تأخیر ۱۰ ساله در آسفالت جاده یک روستا/ مسئولان پاسخگو نیستند

تأخیر ۱۰ ساله در اجرای پروژه آسفالت جاده روستای خنفچه شهرستان رشت موجب گلایه اهالی روستا شده و در این شرایط هیچ مسئولی پاسخگوی این مطالبه به حق نیست.

تأخیر ۱۰ ساله در آسفالت جاده یک روستا/ مسئولان پاسخگو نیستند

‌ تأخیر و وقفه چندین ساله در آسفالت جاده‌ای روستای خنفچه شهرستان رشت موجب شکایت مردم این روستا شده است چرا که آنها پس از گذشت مدت زمان طولانی و صرف هزینه‌های هنگفت از بیت المال و حتی جیب خودشان، همچنان هیچ نصیبی از یک جاده استاندارد ندارند و همچنان چشم انتظار رسیدگی مسئولان مربوطه هستند.

عکس‌های ارسالی یکی از اهالی این روستا حاکی از زیر سازی یک جاده در زمان تصدی فرماندار وقت شهرستان رشت است اما وعده آسفالت این جاده پس از گذشت حدود ۱۰ سال همچنان به ثمر نرسیده است.

بیت المالی که هدر رفت

یکی از اهالی این روستا در گفتگو با با بیان اینکه به سال ۱۴۰۰ رسیدیم اما خبری از آسفالت این جاده نیست، بیان کرد: بخشدار وقت در حضور نماینده شهر به متولیان روستا گفته بود که بخشداری قادر نیست این جاده را با توجه به نبود بودجه آسفالت کند اما در صورت مساعدت مردم می‌توان اقداماتی انجام داد.

اسدی با اشاره به اینکه ساکنان این منطقه با مشقت فراوان مبلغ درخواستی بخشدار را فراهم کردند، ادامه داد: با کمک‌های مالی مردم، این جاده در سطح مقدمات اولیه و زیرسازی پیش رفت اما همچنان آسفالت نشده است.

وی با انتقاد از خلف وعده مسئولان به ویژه بخشدار وقت، تصریح کرد: تا به امروز این همه هزینه بیت المال از بین رفته و نه تنها هیچ نظارتی بر عملکرد این شخص نشد بلکه به مقام بالاتر ارتقا پیدا کرد و معاون فرماندار رشت شد.

حال این پرسش اساسی مطرح است که چرا آسفالت یک جاده در روستا که به گواه اهالی آن، هزینه بخش قابل توجهی از پروژه نیز توسط مردم تأمین شده است، چندین سال بی نتیجه مانده و هیچکدام از مسئولان پاسخگوی علت تأخیر نیستند.

با توجه به چندین برابر شدن قیمت مصالح و قیر در این چند سال و خراب شدن قسمت تکمیل شده جاده به دلیل گذشت زمان و هدر رفت هزینه هنگفت از بیت المال چرا کسی مسئولیت این کار را برعهده نگرفته و نسبت به مجازات و برخورد با مسببین این بی عدالتی، اقدامی انجام نمی‌دهد؟

برای اطلاع از چرایی تأخیر در این پروژه و آخرین روند تکمیل آن با بخشدار مرکزی رشت نیز گفتگو کردیم.

تأخیر ۱۰ ساله در آسفالت جاده یک روستا/ مسئولان پاسخگو نیستند

کمبود بودجه عامل تأخیر پروژه است

مانی زرشکی با بیان اینکه معتقدم نباید برای اجرای چنین پروژه‌هایی از مردم پولی دریافت شود، گفت: این پروژه کد دار است و باید تکمیل شود البته بنده از علت تأخیر ۱۰ ساله آن اطلاع ندارم اما در دوران خدمت من به عنوان بخشدار، مسائل مالی و کمبود بودجه باعث عدم تکمیل آسفالت این جاده شده است.

وی از رایزنی‌های خود با فرماندار رشت در خصوص تکمیل این پروژه در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: امکان تکمیل این پروژه در سال مالی امسال میسر نیست اما از سوی فرماندار رشت قول مساعد گرفته شده که موضوع را در کمیته برنامه ریزی مطرح و سال آینده اعتبار لازم جهت تکمیل آن را دریافت کنیم.

پیگیری و تماس جهت گفتگو با جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت در مجلس و از افرادی که در جریان جزئیات تأخیر این پروژه بود، بی نتیجه ماند و وی حاضر به پاسخگویی و شفاف کردن ابعاد ماجرا نشد.

تأخیر و وقفه چندین ساله در آسفالت جاده‌ای در روستای خنفچه موجب گله و شکایت مردم این روستا شده است چرا که آنها پس از گذشت مدت زمان طولانی و صرف هزینه‌های هنگفت از بیت المال و حتی جیب خود، همچنان هیچ نصیبی از یک جاده استاندارد ندارند و همچنان چشم انتظار رسیدگی مسئولان مربوطه هستند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها