عمرو موسی: ترامپ نتوانست اراده فلسطینی‌ها را در هم بشکند/ فلسطین زنده است

دبیرکل پیشین اتحادیه عرب تاکید کرد: کاری که دولت رئیس جمهور سابق آمریکا کرد، ملت فلسطین را در هم نشکست.

عمرو موسی: ترامپ نتوانست اراده فلسطینی‌ها را در هم بشکند/ فلسطین زنده است

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، عمرو موسی توییت کرد: آنچه در قدس در حال وقوع است و میان فلسطینی‌ها و اشغالگران اسرائیلی جریان دارد، نشان می دهد که مساله فلسطین زنده بوده و نمرده است و کاری که دولت ترامپ کرد و عادی‌سازی که میان کشورهای عربی با اسرائیل انجام شد، اراده ملت فلسطین را برای حفاظت از هویت، سرزمین و حقوقش در هم نشکست.

موسی افزود: ملت شجاع و تحت محاصره فلسطین شایسته موضعگیری محترمانه و قدرتمند از سوی اعراب جهت حمایت از جنبش ملی‌اش است.

دبیرکل اسبق اتحادیه عرب در ادامه نوشت: بسیاری از کشورهای جهان و جوامع آن وضعیت اسف‌بار ملت فلسطین را درک می‌کنند چه برسد به اعراب. لحظه‌ای که اعراب به موضعگیری محترمانه‌ای در برابر اقدامات مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل بازگردند، نزدیک است.

او در ادامه توییت خود آورد: چه خوب بود اگر انتخابات فلسطین برگزار می‌شد، همانگونه که فلسطینی‌ها می‌خواهند برادران عرب‌شان در صف اول حمایت از آنها باشند، اعراب نیز از آنها انتظار یک حرکت سیاسی قدرتمند را دارند که روند اتفاقات را به سوی برگزاری انتخابات سوق دهد تا مردم بتوانند حرکتی رو به جلو داشته باشند که جهان از آن تقدیر کرده و با آن تعامل کند.

موسی افزود: مساله فلسطینی‌ها به یک حرکت سیاسی جسورانه نیاز دارد که پیام خواستن برای زندگی را انتقال دهد و نشان دهد که ملت فلسطین می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کنند. انتخابات پیام موثری است که فلسطینی‌ها با آن از بسیاری از اعراب پیشی می‌گیرند در حالی که آینده منطقه در حال ترسیم دوباره است، آینده‌ای که باید در آن جایی برای کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها