رازهای کوچک در دکوراسیون داخلی که خانه شما را زیباتر خواهد کرد

امروزه که خانه­ های آپارتمانی بنا به نیاز جامعه جایگزین خانه های ویلایی شده اند نیاز به داشتن یک خانه با دکوراسیون مناسب بیش از پیش احساس می­شود.

رازهای کوچک در دکوراسیون داخلی که خانه شما را زیباتر خواهد کرد

دلیل جایگزینی خانه های آپارتمانی با خانه های ویلایی بالارفتن قیمت خانه هایی با متراژ بالا است. با این اوصاف خانه های اکثریت افراد متراژ پایینی دارند و گاها بدون نورگیر یا پنجره می­باشد. اگر شما هم با این مشکل روبه­رو هستید برای داشتن یک خانه رویایی همراه ما باشید.

رنگ شناسی دکوراسیون منزل

برای داشتن یک دکوراسیون منحصر به فرد و در عین حال آرامش بخش در فضاهای کم نور باید از رنگ هایی استفاده کنید که فضا را باز تر و روشن تر نشان دهد. رنگ های روشن می­توانند جایگزین رنگ ها و کاغذ دیواری های گلدار تیره شوند. توجه داشته باشید در مواردی که ذکر خواهیم کرد رنگ غالب سفید است و این رنگ را به همراه دیگر رنگ ها به کار خواهیم برد تا از سادگی و یکنواختی خارج شود.

ترکیب رنگ لوازم خانگی برقی هم نکته مهمی است که بسیاری از افراد به آن بی توجهی می­کنند و از کنار آن رد می‌شوند. با توجه به قیمت بالای محصولات خارجی انتخاب محصولات ایرانی با کیفیت مثل اسنوا انتخاب مناسب و به صرفه ای می­باشد. انتخاب از بین مدل های جدید یخچال اسنوا که دارای انواع مختلفی مثل یخچال فریزر دوقلو و ساید است و همچنین اجاق گاز و تلوزیون با رنگ‌های مناسب با فضا هم از نظر قیمت و هم از نظر هارمونی با فضا یه گزینه به صرفه و زیبا و با کیفیت است.

· ترکیب سفید و کله غازی

برای شروع می­توانید یک قسمت از دیوار اتاق را سفید کنید و در کنار آن به اندازه ی 50 سانتیمتر قسمت دیگر را سبز کله غازی کنید تا یک هارمونی جذاب از رنگ سبز و سفید را کنار هم ببینید. در قسمتی که دیوار سبز رنگ است یک شلف یا استند سفید رنگ برای گلدان ها قرار دهید و گلدان های خود را هم سفید انتخاب کنید. با قرار دادن گلدان ها روی استند خواهید دید فضا به مقدار زیادی زیبا و آرامش بخش خواهد شد.

· ترکیب طوسی و سفید

رنگ طوسی یکی دیگر از رنگ های مناسب برای ایجاد فضایی آرام در منزل شما خواهد بود. طوسی رنگی خنثی است که از ترکیب رنگ های مکمل ایجاد می­شود(از ترکیب سه رنگ زرد، آبی،قرمز به صورت دو به دو رنگ های مکمل یا ثانویه ایجاد می­شوند-برای مثال از ترکیب رنگ زرد و قرمز رنگ نارنجی ایجاد می­شود) رنگ طوسی یاخاکستری یکی از رنگ هاییست که برای پر کردن فضاهای خالی بدون داشتن وسایل تزینی به کار می­رود. در واقع این رنگ مانند یک رنگ مادر عمل می­کند. رنگ خاکستری یکی از رنگ هایی است که چشم برای استراحت به آن نیاز دارد بنابراین می­توانید از خاکستری به عنوان رنگ قسمت کوچکی از دیوار یا رنگ یکی از مبل های راحتی خود استفاده کنید.

رنگ سبز گیاهان در کنار رنگ طوسی و سفید هارمونی خوبی دارد و فضای خانه یا محل کار شما را دلنشین و آرام خواهد کرد. شما میتوانید از تعدادی گلدان سفید رنگ کنار قسمتی از دیوار که رنگ طوسی دارد برای ایجاد فضایی دلنشین در خانه خود استفاده کنید.

· ترکیب خردلی و سفید

رنگ خردلی معجزه می­کند. برای فضای خانه خود می­توانید یک دیوار را کامل با خردلی رنگ کنید و در کنار این رنگ هم گلدان های سفالی و سفید ترکیب جذابی خواهد بود. رنگ خردلی رنگ تقریبا گرمی است و علاوه بر انرژی بخش بودن فضای خانه یا محل کار شما را کمی مینیمال خواهد کرد. استفاده از اکسسوری های کم اما هماهنگ با رنگ و فضا جلوه­ی بهتری به فضا خواهد داد.

ترکیب قهوه ای سوخته و سفید

در استفاده از رنگ قهوه ای سوخته باید کمی محتاط باشید چون بسیار در گرفتن نور قدرتمند عمل می­کند. بنابراین بهتر است از یک تابلوی با این رنگ استفاده کنید و گلدان ها را روی زمین زیر آن قرار دهید.

نکته مهم در استفاده از رنگ هایی مثل سبز کله غازی، سبز یشمی، قهوه ای تیره و حتی آبی نفتی این است که باید به مقدار بسیار محدود و فقط به عنوان پس زمینه گیاهان استفاده شود و نه برای تمام دیوار چون باعث گرفتگی و خفگی فضای اتاق خواهد شد و نور اتاق را میگیرد. این رنگ ها به عنوان پس زمینه با رنگ سبز گل و گلدان خنثی خواهند شد.

استفاده از گیاهان زیبا در دکوراسیون

برای ایجاد یک دکوراسیون خاص نیاز به هزینه های سنگین و نامعقول ندارید. شما می­توانید با توجه به بودجه خود یک دکوراسیون زیبا و کم خرج داشته باشید. بدین منظور می­توانید از گیاهان آپارتمانی زیبا و در عین حال مقاوم استفاده کنید. گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیباسازی منزل شما می­توانند در خانه های آپارتمانی کم نور به راحتی رشد کنند و سالم بمانند. در برخی از خانه های آپارتمانی مشکل نور کم باعث خشک شدن و کاهش طول عمر گیاهان شده است از این رو استفاده از گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور کمی دارند بهترین گزینه خواهد بود.

· چند گیاه آپارتمانی سایه دوست

گیاه پیتوس یک گیاه بسیار زیبای آپارتمانی است که علاوه بر داشتن رنگ سبز دلنشین می­تواند در شرایط کم نور دوام بیاورد و رشد کند. این گیاه از دسته ی گیاهان رونده است و رشد سریعی دارد. پیتوس علاوه بر زیبایی و دوام بالا توانایی تصفیه هوا را دارد و می­تواند به سالم بودن محیط خود کمک کند. این گیاه آپارتمانی زیبا قیمت زیادی ندارد. اگر به دنبال یک گیاه ارزان قیمت و ارزشمند هستید خرید یک پیتوس با گلدان ساده ی سفالی رنگ برای شما به صرفه است.

پیتوس در دو نوع سبز و ابلق موجود است که نوع ابلق آن دارای خطوط زرد و سفید روی برگ های این گیاه می­باشد و به همین علت به راحتی با فضا هماهنگ می­شود. این گیاه در نور کم رگه های سفید خود را از دست می­دهد و یکدست سبز می­شود.

گیاه سانسوریا یک گیاه مناسب برای فضا های اداری می­باشد.رشد این گیاه به صورت عمودی است و نوع ابلق این گیاه در مقابل نور کم مقاوم تر از نوع سبز آن است. سانسوریا انواع پا کوتاه، بلند و مدادی دارد که در اینجا بیشتر معرفی شده است.

گیاه زاموفیلیا یکی از گیاهان بسیار زیبای آپارتمانی و سایه دوست است که نسبت به سایر گیاهان از قیمت بالاتری برخوردار است اما بی شک زیبایی بی­نظیر این گیاه ارزشی بیش از قیمت آن دارد. زاموفیلیا سایه دوست است و برگ های این گیاه در مقابل نور مستقیم از بین خواهند رفت. نکته مهم در مورد این گیاه این است که اگر نور کافی برای این گیاه ندارید می­توانید از چراغ های فلورسنت برای تامین نور آن استفاده کنید. رشد این گیاه سریع نیست پس نگران تعویض دایم گلدان نباشید.

گیاه گندمی گیاه زیبا و ارزانیست. این گیاه زیبا تصویه کننده هوا می­باشد و مواد شیمیایی را از هوا پاک می­کند. این گیاه می­تواند تا دو روز بی آب بماند و در نور کم رشد کند.

گیاهان آپارتمانی جدا از زیبا سازی فضای خانه و محل کار شما توانایی تصفیه هوا را دارند و مراقبت زیادی هم احتیاج ندارند همچنین محل کار و زندگی شما را به فضای زیباتر و دلنشین تری تبدیل می­کنند و هزینه چندانی هم ندارند. شما هم می­توانید با استفاده از همین چند نکته ساده و کاربردی فضای جذاب و دلنشین متناسب با سلیقه ی خود را در خانه یا محل کارتان ایجاد کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها