مجموعه‌ای از ۹ چهره دیجیتال نزدیک به ۱۷ میلیون دلار به فروش رفت

مجموعه‌ای از ۹ چهره دیجیتالی که اصالت آن با رمز غیرقابل معاوضه (ان اف تی) تضمین شده است روز سه‌شنبه در حراج کریستیز نزدیک به ۱۷ میلیون دلار به فروش رسید.

مجموعه‌ای از ۹ چهره دیجیتال نزدیک به ۱۷ میلیون دلار به فروش رفت

از فروش این چهره های رمزگذاری شده به عنوان نقطه عطفی برای فروش آثار هنری با استفاده از رمز غیرقابل معاوضه یاد شده است. چهره های دیجیتالی به فروش رفته بخشی از مجموعه «کریپتوپانکس» (Cryptopunks) هستند که در سال ۲۰۱۷ میلادی به وسیله شرکت نوپای «لاروا لبز» (Larva Labs) عرضه شدند. این شرکت از پیشگامان استفاده از رمزغیرقابل معاوضه است.

هر کدام از چهره های دیجیتالی «کریپتوپانکس» مجموعه ای از مشخصات منحصربه فرد خود را دارند و به این ترتیب علاوه بر چهره ای دیجیتالی یک شخصیت دیجیتالی نیز محسوب می شوند.

رمز غیرقابل معاوضه (NFT) طی شش ماه گذشته بازار آثار دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از علاقمندان به خرید آثار هنری اکنون به استفاده از رمز غیرقابل معاوضه که بر پایه فناوری زنجیره بلوکی (blockchain) استوار است اقبال زیادی نشان می دهند.

فروش مجموعه ۹ چهره دیجیتالی روز سه شنبه در یکی از برنامه های حراج عمده کریستیز ثبت شده بود؛ رویدادی که تاکنون سابقه نداشته است. به این ترتیب این چهره های دیجیتالی در میان تابلوها و مجسمه های مطرح به حراج گذاشته شدند.

این مجموعه در حالی ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به فروش رسید که حراج کریستیز بالاترین قیمت برای آن را ۹ میلیون دلار تخمین زده بود.

منبع: یورونیوز

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها