نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین:

تمدید تفاهم‌نامه آژانس و ایران منافاتی با امکان احیای برجام ندارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اظهار کرد که به عقیده او تمدید تفاهم نامه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم راستی‌آزمایی‌های برنامه هسته‌ای ایران، منافاتی با امکان احیای توافق هسته ای ندارد.

تمدید تفاهم‌نامه آژانس و ایران منافاتی با امکان احیای برجام ندارد

میخائیل اولیانوف در صفحه توییترش نوشت: از نظر من تمدید تفاهم‌نامه میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در زمینه راستی آزمایی نباید لزوما نشانه ی این قلمداد شود که توافق بر سر احیای برجام در طی این ماه غیر محتمل است. هیچ یک منافاتی با دیگری ندارند.
اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که بنا بر مصوبه مجلس شورای اسلامی در پی تحمیل تحریم های اقتصادی آمریکا و انفعال کشورهای اروپایی برای عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، دولت موظف شد تا نظارت های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند (پروتکل) الحاقی را متوقف کند. پس از ابلاغ این مصوبه، ایران و آژانس طی رایزنی‌هایی به توافق رسیدند اطلاعات دستگاه‌های نظارتی آژانس به مدت سه ماه در ایران و خارج از دسترس آژانس نگهداری شود که در صورت عمل طرف‌های برجام به تعهدات خود بازرسان آژانس می‌توانند به این اطلاعات دست یابند و به کار خود در ایران ادامه دهند و در غیر این صورت دسترسی به این داده‌ها دیگر ممکن نخواهد بود.

در این بازه زمانی، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام با حضور آمریکا در وین در راستای احیای توافق هسته ای از طریق لغو تحریم های آمریکا و بازگشت ایران به اجرای تعهدات داوطلبانه اش در جریان بوده است.

مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیمی میان نمایندگان ایران و آمریکا انجام نشده است و بررسی اقدامات لازم در جهات بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به برجام در دو کارگروه کمیسیون مشترک برجام انجام می شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها