استقبال وزیرخارجه پاکستان از گفت‌وگوها میان تهران و ریاض

وزیر امورخارجه پاکستان با استقبال از انجام گفت وگوها میان ایران و عربستان گفت که دو کشور حرکت به سمت تنش زدایی را آغاز کرده اند.

استقبال وزیرخارجه پاکستان از گفت‌وگوها میان تهران و ریاض

به نوشته روزنامه دیلی تایمز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری با اشاره به سفر اخیر مقامات سعودی به اسلام آباد گفت که در دیدار با همتای عربستانی خود در جریان مذاکرات ایران و عربستان قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت که اسلام آباد از آغاز گفت‌وگو میان تهران و ریاض استقبال می کند و خوشبختانه دو کشور حرکت به سمت تنش‌زدایی را آغاز کرده‌اند.

پیش از این یک جویی هود دستیار وزیر امورخارجه آمریکا نیز از رایزنی ها میان ایران و عربستان استقبال کرده و گفته بود که واشنگتن نقشی در آن ندارد.

چندی پیش روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی ادعا کرد که مقامات ایران و عربستان در بغداد با یکدیگر دیدار کرده و وارد گفت وگوهای مستقیم شده اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دور جدیدی از گفت وگوها بین تهران و ریاض در فضای مناسبی برگزار شده و مقامات سعودی نیز در وزارت خارجه این کشور انجام مذاکرات میان دو کشور را تأیید کرده اند، تصریح کرد: گفت وگوها بین تهران و ریاض هم درخصوص مسائل دو جانبه و هم منطقه ای بوده است. ما همواره از انجام چنین گفت وگوهایی در هر سطح و شکلی استقبال کرده ایم و این سیاست جدیدی نیست.

وی ادامه داد: باید اجازه بدهیم تا نتایج گفت وگوها را ببینیم و براساس نتایج رایزنی ها تصمیم گیری و قضاوت کنیم و اکنون زود است که در مورد نتایج و مسائل مربوط به این گفت وگوها اظهارنظری صورت بگیرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها