انجام ۳۸ مورد نمونه برداری از کیفیت آب شرب شهری سنندج

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در بخش نظارت بر اقدامات بهبود و کنترل کیفیت آب شرب شهری، ۳۸ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و ۲۲۰ مورد تست کلر سنجی در نقاط مختلف شهر در این زمینه به انجام رسیده است.

انجام ۳۸ مورد نمونه برداری از کیفیت آب شرب شهری سنندج

آرزو فلاحی در جمع خبرنگار با بیان اینکه نظارت ویژه بر فعالیت ادارات و اصناف همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در سه روز گذشته ۸ اکیپ گشت مشترک ستادی از ۴۲ مکان و دو اداره و در سطح بازدیدهای محیطی مراکز تابعه ۴۵۸ مورد بازدید از صنوف مختلف در سطح شهر سنندج به انجام رسیده است.

وی با اشاره به بازدیدهای مکرر از مراکز عرضه غذای آماده، افزود: در مدت زمان یادشده از ۱۵۰ مرکز تهیه و عرضه غذائی آماده بازدید شده و تعداد ۹ مورد از مواد اولیه و آماده طبخ در راستای تایید سلامت مواد مذکور مورد نمونه برداری قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: چهار مورد نان خبازی‌های سطح شهر از نظر تعیین میزان نمک در نان و عدم استفاده از جوش شیرین نمونه‌گیری شده است.

فلاحی تصریح کرد: طی این بازدیدها ۲۸ واحد صنفی متخلف اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

وی همچنین از پیگیری ۲۲ مورد اخطاریه صادر شده در گذشته و هفت مورد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۰جهت حصول نتیجه مطلوب خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در پی این بازدیدها ۱۸۶ کیلوگرم مواد غذائی مختلف تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

فلاحی افزود: در بخش نظارت بر اقدامات بهبود و کنترل کیفیت آب شرب شهری، ۳۸ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و ۲۲۰ مورد تست کلر سنجی در نقاط مختلف شهر در این زمینه به انجام رسیده است.

وی با بیان این که بازدیدها و بازرسی ها بر فعالیت ادارات و گروه‌های شغلی چهار گانه همچنان با حساسیت دنبال شده است ادامه داد: در بازه زمانی یادشده بیش از ۷۰۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی مختلف به عمل آمده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان یادآور شد: طی سه روز گذشته نمونه گیری تست کرونا از ۲۹۹ نفر شهروند سنندجی در مراکز ۱۶ ساعته تست‌گیری انجام شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها