برج آزادی تهران به رنگ پرچم افغانستان/ ابراز همدردی شهرداری تهران با قربانیان واقعه تروریستی دانشگاه کابل/ ویدئو

برج آزادی تهران برای همدردی به قربانیان حادثه تروریستی دانشگاه کابل به رنگ پرچم افغانستان درآمد.

برج آزادی تهران به رنگ پرچم افغانستان/ ابراز همدردی شهرداری تهران با قربانیان واقعه تروریستی دانشگاه کابل/ ویدئو

سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور ابراز همدردی مردم ایران و دولت ایران با ملت افغانستان و خانواده های جان باختگان حادثه تروریستی دانشگاه کابل ویدیو مپینگی را امشب در برج آزادی اجرا کرد.

این برنامه با حضور عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان در تهران و دکتر برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران گفت: حادثه تروریستی دانشگاه کابل مردم منطقه و جهان را متاثر ساخت. مردم ایران و حکومت جمهوری اسلامی ایران خصوصا شهرداری تهران بخاطر اینکه اظهار همدردی و غم شریکی کرده باشند امروز برج آزادی را با پرچم افغانستان نورپردازی کردند که از بابت این غم شریکی و همدردی کشور دوست و همسایه تشکر می کنیم.

واقعا یک اقدام فوق العاده و تاریخی بود که برای نخستین بار رخ داد. این نورپردازی که با پخش متواتر سرود ملی افغانستان همراه بود از این بابت از مردم ایران و حکومت ایران و البته تمامی دست اندرکارانی که این برنامه را مدیریت کردند تشکر می کنیم.

دکتر برزین ضرغامی، رییس سازمان زیباسازی شهرتهران اظهار داشت: حادثه ای که در کابل رخ داد در کشور همزبان و همسایه اتفاق افتاده که ما پیشینه و تاریخ مشترکی با این کشور داریم تعداد زیادی از افغانستانی ها در این سال ها در ایران زندگی کردند و الان هم زندگی می کنند و اتفاقی که افتاده لازم بود ما هم به عنوان کسانی که همسایه و همزبان و هم تاریخ کشور افغانستان هستیم این اتفاق ناگوار را تسلیت بگوئیم به کسانی که در این حادثه عزیزانشان را از دست دادند و از این طریق ابراز همدردی کرده باشیم.

منبع: شفقنا

68

حجم ویدیو: 10.58M | مدت زمان ویدیو: 00:00:56 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محمود
    0

    پس دعوت یه گروه جنایتکار وتروریستی طالبان که دستشون به خون هزاران انسان بی گناه اعشته است. وباز هم دست پلید و کثیف خود را با به خون ریختن صدها انسان بیگناه ثابت کردن.ننگ بر این گروه وحشی وخون اشام طالبان وشرم بر ان کسانی که انها را دعوت کردن تهران ویک لکه ننگ به جا گذاشتن

  • شهرام.ر
    0

    نمایش جالبی برای نشان دادن همدلی و همدردی با مردم مظلوم افغانستان بود ولی برای جلوگیری از اینگونه فجایع در افغانستان( و شاید در ایران!) کافی نیست .

  • رضا
    0

    طالبان دوست صمیمی بعضی ها

  • دن کیشوت
    0

    احسنت، با این کار، روح محمود افغان و اشرف افغان را شاد کردید، کاش برای همدردی با هفتاد و پنج هزار خانواده های قربانی کرونا پرچم ایران را هم روی برج، منعکس میکردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها