نصب ۷ سامانه ضد تگرگ با قابلیت پوشش ۷۰۰ هکتار در باغات جلفا

مدیر جهادکشاورزی جلفا از نصب هفت دستگاه سامانه ضدتگرگ جدید با قابلیت پوشش ۷۰۰ هکتار در اراضی کشاورزی دشت هادیشهر این شهرستان خبر داد.

نصب ۷ سامانه ضد تگرگ با قابلیت پوشش ۷۰۰ هکتار در باغات جلفا

رضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این سامانه‌ها در محدوده اراضی شرکت تعاونی دشت دره دیز هادیشهر نصب شده که برای هر دستگاه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان این‌که تسهیلات و اعتبارات لازم برای راه اندازی این سامانه‌ها از محل تسهیلات و کمک‌های بلاعوض جبران خسارت حوادث غیرمترقبه ناشی از سیل سال ۱۳۹۸ تامین شده است، افزود: این دستگاه‌ها به صورت کنترل از راه دور و با استفاده از تلفن همراه و ارسال پیام کوتاه فعال می‌شوند که با نصب آن‌‍ها از میزان خسارت سالیانه تگرگ در منطقه تحت پوشش به میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه به فرایند تشکیل بارش‌ها اضافه و یا کم نمی‌کند، بلکه ساختار بارش را در حین شکل گیری آن‌ها به نحوی سودمند اصلاح می‌کند و هیچ نقشی در قطع بارش‌ها و یا شروع مجدد آن‌ها ندارد.

عباسی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته، تعداد ۱۷ دستگاه ضدتگرگ در اراضی دشت گردیان و شش دستگاه در اراضی دشت گلفرج و یک دستگاه در اراضی بخش سیه رود این شهرستان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    چه جالب نمی‌دونستم همچین وسیله ای هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها