یک شهرستان در افغانستان به دست طالبان افتاد

والی

یک شهرستان در افغانستان به دست طالبان افتاد

عبدالرحمن طارق در گفتگویی با بی‌بی‌سی توضیح داد که به دلیل حمله طالبان به این شهرستان، به ساختمان شهرستان نرخ آسیب رسیده و نیروهای امنیتی افغانستان از این محل "عقب‌نشینی تاکتیکی" کرده‌اند.

والی میدان وردک همچنین گفت از مدتی به اینسو، شهرستان نرخ با حملات گروهی طالبان روبرو بود. به گفته او نیروهای امنیتی افغانستان نیز از این شهرستان با جدیت دفاع کردند، اما دیروز در اثر "یک سازش" طالبان توانستند وارد این شهرستان شوند.

والی میدان وردک در مورد "سازش با طالبان" توضیح نداده، ولی شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از "معاملات سیاسی پنهانی با طالبان" انتقاد کرده‌اند.

فهیم فطرت، یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، نوشته:" تجربه نشان داده که معاملات پنهانی قامت نیروهای امنیتی دفاعی افغانستان را خم می‌کند و خطر فروپاشی را به همراه دارد."

هارون معترف نیز نوشته: "میدان وردک کم کم به طالبان واگذار می‌شود."

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، تأیید کرده که شهرستان نرخ به دست این گروه افتاده است.

فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در صفحه رسمی توییترش، از اعزام "نیروهای تاره‌نفس کماندو" به شهرستان نرخ خبر داده است.

امان گفته "نرخ به زودی از وجود طالبان پاک‌سازی خواهد شد و به این گروه، مجال داده نخواهد شد تا به ساکنان میدان وردک آسیبی بزنند."

کماندوهای ارتش ملی افغانستان برای بازپس گیری نرخ در حالی وارد این شهرستان شده‌اند که قرار است از فردا، نخستین روز عید فطر، آتش‌بس سه‌روزه در افغانستان برقرار شود. رهبری طالبان به جنگجویانش دستور داده در صورتی که در روزهای آتش‌بس "از سوی دشمن بر شما تعرض یا حمله می‌شود، از خود و مناطق خود به جدیت نگهداری و دفاع" کنید.

طالبان در روزهای گذشته بارها تلاش کردند مناطق تحت کنترل دولت را تصرف کنند. حدود یک هفته پیش شهرستان بورکه ولایت بغلان نیز به دست طالبان سقوط کرد. علاوه بر بغلان که شاهد درگیری خونین در روزهای گذشته بود، ولایتهای غزنی، قندهار، هلمند و هرات نیز شاهد درگیری خونین میان نیروهای امنیتی و طالبان بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیر
    0

    وقتی یک آدم کش به ایران بیاد و بهش جلسه بگیرن و تامین مالی و سلاح بشه میره مردم بی گناه افغانستان تا دختر دبستانی رو میکشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها