گزارش متن و حاشیه سومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

صف طولانی نامزدهای اصولگرا در کنار قطار انصراف کاندیداهای اصلاح طلب / نمایندگان پیشین و فعلی در مجلس، نامزد پاستور شدند / معاون رئیس دولت اصلاحات به جمع کاندیداها پیوست

در سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، ۸۱ نفر برای حضور در انتخابات نام نویسی کردند و مجموع ثبت‌نام کنندگان به ۲۱۱ نفر رسید. با این حال هنوز برخی از چهره های سرشناس در ستاد انتخابات حاضر نشده اند.

صف طولانی نامزدهای اصولگرا در کنار قطار انصراف کاندیداهای اصلاح طلب / نمایندگان پیشین و فعلی در مجلس، نامزد پاستور شدند / معاون رئیس دولت اصلاحات به جمع کاندیداها پیوست

به گزارش خبر فوری ، با اینکه گفته می شد آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس فعلی قوه قضاییه احتمالا امروز ثبت نام خواهد کرد اما این اتفاق رخ نداد و به این ترتیب همه در انتظار دو روز پایانی نام نویسی هستند تا ببینند که فرجام حضور چهره های مشهوری مانند رئیسی، لاریجانی، جهانگیری، قالیباف و... چه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام 73 داوطلب ریاست جمهوری در دومین روز

تا به امروز چهره های اصلاح طلب برای ثبت نام در انتخابات وارد میدان نشده اند اما شنیده های حاکی از آن است که چهره های اصلاح طلب روز جمعه در ستاد انتخابات حضور پیدا می کنند از این رو باید فردا باید منتظر حضور افرادی چون محسن هاشمی، مسعود پزشکیان، تاجزاده بود. با این حال علی مطهری و محمود صادقی، نمایندگان پیشین مجلس و همچنین محسن مهرعلیزاده معاون سید محمد خاتمی از چهره های اصلاح طلبی بودند که وارد عرصه انتخابات شدند.

هنوز بسیاری از چهره های شناخته شده در انتخابات کاندیداتوری خود را رسمی نکرده اند.

بیانیه دولت در خصوص انتخابات ۱۴۰۰

تدابیر امنیتی در مقابل در شماره ۵ وزارت کشور

بازدید رییس ستاد انتخابات کشور از محل ثبت نام انتخابات ۱۴۰۰

جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش برای بازدید از محل ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد تالار وزارت کشور شد. او توضیح داد که مدارک نامزدها به طور کامل از آنها گرفته شده و تحویل شورای نگهبان داده می شود. به این ترتیب بعید است اختلافی میان وزارت کشور و شورای نگهبان بر سر موضوع شرایط جدید کاندیداتوری پیش بیاید( اینجا بخوانید).

همزمان با این اتفاقات، نامزدهای اصلاح طلب همچنان از کاندیداتوری انصراف می دهند. پس از سید حسن خمینی و محمد جواد ظریف، محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس دهم و معاون اول دولت اصلاحات نیز در بیانیه ای اعلام کرده که نامزد انتخابات نیست. هرچند یک منبع آگاه به تسنیم گفته، ممکن است نظر عارف تا روز شنبه تغییر کند!

عارف انصراف داد و انصرافش را پس گرفت! ( اینجا بخوانید).

محمدرضا صباغیان، بافقی نماینده مهریز در ‌مجلس یازدهم برای ثبت نام در انتخابات وارد ستاد شد.

وزیر کشور از ستاد انتخابات بازدید کرد.

«محمود صادقی» نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم و از اعضا نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد ( اینجا بخوانید).

علی مطهری، نماینده سابق مجلس نیز ثبت نام کرد (سخنرانی مطهری در نشست خبری را اینجا بخوانید).

رامین مهمانپرست، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه از دیگر افرادی بود که در روز سوم نام نویسی کرد. او وعده داد ماهی یک میلیون و 300 هزار تومان یارانه می دهم ( اینجا ببینید)

محسن مهرعلیزاده، رئیس اسبق تربیت بدنی نیز ثبت نام کرد.

در کنار چهره هایی که امروز وارد عرصه انتخابات شدند، برخی دیگر هم بودند که بدون سابقه قبلی خاصی به عرصه انتخابات پیوستند. از شهروندی با کت قرمز که خود را احمدی نژاد جدید می خواند و بازیگری با گونی زرد که آمده بود وزارت کشور را تعطیل کند!

سیداسماعیل موسوی در پایان سومین روز از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در روز جاری ۸۱ نفر برای ثبت‌نام مراجعه کردند و در مجموع تاکنون ۲۱۱ نفر مراجعه کرده‌اند که به طور میانگین می‌توان گفت روزی ۷۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: در دو روز آتی هم آماده ثبت‌نام از داوطلبان هستیم و از آنان می‌خواهیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در ستاد انتخابات کشور جدی بگیرند.

حاشیه های سومین روز نام نویسی را اینجا دنبال کنید.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • دانیال
    0

    مگه داخل قوه قضاییه نیستی؟ دیگه ریاست جمهوری رو میخوای چیکار؟

    نظرات شما -
    • ی
      0

      اگر رئیس جمهور مقتدر و سالم باشد قطعا قوه قضائیه بادشلوغی مرتجعین و کثرت پرونده ها مواجه نخواهد شد آنان که حضور آقای رئیسی در قوه مجریه را تقبیح می نمایند مفسدان اقتصادی هستند که در قوه مجریه جولان می دهند..

  • سعید
    0

    باآمدن سیدابراهیم رئیسی قطعامحموداحمدی نژادنیزردصلاحیت خواهدشدوبدون شک سید ابراهیم رئیسی با اختلاف آرای بسیاربالایی به ریاست جمهوری برگزیده خواهدشد.

  • مورچه
    0

    اصلاحطلبان زیرک هستن میدانند نوبت حکومت ۸ساله اصولگراها هست .حکومت ایران بین این دوحزب تقسیم شده ۸سال بعدی متعلق ب اصلاحطلبان میباشد رای مردم هم مهم نیست مهم قراردادی هست که بین دزدان چپ وراست بسته شده .

    نظرات شما -
    • ..
      0

      مورچه توبرو از همان احمدی نژاد حمایت کن در مورد بقیه اظهار نظر نکن

  • شیخ
    0

    استعفاداده یاازبندپ استفاده کرده شفاف سازی کنید

  • ؟
    0

    منتظر اصلاح طلبان هستم . کجایید ؟

  • دانیال
    0

    رئیسی ۹۸درصد رأی دارد

    نظرات شما -
    • .
      0

      طرفداری اصولگرایان بیست درصدم نیستند

    • دانیال
      0

      آقای. من فقط خواستم ببینم واکنش طرفداران اصولگرایان چیست برای همین گفتم رأی ابراهیم رئیسی ۹۸درصد فقط برای شوخی.

    • mohammadhossein
      0

      قالیباف هم ۹۶ درصد داشت

    • دانیال
      0

      قالیباف دیگه انصراف داده. مثل سال ۹۶

  • کاربر
    0

    آخه رییسی چرا میخاد بیاد لزومی نداره در همون قوه قضاییه هم زیاد پیشرفتی نداشته

  • دانیال
    0

    چه ثبت نامی؟ قوه قضائیه براش خوب نیست؟ اونجا بهش پول نمیدن؟ چی میخواد؟

  • علی
    0

    هر کی موافق رییسی هست علامت تایید و هر کی موافق احمدی نژاد عدم تایید را بزند

    نظرات شما -
    • حسینی
      0

      و هر مخالف شرکت در انتخابات یک صلوات بفرسه ، اللهم صلی علی محمد و آل محمد

    • ( :
      0

      گزینه‌ی عدم رای نداری؟؟؟

  • ناشناس
    0

    کدام اصلاح طلب فردا ثبت نام میکند؟؟ اصلاح طلب ظریف بود که بخاطر حمله ناجوانمردانه دو درصدی های مجلس و الباقی دلواپسان منافع شخصی و ریا کاران اختلاسی و اصول گرایان تمامیت خوا . انصراف داد و تمام شد ... تازه اگر هم مقاومت میکرد از سد شورای رد صلاحیت عبور نمی کرد

  • ناشناس
    0

    آقای علامت ؟ این که منتظر اصلاح طلبان هستید از طرف جنتی و شورای نگهبان گفتی یا حرف خودته ؟؟ خیالتون راحت کسی نیست . و شما با همون پنج درصد مجلسی ها برنده اید

  • عباس
    0

    والا ایشون رییس یکی از قوا هستن و لزومی نداره ک بیان و هنوزم شاهدیم ک توی دادگاهها چه خبره

  • دن کیشوت
    0

    جان میکنند برای قدرت بیشتر، آنوقت بر سر منبر مردم را تشویق می کنند به زهد و کناره گیری از دنیا، چه زشت است لباس تزویر بر قامتهای پروار شده از حرام!

  • .
    0

    کدامیک از نزدیکان آقای رییسی گفتند صد بار گفتن اگر بخواهند شرکت کنند خودشان اعلام می کنند

  • ناشناس
    0

    جناب رئیسی اگر مشهد تشریف دارید به پدر زنت بگو لفظا در کار بزرگتر ها دخالت نکنند ..

    نظرات شما -
    • دانیال
      0

      چند وقت پیش گفته بود زن و شوهر همدیگر را به اسم کوچک صدا نزنند.

  • ع
    0

    همش سیاهی لشگر،مشاور هم که می خواهید بگذارید حداقل بایستی جاندار و استخواندار باشه تا اگر روزی خواست با رییسش حرف بزند لکنت زبان نگیره.خدا حافظ جمهوری.

  • هادی
    0

    رییس جمهور بعدی سعید محمد

  • سرباز کوروش
    0

    اینکه هر کسی فقط یه رای میتونه بده، اجتناب ناپذیره.... ولی من خیلی هارو میشناسم و متقابلا اوناهم مارو می‌شناسن، یا حتی گذری کسی رو میبینم و حرفش میوفته و باهاشون صحبت میکنم، حرف رای دادن میشه طرف یه دوتا فحش به خودش میده و بعدش از خجالت خیلی ها هم در میاد،ولی بعضی ها پایه ان واسه رای دادن.. اگه در صدی هم حساب کنی، سنگ بترکه شاید به زور ده در صد بشه و میتونید حدس بزنید کیا پایه هستن،،،،، اینا چه فکری میکنن اینقدر آب و تاب الکی به انتصاباتشون میدن...

  • علی
    0

    خیلی جالبه کسایی که تا لحظه ثبت نام مردد هستن یعنی قدرت تصمیم گیری ندارن قراره چهار سال سرنوشت بخش اجرایی کشور رو در دست بگیرن. بعد بعضی ها با افتخار این موضوع رو انعکاس میدن. رئیس جمهور حداقل یکسال قبل باید با قاطعیت برنامه می داد از نگرش ها می گفت از روش های اداره کشور می گفت از درمان اقتصاد از دردهای فرهنگ از بسترسازی تجارت از از اشتعال زایی از رفاه از مسکن و کلی موضوع حساس ... قراره دوباره کلی شعار بی اعتبار غیر قابل راستی آزمایی بشن ملاک من بیچاره تا رای بدم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها