۳ برزیلی و ۲ انگلیسی در فهرست چین برای انتخابی جام جهانی

تیم ملی فوتبال چین قصد دارد به کمک ۵ بازیکن خارجی به جام جهانی نزدیک‌تر شود.

۳ برزیلی و ۲ انگلیسی در فهرست چین برای انتخابی جام جهانی

شینهوا نوشت: تیم ملی فوتبال چین پنج بازیکن خارجی را برای مسابقات حساس مقدماتی جام جهانی به اردو دعوت کرد که از اواخر این ماه آغاز می شود. اکنون پرجمعیت ترین کشور جهان سیاست بحث برانگیز چینی کردن خارجی ها را افزایش می دهد.

تیم ملی فوتبال چین جاه طلبی های بزرگی دارد اما سال‌هاست که این تیم حرف خاصی برای گفتن نداشته است و تیم ملی این کشور در رتبه ۷۷ رده بندی فیفا قرار دارد. این تیم برای رسیدن به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ روی به جذب بازیکنان خارجی آورده است.

لی تای یک تسر مربی تیم ملی فوتبال چین نفرات خود را به اردو دعوت کرده که شامل سه بازیکن هجومی است که اصالتاً اهل برزیل هستند. این بازیکنان الکسون، فرناندو هنریکه و آلن کاروالیو هستند.

همچنین تایاس براونینگ، مدافع میانی سابق اورتون که در شهر لیورپول متولد شد و در تیم های جوانان انگلیس بازی می کرد نیز در این اردو حضور دارد.

پنجمین بازیکن نیکو یناریس، هافبک سابق آرسنال که قبل از انتقال به چین در تیم های جوانان انگلیس بازی کرده است.

برخی از رسانه های چینی اقدام در مورد جذب بازیکنان خارجی را زیر سوال برده اند.

چین در گروه A مقدماتی آسیا با هشت امتیاز دوم است. در این گروه سوریه صدرنشین است. فقط تیم های اول و بهترین تیم های دوم راهی دور بعدی می شوند.

بقیه مسابقات در گروه A قرار است از ۳۰ مه تا ۱۵ ژوئن در چین برگزار شود و میزبان باید به مصاف گوام، مالدیو، فیلیپین و سوریه برود.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها