تردد دریایی مطالبه اصلی خارگی‌ها/ مشکل به صورت پایدار حل شود

رفع مشکل تردد دریایی همچنان از اصلی‌ ترین مطالبات اهالی جزیره خارگ است و مردم چشم‌ انتظار حل این مشکل یک بار برای همیشه هستند.

تردد دریایی مطالبه اصلی خارگی‌ها/ مشکل به صورت پایدار حل شود

جزیره خارگ یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور است که نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می‌کند و محلی برای فروش بیش از ۹۰ درصد نفت کشور است.

علی‌رغم ظرفیت‌های کم‌نظیر اقتصادی و صنعتی که در این جزیره وجود دارد، مردم جزیره خارگ با مشکلات زیادی روبرو هستند که حل مشکل تردد دریایی همچنان به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم این دیار محسوب می‌شود.

مردم جزیره خارگ سال‌ها است که از مسئولان درخواست حل مشکل تردد دریایی به صورت پایدار را دارند ولی هر بار این مشکل حل می‌شود و بار دیگر در هفته‌ها و یا ماه‌ها بعد مشکلات تکرار می‌شوند.

انتظار مردم این جزیره مقاوم این است که مسئولان همت کنند و یک بار برای همیشه این مشکل اساسی را حل کنند تا وقتی صحبت از مشکلات و مطالبات مردم خارگ می‌شود، موضوع تردد در رأی قرار نگیرد.

تلاش جدی برای حل مشکل تردد خارگ

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ در گفت‌وگو با اظهار داشت: طی سال‌های گذشته همه تلاش خود را برای رفع مشکلات تردد دریایی در خارگ به کار گرفته و در این راستا پیگیری‌های بسیار زیادی را داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در همین راستا روز گذشته نشستی را با مسئولان شرکت کشتیرانی داشتیم و پیرامون حضور این شرکت در مسیر تردد دریایی خارگ و خدمت رسانی به شهروندان این جزیره مذاکره کردیم.

یوسف وطن دوست خاطرنشان کرد: در این نشست موارد کلی و جزئی اعم از مدت و شرایط قرارداد، تاریخ حضور شرکت کشتیرانی در جزیره خارگ و … به بحث و بررسی تخصصی گذاشته شد و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

تردد دریایی مطالبه اصلی خارگی‌ها/ مشکل به صورت پایدار حل شود

حل مشکل تردد یک نیاز اساسی است

وی ادامه داد: حل معضل تردد به عنوان یکی از بزرگترین دغدغه‌های شهروندان و مجموعه شورا و شهرداری خارگ، همواره مورد مطالبه جدی قرار گرفته است و هم اکنون به عنوان یک نیاز اساسی مطرح است.

رئیس شورای شهر خارگ ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت کشتیرانی در سال‌های نه چندان دور با ارائه خدماتی شایسته و باکیفیت در حوزه تردد دریایی یاری رسان اهالی خارگ بود، امید داریم تا با انجام توافقات و فراهم سازی مقدمات حضور ایشان در جزیره خارگ شاهد رفع معضل تردد دریایی باشیم.

اقدامات اساسی برای حل مشکل تردد

شهردار خارگ نیز به گفت: از ابتدای ورود به جزیره خارگ مشکل مردم را در بحث تردد لمس کرده و بر خود وظیفه دانستم تا در حد توان پیگیر رفع آن باشم.

عبدالحمید صفایی اضافه کرد: خوشبختانه رویکرد اعضای شورای اسلامی شهر نیز بر این امر بود تا با همتی جدی و با به کارگیری تمام توان نسبت به حل این مشکل پیگیری و اقدامات لازم را به عمل آوریم.

وی افزود: هم اکنون مجموعه شورا و شهرداری خارگ آمادگی کامل را دارد تا با هم افزایی و همکاری، حضور شرکت کشتیرانی را در جزیره خارگ تسهیل و تسریع سازد تا به امید خدا شاهد کاهش و برطرف شدن معضل تردد دریایی اهالی صبور خارگ باشیم.

با توجه به شرایط خاص جزیره خارگ انتظار می‌رود تا مسئولان همتی اساسی برای رفع این مشکل دیرینه داشته باشند و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه لازم ادامه یابد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها