واکسینه شدن ۵۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال فارس/ دورهمی ممنوع

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تاکنون نزدیک به ۵۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در سطح استان واکسینه شده اند و ادامه این روند باید با سرعت بیشتر انجام شود.

واکسینه شدن ۵۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال فارس/ دورهمی ممنوع

دکتر مهرزاد لطفی در سیصد و بیستمین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری در دانشگاه با اعلام اینکه تاکنون نزدیک به ۵۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در سطح استان واکسینه شده‌اند؛ تسریع در پوشش واکسیناسیون افراد باقی مانده را در اولویت کار تیم واکسیناسیون دانشگاه قرار داد.

وی با اشاره به پیشرو بودن فارس در انجام واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تاکید کرد: با توجه به آسیب پذیر بودن سالمندان در برابر این اپیدمی، باید نسبت به شناسایی و انجام واکسیناسیون افراد باقیمانده گروه بالای ۸۰ سال در کمترین زمان اقدام شود تا هنگام شروع واکسیناسیون گروه‌های بعدی دچار سختی نشوند.

او با قدردانی از همکاری و همدلی مردم در این بحران، عنوان کرد: روند واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کووید ۱۹، با توجه به مصوبه‌های ستاد ملی ، مطابق با دستوالعمل های ابلاغی و گروه‌های هدف، در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه از مردم خواست تا از مراجعه حضوری به مراکز بهداشت و درمان، خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی خودداری کرده و طبق فراخوان از سوی مجموعه سلامت و به دور از ازدحام و شلوغی، واکسیناسیون انجام گیرد.

او با تاکید جدی بر افزایش مراقبت جوانان از سالمندان ویژه در ایام تعطیلات، به مردم توصیه کرد تا در روز عید فطر، این روز را به دور از هرگونه اقدام خطرساز مانند دورهمی های خانوادگی سپری کرده و از مسافرت خودداری کنند.

رئیس دانشگاه ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی ویروس پرداخت.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها