معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان:

بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن در زنجان/ "هرگونه معامله امتیاز این طرح ممنوع است"

معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان هشدار داد: تنظیم هرگونه وکالت برای خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن در دفاتر اسناد رسمی استان زنجان

بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن در زنجان/ "هرگونه معامله امتیاز این طرح ممنوع است"

با اینکه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بارها اعلام کرده است خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن غیرقانونی است ولی متاسفانه مشاهده می‌شود که در برخی از شهرها از جمله زنجان خرید و فروش طرح اقدام مسکن ملی با پول‌های کلان و البته به شکل غیرقانونی انجام می‌شود.

البته از سوی دیگر هم رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور هم به راحتی در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام می‌کند که این خرید و فروش‌ها قانونی است و ما انجام می‌دهیم. البته همین تناقض‌ها سبب شده تا برخی از سودجویان به راحتی در این ماجراها سودهای کلانی را به جیب بزنند.

چندی پیش بود که اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم درباره خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن گفته است: "خیلی عجیب است وزیر مملکتی می‌گوید معامله امتیاز طرح ملی مسکن غیرقانونی است، اما در بنگاه‌ها این امتیاز 200 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، وزیر راه و شهرسازی باید بتواند بنگاه‌های املاک را سر خط بیاورد."

در همین راستا سعید شاهین‌فر معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه هرگونه خرید و فروش طرح اقدام ملی مسکن تخلف محسوب می‌شود و با افراد متخلف طبق قانون برخورد می‌شود، گفت: بنگاه‌های معاملاتی مسکن حق ندارند در این زمینه خرید و فروش کنند. در واقع معامله در این حوزه فاقد اعتبار است.

وی با بیان اینکه از شهروندان زنجانی درخواست می‌کنیم فریب برخی از دلالان و سواستفاده‌کنندگان را در این زمینه نخورند، گفت: هرگونه معامله در بنگاه‌های معاملاتی و دفاتر ثبت اسناد فاقد اعتبار است و فقط در این ماجرا پول خریداران از بین می‌رود.

معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در هفته گذشته اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان برای به صراحت مجددا اعلام کرد تنظیم هرگونه وکالت برای خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن در دفاتر اسناد رسمی مستقر در استان "ممنوع" است.

وی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن یک امتیاز ویژه برای کسانی بود که واجد شرایط بودند، گفت: خوب بودن قیمت و شرایط طرح اقدام ملی مسکن سبب شده که برخی از کسانی که واجد شرایط این امتیاز نبودند به دنبال خرید این واحدها باشند که طبق قانون هرگونه خرید و فروش غیرقانونی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها