد بلکه از روی آن مبلغی کسر خواهد شد.مردم می توانند به اتکای دولت ضد تورم، تورم را به صفر برسانند. همانطور که در سال 92 گفتم، دولت باید دست خود را از جیب مردم و فقرا بیرون بکشد در آن زمان ارز سه هزار تومان بود و در حال حاضر به رقم 25 هزار تومان رسیده است! بنابراین پیش بینی من درست بود و در حال حاضر اداره کشور به سفره مردم رسیده، طوری که مردم برای تهیه نان باید وام بگیرند. به عنوان یک انسان خدمتگذار قطعا می توانم سه اقدام صفر کردن تورم در کشور، تثبیت ارزش پول ملی و برچیدن سفره گرانی را در اداره کشور انجام دهم.

خبرفوری:در سال 92 آرای پایینی را به خود اختصاص دادید، آیا فکر می کنید بتوانید در انتخابات 1400 تغییری ایجاد کنید؟

در آن زمان موج اصلاح طلبی و اصولگرای حاکم بود و لذا حرف من توسط برزگان رسانه ای به مردم نرسید؛ هیچ کس در انتخابات سال 92 با حرف های من معارضه نکرد، توسعه جمهوریت و اسلامیت دو مبحثی بود که من عنوان کردم. توسعه اسلامی به این معنا که دست در جیب مردم نکنیم و توسعه جمهورت یعنی اینکه از مردم اجازه می خواهم که استانداران را خودشان انتخاب کنند.

خبرفوری:انتخاب استانداران توسط مردم یعنی اینکه انتخابات دیگری اضافه شود؟

بله، به همراه انتخابات دولت می تواند استاندار تعیین کند؛ متاسفانه 500 استانداری که ظرف 40 سال به مردم خدمت کردند اعتبار سیاسی پیدا نکردند. اگر مردم خودشان را موظف می کردند که استاندار انتخاب کنند حداقل دو تا سه نفر شخصیت سیاسی معتبر به وجود می آمد که امروز کارنامه داشتند و مردم برای انتخاب رئیس جمهور به آنها اعتماد می کردند. برای صد سال آینده تنها چاره برای اینکه مدیریت به دست کارگزارانی بیفتد که کشور را می شناسند انتخاب استاندار توسط مردم است تا از سلبریتی ها و گروه های سیاسی نجات پیدا کنیم. در 16 سال اخیر یک گروه از طیف راست دلار آمدند و دلار هزار تومانی را به سه هزار تومان و گروه دیگری دلار سه هزار تومانی را به 20 هزار تومان رساندند در حالی که هر دو دولت 600 میلیارد دلار درآمد داشته است. ما در دولت های 60 تا 70 درآمد متوسط دولت تا 76 سالی 10 میلیاراد دلار بود و از 76 تا 84 سالی 20 میلیارد دلار بوده و ا ز84 تا امروز سالی 75 میلراد دلار بود ه است و الان اگر تصور کنیم که از سال 60 تا 84 درآمد معادل 20 میلیارد دلار باشد 50 میلیارد دلار دیگر کجا رفته؟ به جیب رانت خوارهای سیاسی رفته است.

خبرفوری: به نظر شما دست چه کسانی در کار است؟

خیلی ساده است زمانی که با بزرگان کشور صحبت کردم یک شهر یک نرخ نه 5 نرخ! ارز 4200 تومانی به دولت و دوستانشان می رسد، ارز 7 هزار تومانی به یک گروه و 15 هزار تومنی به گروهی دیگر و مردم بیچاره ارز 20 تا 25 هزار تومان در بازار میخریدند چون دولت مجوز دارد نرخ ارز را تعیین کند.

خبرفوری: در دولت آقای میرحسین موسوی و هاشمی این ماجرا چطور بوده است؟

علت اصلی اینکه اختلاف با آقای موسوی و هاشمی سر قضیه تعیین نرخ ارز بود، ارز هفت تومان به عده ای می رسد و در بازار 60 تومان بود. یک مرتبه من دیدم در روزنامه های پاکستان هزار و 500 تن شیر خشک ایرانی به مزایده گذاشته شده است! در حدود چهار هزار میلیارد دلار ظرف این چهل سال به کشور رسیده است و تنها زیر ده هزار میلیارد و یا هزار میلیارد دلار از آن خرج ملت شده است.

خبرفوری:عده ای که دلار هفت تومان می گرفتند و در بازار 60 تومان فروخته می شد چه کسانی بودند؟

ایراد از مصوبه مجلس بود این مصوبه در مورد بودجه می گفت که دلار رسمی 70 ریال باشد و اختیار با دولت که بتواند تعیین قیمت های دیگر را داشته باشد. مدیران پشت دولت و رانت خوارها بودند که این کارها را می کردند نه خود دولت. الان هم دولت صالح است اما طیف اصلاح طلب تمام مدیریت ها را در اختیار گرفته است؛ من جمهوری اسلامی را قبول دارم و اعتقاد دارم کسانی که مدیریت در کشور می کنند نتیجه شان این است که 5 هزار نفر از اولاد این مدیران پناهنده امریکا شده اند.

مرحوم بهشتی بعد از تشکیل حزب خود از من خواست که ملحق شوم و من در پاسخ به ایشان گفتم آقای دکتر بهشتی از منبر حزب جمهوری اسلامی جز موریانه بالا نمی آید

خبرفوری:با آقازاده ها چه کار خواهید کرد؟

به توفیق مردم نرخ را یکسان سازی می کنم و به لحاظ قانونی کسی نمی تواند رانت خواری کند. آقازاده هایی که رفتند و در خارج هستند متکی به پول های بادآورده شده اند و کسی مثل ترامپ پیدا می شود و اسامی آنها را نگه داری می کند هر کس به ترامپ باج داد مجوز حضور در آمریکا را می گیرد و هر کس باج نداد اخراج خواهد شد. کسانی که از طریق رانت خواری سیاسی و اجتماعی و یا اقتصادی در کشور توانستند کیسه خود را پر کنند از کشور فرار کردند. آینده به مراتب قوی تر از گذشته می تواند باشد. جمع نفت و گاز ما از روسیه و عربستان بیشتر است و کشور درآمد خیلی خوبی دارد. مخارج کشور ایران مجموعا 20 تا 30 میلیارد بیشتر نیست و باقی باید به مردم برگردد.

خبرفوری: نظرتان در مورد اجماع چیست؟

از نظر من فقط اجماع می تواند حکومت کند و اجماع به جای احزاب در ایران باید اتفاق بیفتد.

خبرفوری: براساس این اجماع، از چه کسانی را در کابینه خود استفاده می کنید؟

هر کس سه شرط داشته باشد می تواند در کابینه من باشد. یک اینکه ایران امروز را یک قدرت بداند، دوم قبول کند که حقوق عامه بر حقوق خاصه ترجیح دارد و سوم با گرانی مبارزه کند.

خبرفوری: به شفافیت علاقه دارید؟

بهترین راه اداره کشور ظرف صد سال آینده این است که حتما دولت الکترونیک تشکیل شود تا اشخاص نتوانند امور مردم را به دست شخصی بگیرند.من متعهد می شوم که تمام مسائل فنی و اقتصادی و سیاسی را تحویل دولت الکترونیک بدهم و ملت با توجه به استعداد خوب خود می تواند خودش توانایی هایش را بر توانایی های دولت تحمیل کند.

خبرفوری:آیا حاضرید شفاف کنید که حقوق و دارایی هایتان چیست؟

یک منزل در تهران دارم هزار متر است و به اسم چهار فرزندم کرده ام که نفری تقریبا 200 متر به آنها می رسد. در دهه 40 هجری زمانی که در اصفهان بودم در خارج از شهر؛ کوله پارچه و حاشیه شهر زمین هزار و 50 متری به متری 63 تومان خریدم و 93 هزار تومان دادم و شروع به ساخت کردم. 24 آپارتمان که 7 دستگاه را خرج کردم و 17 آپارتمان دارم. بازنشسته هستم و تا سال 99 7 تا 8 میلیون تومان و در سال جاری 12 میلیون تومان میگیرم.

متاسفانه 500 استانداری که ظرف 40 سال به مردم خدمت کردند اعتبار سیاسی پیدا نکردند. اگر مردم خودشان را موظف می کردند که استاندار انتخاب کنند حداقل دو تا سه نفر شخصیت سیاسی معتبر به وجود می آمد که امروز کارنامه داشتند و مردم برای انتخاب رئیس جمهور به آنها اعتماد می کردند

خبرفوری: فرزندان تان کجا هستند؟

سه تا پسر و یک دختر دارم و همه کنکور شرکت کردند و به دنبال تدریس رفتند.

خبرفوری: سال 88 و 92 و 96 در انتخابات ریاست جمهوری به چه کسانی رای دادید؟

در سال 88 به آقای کروبی رای دادم و این سال معتقدم که فتنه دو تا سر داشت در سال 92 به خودم رای دادم و سال 96 رای سفید انداختم.

خبرفوری: یعنی در سال 96 هیچکدام از کاندیداها را کاندید اصلح نمی دانستید؟

90 نخست وزیر و رئیس جمهور از اوایل مشروطه تا امروز سرکار آمدند و من هیچ کدام را خادم به مردم ندیدم به غیر از دوره جمهوری اسلامی که دولت بسیار محترم است. اگر مصدق هم خوش‌نام شد به خاطر مبارزه با آمریکا و انگلیس بود.

خبرفوری: در دوران وزارت نفت ماجرای رانت چه بود؟

زمانی که بنزین و گازوئیل کپنی باشد یک بسیجی سر هم پمپ بنزین استخدام شدند تا از بنزین دزدی جلوگیری کنند. زمانی که به مجلس رفته بودن در محل پمپ بنزین پشت مجلس یکی از بسیجی ها را به خاطر داد و قال و جلوگیری از دزدی بنزین کشته بودند. تنها چاره این که مردم از شر رانت خواران نجات پیدا کنند این است که بنزین و گاروئیل آزاد شود. از این مثال کوچک نتیجه می گیریم که هر کاری را به جای قانونمند شدن میدهیم دست مدیران امتیاز طلب تبدیل به کپن بنزین، پیکان، شیرخشک و داروخانه هلال احمر می شود.

خبرفوری:در همین مواردی که خودتان اشاره کردید پیکان، شیرخشک، داروخانه هلال احمر رانت دست چه کسانی است؟

دست ستادهایی که پشت قدرت سیاسی گردانندگان مدیریت های زیر مجموعه هستند.امروز این دولت اختیارش دست خودش نیست و دست مدیران زیرمجموعه پشت پرده است.

خبرفوری: سخت ترین روزکاری شما در دوران وزارت چه روزی بود؟

در طول این 80 سال هیچ روزی به من سختی نگذشت.

خبرفوری: به یکی از دعواهای خود با آقای رفسنجانی سر قیمت ارز اشاره کردید؛ آیا بر سر موضوعات دیگری هم با یکدیگر اختلاف داشته اید؟

بله؛ آقای رفسنجانی بنده را قبول نداشت نوربخش را قبول داشت و دائم چاپخانه اش کار می کرد و اسکناس چاپ می کرد و دعوای من با این دو مرحوم سر این بود که توسعه همراه باتورم به ضد تبدیل می شود.سال 74 زمانی که آقای هاشمی تورم 49 درصد را بر مردم تحمیل کرد، کم کم ساکت شد.

خبرفوری: با آقای میرحسین موسوی چطور؟ بر سر موضوعاتی بحث داشتید؟

فراوان؛ مرحوم بهشتی بعد از تشکیل حزب خود از من خواست که ملحق شوم و من در پاسخ به ایشان گفتم آقای دکتر بهشتی از منبر حزب جمهوری اسلامی جز موریانه بالا نمی آید.هفته آینده شهید شد و باعث غم و غصه ملت ایران شد. دعوای ما با احزاب و گروهها سر امتیاز طلبی است.

خبرفوری:یعنی در دولت آقای میرحسین امتیاز طلبی وجود داشت؟

نخست وزیر ایشان دو گروه شدند و مجلس دو قسمت شدند. این یعنی عده ای خودشان را بر دیگران ترجیه می دادند و این به معنی امتیاز طلبی است.

خبرفوری:چرا بعد از گذشت پنج دهه هنوز مشکلات خوزستان برطرف نشده است؟

ظرف چهل سال گذشته تعداد انگشت شماری از 500 تا 2 هزار نفر نماینده مجلس به محل زندگی خود برگشته اند! به این خاطر که پایتخت محل ارتزاق بهتر برای کسانی است که می توانند ارتباطات با دولت را حفظ کنند. لذا نه فقط خوزستان آباد نشد بلکه بقیه جاها آباد نشد، به صورت فیزیکی راه ها ساخته شد و برق کشی و مخابرات داشتند ولی هرکس که 100 متر آپارتمان در تهران، اصفهان و یا تبریز داشته باشد هر سال در تهران 20 درصد قیمت افزایش سرمایه خواهد داشت.

ظرف چهل سال گذشته تعداد انگشت شماری از 500 تا 2 هزار نفر نماینده مجلس به محل زندگی خود برگشته اند! به این خاطر که پایتخت محل ارتزاق بهتر برای کسانی است که می توانند ارتباطات با دولت را حفظ کنند. لذا نه فقط خوزستان آباد نشد بلکه بقیه جاها آباد نشد

خبرفوری: به نظر شما چرا حوادث سال 88 تا امروز هم حل نشده است؟

من به مرحوم بهشتی گفتم از منبر شما جز موریانه بالا نمی آید و در حزب اختلاف شد بین میرحسین موسوی و مرحوم عسگراولادی و به دولت کشیده شد. در دولت سال 67 گرفتاری های تند و تیز به وجود آمد و در سال های 77 و 88 هم به وجود آمد. مجموعه راست و چپ دائم مردم را در مقابل هم قرار می دهند و یک نفر بالاخره حکومت را به دست میگیرد. آنچه اتفاق افتاده اصلاح طلب این چهل سال 8 سال به 8 سال جاهای خود را عوض کردند ولی تفاوت آنها هیچ چیز نبود و تنها جیب مردم خالی شد. سیاست اصولگرایی و اصلاح طلبی بر این اساس است که مردم را به خیابان بکشانند و یک نفرشان پیروز شود. این چه نوع کشورداری است که با فقر مردم میسازد و با توانایی مردم مبارزه می کند!؟ مردم تحمل می کنند تا این که موقعیت پیدا کنند به آنها پشت کنند.

خبرفوری:اولین دستور بعد از ریاست جمهوری شما چه خواهد بود؟

تبعیض ملغی شود.در ابتدا نرخ ارز، نرخ وام تک نرخی و تجارت آزاد باشد. من موفق می شوم که حقوق کارگران را به 400 دلار برسانم.

***

درصورت تمایل می توانید فیلم این گفتگو را که چند روز قبل از طریق اینستاگرام خبرفوری منتشر شد را در ادامه ببینید.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • محمد همتی م
    0

    حتما یارانه هم می گیری .

  • ی
    0

    مردان انجلس ......ماکسیمیلیان

  • علم الهدی
    0

    غرضی اگر بی غرضی مدرک وسند ارائه بده فقط باحرف درست نمیشه اینا را که گفتی مردم از شما بیشتر میدانند .مردم آگاه شدند همه چیز را میدونند ومیبینند .این حاکمان مستبد وخودکامه باید بساط ظلمشون را جمع کنند وبرند چون 42ساله جز فقرو بدبختی وفساد وفحشا بخاطر فقر باری تهیدستان .ثروت اندوزی اشرافی گیری کاخ نشینی و....برای خودشان چیز دیگری به ارمغان نیاوردن مردم بدبخت وبیچاره شدند یک یخچال میسوزه اندازه سه تا یخچال که میخریدیم باید خرجش کنیم اونم اگر درست بشه این چه وضعیه اینا فکر آسایش وآرامش مردم که نیستند فقط فکر حکومت کردن به مردم وپست ومقام هستند .خداوکیلی بااین اسلام دروغینی که اینا درست کردند امام زمان خجالت میکشه ظهور کنه .مردم خواهشا رای بی رای اگر رای بدهید یعنی با وضع موجود وهرچی پیش بیاد راضی هستیم .من 65 ماه جبهه بودم برای وطنم وناموسم رفتم بدون منت وتو انقلاب هم سهم بسزایی داشتم .دنبال پست ومقام وثرت نبودم .ولی قرار نبود مملکت به این شکل باشه ومردم بااین همه نعمت خدادای به نون شبشون محتاج بشوند آدم جیگرش کباب میشه این همه جوان ونوجوان برند شهید بشن ومملکتمون دست نا اهلان ودزدان بیفته که زن سرپرسست خانواده برای سیر کردن شکم بچه هاش تن فروشی کنه اینه اسلام محمدی .

  • عليقلي
    0

    حداقل وجودشو داشت داراييشو اعلام كنه.نه اون رئيس مجلس كه ميگفت كل حساب بانكي من ٢ميليونه.

  • علی
    0

    منظورش خونه 1000 متری و17آپارتمان دارند بود نه دارم من اینطور استنیاط کردم وگرنه فکر نمیکنم اینجوری باشه

    نظرات شما -
    • آشنا
      0

      نه دوست عزیز. همون راستشو گفت. غرضی قبل از انقلاب هم به همین صریح گویی معروف بوده. بالاخره کسی که80 سال از خدا عمر گرفته و 12 سال وزیر بوده و شم اقتصادی اصفهانی هم داشته کل اینا که میشه حدود 25 میلیارد تومن. چیزی نیست... انهم در مقایسه با غارتگران بدون سابقه مبارزه و فرزندان بدون زده شان!

  • مردم
    0

    مردم پشم!!!؟به نظرم این رای و رای گیری را هم بردارید سلطنتی اش کنید والا ما ۴۰ ساله دیدیم همون های که از دیوار سفارت امریکا رفتن بالا و از اول انقلاب بودن و هار تا عکس گرفتن هنوز هستن یعنی اینا تمومی ندارن !!؟قحط الرجال سیاسی است با این شرایط جدید شورای نگهبان هم که بدتر از آگهی های شرط گذاشتین تنها کسی شرایط داره که قبلا یا ریس جمهور باشد یا وزیر !!جمع کنید خوشم میاد خودشون خودشان را هم قبول ندارن!!!؟

  • نذیر
    0

    آقای غرضی یعنی چهل ودو سال از عمر هشتاد سال را با این افکار گذراندی وخود را منصوب به این نظام دانستی وحالا فاتحه خوان همه چیز شدی بدا به حال تو که دل مخاطبین را خالی می کنی وتصور نمی کنی دشمن وبدخواهان این مرز وبوم چه سوء استفاده هایی از این گفته های نا بجای تو خواهند برد .(همین الان از اظهار نظر هایی که در کامنتها هست متوجه می شوی که بی راه نگفتم.فهم تو در سه رای ۸۸و۹۳و۹۶ مشخص است.رانت همان ۱۷ واحدی است که برای تو مانده.فرار رو به جلو نکن کسانی در این نظام می شناسم آنچه قبل از انقلاب سرمایه داشتند در راه اسلام وقران انفلاب دادند ورفتند یا هستند وسینه سوخته این انقلاب وبه ناجوانمردی، نامردها می نگرند)فیزیکی آب وبرق می آید وجاده!!! یک روز زمان وزارت شما در مخابرات در تلویزیون با مجری صحبت می کردی از اختلال تلفن صحبت شد شما نمی پذیرفتی مجری گفت این مشکل برای خود من پیش آمده می خواستی شکم شیردونش را در بیاری .اینجا علیه چهل وخورده ای سال خدمت سیاه نمایی می کنی باشد با این پرونده سر پل صراط......

    نظرات شما -
    • ساسی
      0

      همین الان؟ کدوم کامنتها الان علیه غرضیه؟

  • برديا
    0

    حداقل غرضي وطن فروش و دروغکو نيست

  • وحید
    0

    فرزندان مدیران رفتن از شیطان بزرگ تعلیم ببینند چطور می‌شود در آینده‌ای ایر آن اسلامی را اداره کنند.

  • علیرضا
    0

    سلام افای غرضی افرادی هستند که متاسفانه علی رغم زحماتی که برای انقلاب کشیدند نمیخواهند خیرات و برکات و خوبی هایی که انقلاب اسلامی برای مردم داشته را ببینند و مدام در بوق نا امیدی و دشمن شاد کنی میدمند آیا تفاوت‌های اول انقلاب با الان از نظر سواد مردم دارائی مردم و رفاه مردم کم است که کوران نمی‌بینند و کران نمی‌شنوند آیا همه را باید دزد پنداشت تا کار درست شود و آیا اصولا این‌گونه نگاه ها مبتنی بر عقل و خرد است که بعضی ها از روی بی انصافی و تاثیرات مخرب تبلیغاتی و عوض شدن روش و منش خود دارند حتما میگویند این بابا وضعش خوب است نه من فقط همه را با هم در کفه ترازو قرار میدهم و نمی‌توان در مقابل خوبی های بعد از انقلاب خودم را به کوری بزنم بابا انصاف کیلو چند است در این بازار حیله گری تان.

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      احتمالا به جیب خودت و خانوادت نگاه کردی و این برکات را شمردی. برو با توده مردم بی امتیاز و بی مواجب بنشین، خواهی فهمید. قطعا از آنهایی هستی که از دو سال قبل اماده ریاست ممد باقر خلبان میشن.

    • خخخ
      0

      خبرات؟؟؟؟!!!!!!؟؟؟؟؟خیرات؟؟؟؟؟؟؟برکاااااااات؟؟؟

    • حاج حمید
      0

      جناب علیرضا، انصاف دقیقا یعنی همین مثل الان تو که بخاطر( درآمد اونم از کانال خاص) باعث میشه براحتی چشماتو ببندی و مثل بعضی از همین مسولان دزد، وضعیت رو با شصت سال قبل مثال بزنن آقا مگه داری کورها تیلیت میخوری.... خیلی وقته دستها روووو شده

  • دن کیشوت
    0

    میگوید اختیار دولت دست افراد پشت پرده است، یعنی آنکه در این مملکت حرف اول و آخر را میزند، سرمایه دارها هستند، مرگ بر سرمایه داری، دم خروس بیرون افتاد، از عبای روحانی گرفته تا ساعت سعید محمد

  • دانیال
    0

    ابراهیم رئیسی فقط ۶% رأی دارد

    نظرات شما -
    • ۰،۰
      0

      ابراهیم رئیسی سال ۹۶تقریبا نصف رای رو برد حالا ۶ درصد رای میاره؟!

  • مغرضی
    0

    استاد غرضی عزیز: اگر اختیار دولت دست چهره‌های پشت پرده است پس چرا به در و دیوار میکوبید تا رییس جمهور بشید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دقیقا میخواستم همین کامنتو بذارم

  • خشی ۹۸
    0

    لابد دست روح کامرانی تو فیلم احضاره همه میگن صندلی ریاست به درد نمی خوره و ولی بخار اون صندلی شکسته بدرد نخور منکر خدا هم میشن.این فسیل استاد دیگر آفتاب پرستهای دیگه مث ماموتی پرونده وحسن کلید شکسته و.....هستش

  • دن کیشوت
    0

    آقای غرضی از حرفات چه غرضی داری؟ بنده خدا، آفتاب عمرت لب بومه، یه نمازی، یه دعایی، دنیا دیگه بسه، فکر آخرتت باش!

  • ناشناس
    0

    این خونه هزار متری رو با ۱۷ تا اپرتمان با عرق جبین که ریختی صاحب شدی ؟ جناب غرضی همه در حاله امتحان الهی هستند خوش به حال کسانیکه اعمالشون در آن دنیا به دادشان میرسه ؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    خوشا حالت مردم دیگه دل ودماغ هم ندارند خشکسالی هشت‌ساله یادتان نرودبابنزین مردم راسوزاندیدلقمه حرام حرامه عذاب وجدان داره ولی خوشی نداره

  • سید ج
    0

    هر کس حرف حساب بزند باید دق مرگ شود این خاصیت دنیاست، وقتی مُردی همه برایت سمینار میگذارند «بررسی اندیشه های مهندس غرضی»

  • محمد
    0

    جناب غرضی تو به درد ما نمی خوری امورات خانه هزارمتری و 17 آپارتمان را به خوبی بگذرانی خیلی کار کردی البته ثروت بعضی دیگر از کارگزاران کشور خیلی بیشتر از ثروت تو است اما توصیه من به شما به فکر توشه آخرت باش جناب عزرائیل همین نزدیکی ها است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها