مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

گفت‌وگوهای وین به سمت مرحله‌ای حساس حرکت می‌کند/ هفته‌های آینده برای نجات برجام حیاتی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران به سمت مرحله‌ای حساس حرکت می‌کند و هفته‌های آینده برای نجات برجام، حیاتی است.

گفت‌وگوهای وین به سمت مرحله‌ای حساس حرکت می‌کند/ هفته‌های آینده برای نجات برجام حیاتی است

به گزارش رویترز، جوسپ بورل که ریاست این گفت‌وگوها را برعهده دارد، دوشنبه در کنفرانسی خبری در بروکسل اظهار داشت: من خوشبین هستم. یک پنجره فرصت وجود دارد که تا دو هفته باز خواهد ماند، تا پایان ماه.

وی افزود: کارهای زیادی لازم است. زمان محدود است و من امیدوارم که مذاکرات در وین وارد مرحله بدون توقف شود.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی هفته‌های گذشته در وین، پایتخت اتریش گردهم آمدند تا در خصوص رفع تحریم‌های آمریکا و احیای کامل توافق هسته‌ای ایران رایزنی کنند. جمعه جلسه اول کمیسیون مشترک از دور چهارم مذاکرات برجام در وین برگزار و مقرر شد رایزنی های کارشناسی و فنی و کار بر روی متن پیش نویس توافق آغاز شود.

در این مدت رایزنی‌های فشرده‌ای میان هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ به صورت مستمر و فشرده ادامه یافته و دیدارهایی میان سید عباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی و سایر روسای هیأت‌ها از جمله چند دیدار با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس خارجی اتحادیه اروپا و نشستی چهارجانبه با سه کشور اروپایی برگزار شده است.

مذاکرات در سطح کارشناسی نیز در قالب کارگروه‌های سه‌گانه تحریمی، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی و هم به صورت دو و چندجانبه پیگیری شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • Iraj.soltani
    0

    بهتر است بگوئید برای نجات اسرائیل.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها