شکل گیری تقاضای مناسب در بورس/ چرا شاخص رکوردشکنی کرد؟

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است اگر کسی خواهان خرید در بازار است در این چند روز باید ببیند روند بازار برگشته است یا صرفا توقف کوتاهی در روند نزولی بوده است.

شکل گیری تقاضای مناسب در بورس/ چرا شاخص رکوردشکنی کرد؟

بورس اوراق بهادار تهران که ماه‌ها است در روند نزولی قرار گرفته، دیروز و امروز توانست که سبزپوش شود.

بازار امروز از ابتدای معاملات روند رو به رشد آغاز کرد و در پایان معاملات با افزایش ۲۱ هزار و ۹۳۹ واحد شاخص کل به رقم یک‌میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۲۲ واحد رسید.

شاخص کل نیز با معیار هم‌وزن با افزایش ۱۸۶ واحد به رقم ۴۱۹ هزار و ۲۵۱ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ میلیون و ۷۱۷ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۵.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۷۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴ هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شکل گیری تقاضای مناسب در بورس/ چرا شاخص رکوردشکنی کرد؟

خبر مهم امروز بازار سرمایه مصوبات جلسه ۲۲۱ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود که از سوی محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گویی در خصوص وضعیت امروز بازار گفت: بسته ‌های حمایتی که مصوب شد و کم کم در حال اجرایی شدن است اثرات خود را در بازار گذاشته است. در دو روز اخیر تقاضای خوبی روی نمادهای بنیادی شکل گرفته و از آن سمت روی برخی نمادهایی که صف فروش بودند تقاضا آمده است. همینطور بخاطر بازگشایی‌هایی که داشتند و یا شفاف سازی‌های آن‌ها، ناظر بازار اجازه داد که منفی‌هایشان را بخورند و اصلاح قیمتی داشته باشند. این دو عامل و ورود پولی که از صندوق توسعه بازار و از جاهای دیگر قرار بود به بازار تزریق شود باعث مثبت شدن دو روز اخیر شاخص بورس شد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص ابلاغ‌های امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: اگر ابن حمایت‌ها ادامه دار باشد ما یک پک کاملی شامل مصوبات دولت، مصوبات درونی سازمان و همچنین مقررات درونی سازمان داریم. این پک کامل اگر با هم اجرایی شود روند آتی بازار کمی از نزول شدید نجات پیدا میکند.

خبری زاده بیان کرد: در حال حاضر سهم‌هایی که کامودیتی محور بودند به دلیل رشد قیمت‌های جهانی و عدم رشد و حتی اصلاح شدید این سهم‌ها در روزهای اخیر، مثبت‌های بازار هستند. این کامودیتی محورها هم در حوزه صنعت پتروشیمی، هم در حوزه صنعت فلزات و هم هولدینگ‌های مرتبط با این دو گروه هستند.

وی اظهار کرد: اگر کسی میخواهد در بازار خرید داشته باشد برای این که مطمئن شود روند نزولی متوقف شده است یا نه، باید در یکی دو روز آینده معاملات را رصد کند. در این چند روز باید دید روند بازار برگشته است یا صرفا توقف کوتاهی در روند نزولی بوده است.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها