واکسن کرونا، دربی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

چهار ورزشکار المپیکی از تجربه متفاوت خود بعد از دریافت دوز اول واکسن کرونا می گویند.

واکسن کرونا، دربی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

از چندی پیش با هماهنگی وزارت ورزش و وزارت بهداشت، واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی آغاز شد و کاروان المپیکی و پارالمپیکی ایران از حدود یک ماه قبل دوز اول واکسن را دریافت کردند. حالا از امروز نه تنها تزریق دوز دوم واکسن کرونا آغاز شده، بلکه اعضای تیم ملی فوتبال نیز با مجوزی که فدراسیون فوتبال از وزارت بهداشت گرفته، در مرکز تیم های ملی دوز اول واکسن را تزریق کردند.

یکی از سوالات جالب و شاید هم بحث برانگیز این بوده که عوارض تزریق این واکسن روی بدن ورزشکاران چه خواهد بود. با توجه به در پیش بودن دربی پایتخت که روز جمعه هفته جاری برگزار می شود، برخی از هواداران این تیم دو ابراز نگرانی کردند که شاید تزریق واکسن در این مقطع به ضرر تیمشان تمام شود و بازیکنان ملی پوش تیم های استقلال و پرسپولیس را دچار مشکل کند.

با اینکه مسئولان پزشکی تیم ملی و نمایندگان وزارت بهداشت در این خصوص نگرانی نداشتند، ما به سراغ ورزشکارانی رفتیم که طی هفته های اخیر این واکسن را تزریق کرده اند تا از تجربیات آن ها بعد از دریافت واکسن سینوفارم باخبر شویم.

امین طاهری، ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد ایران در این باره به "ورزش سه" می گوید: "من بعد از تزریق واکسن، یکی، دو روز تب و بی حالی داشتم. فکر می کنم نهایتا تا دو روز این حالت ادامه داشت و بعد از آن مشکلی نداشتم. البته ما فعلا دوز اول را دریافت کردیم و باید ببینیم بعد از تزریق دوز دوم چه اتفاقی رخ می دهد."

مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی که تجربه اش با طاهری کمی متفاوت است، در این باره می گوید: "راستش را بخواهید بعد از تزریق دوز اول واکسن سه روز مریض شدم و در خانه خوابیدم. تا چند روز بعد از آن هم وقتی تمرین داشتم، حس می کردم زورم کم شده، اما به تدریج این مساله رفع شد. امروز هم که دوز دوم واکسن را دریافت کردیم و باید ببینیم که این بار چه می شود."

علی پاکدامن، دیگر شمشیرباز المپیکی ایران هم تجربه متفاوتی نسبت به دو نفر دیگر دارد و می گوید: "من هم شنیده بودم که برخی بعد از تزریق واکسن دچار مشکل می شوند، اما خدا را شکر من مشکلی نداشتم. نه تب داشتم و نه بی حالی و به راحتی توانستم تمریناتم را دنبال کنم. امیدوارم شرایط بعد از دریافت دوز دوم واکسن هم همین گونه برایم پیش برود."

سعید داورپناه، ملی پوش بسکتبال نیز درباره تجربه خود از تزریق واکسن می گوید: "من فقط تا یکی، دو ساعت بعد از تزریق واکسن بی حال بودم و بعد از آن هیچ مشکلی نداشتم."
با توجه به تجربه های متفاوت ورزشکاران از تزریق واکسن، باید دید هر کدام از بازیکنان تیم ملی که باید در روزهای آینده در لیگ برتر به میدان بروند، به ویژه سرخابی ها که دربی را پیش رو دارند، در ساعات و روزهای پیش رو چه وضعیتی را تجربه می کنند.

نماینده وزارت بهداشت: ممکن است این واکسن عارضه داشته باشد

نوروزی نژاد، نماینده وزارت بهداشت که امروز در محل واکسیناسیون اعضای تیم ملی فوتبال حاضر بود، در این باره گفت: این ها همان واکسن های روتینی است که مردم هم آن را تزریق می کنند. هر واکسنی ممکن است عارضه ای داشته باشد. بازیکنان و مربیان هم ممکن است مثل مردم دچار این عارضه ها شوند، اما امیدوارم برای ورزشکاران عارضه ای نداشته باشد. فعلا برای زمان تزریق دوز دوم هم تصمیم گیری نشده چون ممکن است با زمان سفر آن ها همزمان باشد.

منبع: ورزش سه

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها