حمایت تمام‌قد ۲ نماینده مجلس از ورزش زنان/ ابراز تاسف نسبت به نوع نگاه برخی مسوولان!

دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر توجه هر چه بیشتر به ورزش همگانی در کشور تاکید کردند. یکی از آن ها معتقد بود که در صورت سرمایه گذاری در ورزش زنان ۱۰ درصد از بیشتر از ورزش مردان موفقیت کسب می کنیم.

حمایت تمام‌قد ۲ نماینده مجلس از ورزش زنان/ ابراز تاسف نسبت به نوع نگاه برخی مسوولان!

احمد دنیامالی در مراسم رونمایی از طرح های فدراسیون ورزش های همگانی در بهار ۱۴۰۰ با حضور معاونان وزیر ورزش و مسئولان این فدراسیون برگزار شد، اظهار کرد: برای رفع کم تحرکی و چاقی در کشور نیازمند یک پروژه ملی هستیم و با توجه به شرایطی که در جامعه ایجاد شده است، برای این که بتوانیم در ورزش همگانی گام های موثری برداریم چاره ای نداریم جز این که یک پروژه ملی برای رفع کم تحرکی و چاقی تعریف کنیم.

وی ادامه داد: اگر ورزش همگانی ما توسعه یافته بود مطمئن باشید که در تلفات کرونا آمار کمتری داشتیم، اگر می خواهیم تخت های بیمارستان خالی شود باید بخشی از منابع مالی که به حوزه درمان می دهیم را به ورزش همگانی اختصاص دهیم.

موفقیت ورزش قهرمانی، در گرو فعالیت مطلوب ورزش همگانی

دنیامالی با اشاره به نقش شهرداری ها در توسعه ورزش همگانی گفت: شهرداری ها به واسطه ارتباط مردمی که دارند خیلی وسیع تر از سایر نهادها می توانند در ورزش همگانی تاثیرگذار باشند.

نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر می خواهیم در ورزش قهرمانی موفق باشیم باید در ورزش همگانی به صورت خاص کار کنیم، تاکید کرد: بخشی از موفقیت ها در ورزش قهرمانی در گرو فعالیت مطلوب در ورزش همگانی است و مسئولان و روسای فدراسیون ها باید در این راستا حرکت کنند.

رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی ادامه داد: ما باید در حوزه ورزش همگانی بین شهرها رقابت ایجاد کنیم و تا زمانی که این رقابت ایجاد نشود میزان موفقیت ما کم خواهد بود. شهرها آمادگی دارند تا وارد این فضا شوند و باید از این فرصت رقابت استفاده کنیم، برای فراگیر شدن ورزش همگانی باید این رقابت ایجاد شود.

لزوم فعال تر شدن دیپلماسی ورزش کشور

دنیامالی خطاب به مسئولان فدراسیون ورزش های همگانی، عنوان کرد: درخواست من این است که در رشته های تخصصی حضور بیشتری در سطح قاره و جهان داشته باشید. حضور شما و گرفتن کرسی به ورزش کشور کمک می کند. دنیا ورزش را با نگاه قدیم و صرفا رقابتی نگاه نمی کند و امروز ورزش را مرتبط با فرهنگ، اقتصاد و بهداشت می دانند و علاوه بر این باید در حوزه دیپلماسی ورزش فعال تر عمل و این کار را از کرسی های آسیایی آغاز کنیم.

دنیامالی ادامه داد: این که در یوگا بخش عمده مشارکت کنندگان از زنان هستند خوشحال کننده است، ما می توانیم با سرمایه گذاری در ورزش زنان ۱۰ درصد از بیشتر از ورزش مردان موفقیت کسب کنیم و اگر زنان و مادران ما سالم باشند مطمئن باشید که فرزندان ما هم سالم خواهند بود. باید بدانیم هر چقدر در حوزه ورزش زنان و بخش همگانی آن بیشتر فعال باشیم، ثمراتش برای کشور بیشتر خواهد بود.

ارتباط حوزه ورزش با مجلس خیلی ضعیف است

وی با تصریح اینکه ارتباط حوزه ورزش با مجلس خیلی ضعیف است، افزود: مجلسی ها این آمادگی را دارند که با ورزش ارتباط بگیرند. کارکرد را باید عوض کرد و به جای این که حساسیت روی فوتبال باشد، باید روی ورزش همگانی باشد. باید برای ورزش همگانی بودجه خاص داشته باشیم و بودجه کلان هم داشته باشیم. هزینه کردن در این حوزه نشاط اجتماعی و موفقیت های ما را دو چندان خواهد کرد. فدراسیون همگانی اگر منابع بیشتری داشته باشد کارکرد خوبی برای منافع ملی خواهد داشت.

با دست خالی نمی شود ورزش را بین مردم همگانی کرد

پیش از این مراسم نیز، سارا فلاحی، نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در دیدار با افشین ملایی، رییس فدراسیون ورزش های همگانی، با اشاره به اینکه با دست خالی نمی شود ورزش را بین مردم همگانی کرد، گفت: مجلس و دولت باید به کمک فدراسیون ورزش های همگانی بیایند، شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت ها از جمله ورزش را تحت تاثیر قرار داده و به عامل بازدارنده برای ورزش کردن مردم تبدیل شده است، اما باید تلاش کنیم و با همفکری و همراهی وضعیت را تغییر دهیم.

انتقاد از حضور افراد غیرمتخصص در ورزش

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حضور افراد غیرمتخصص، در ورزش، گفت: دغدغه ما زمانی برطرف می شود که ورزش در اختیار متولیان و افراد متخصص باشد نه این که برخی با رانت و بدون داشتن توانایی وارد ورزش می شوند و یک خرابه را تحویل دهند و بروند.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل عدم آموزش های لازم بسیاری از مردم خصوصا زنان، ورزش را غلط انجام می دهند، خاطرنشان کرد: آموزش اصولی در این زمینه ارائه نشده است و این اتفاق خصوصا در مورد زنان بیشتر رخ می دهد و سلامت آن ها را با خطر مواجه می کند.

در مورد ورزش کردن زنان نگاه های غلطی در جامعه وجود دارد

فلاحی افزود: متاسفانه در مورد ورزش کردن زنان نگاه های غلطی در جامعه وجود دارد و آن ها اجازه ورزش کردن در خیلی موارد را ندارند. مایه تاسف است که برخی مسئولان به ورزش زنان به عنوان تلطیف کننده فضا نگاه می کنند، در حالی که آن ها نیز انسان هستند و باید از حق طبیعی برای ورزش کردن برخوردار باشند.

وی با اشاره به حرکت سن جامعه ایران به سمت پیری و کهنسالی و افزایش کم تحرکی و چاقی، خاطرنشان کرد: مدیریت کردن جمعیت سالمند کار بسیار سختی است و باید مردم را به سمت ورزش سوق دهیم.

ورزش همگانی و قهرمانی نباید از هم جدا باشند

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در فراکسیون ورزش نقشه راهی طراحی شده که اساس آن ورزش همگانی است، گفت: ورزش همگانی و قهرمانی نباید از هم جدا باشند و تحقق این مسئله مستلزم آن است که برای ورزش همگانی نیز سرمایه گذاری و هزینه شود و نمی توانیم مدام به مردم بگوییم ورزش کنید اما کاری برای آن ها انجام ندهیم.

فلاحی با انتقاد از برخی مسئولان سیاسی که تصمیم گیر اصلی هستند گفت: خیلی از کسانی که سیاست گذاری می کنند فهمی از ورزش ندارند و متوجه نمی شوند سرمایه گذاری و موفقیت در ورزش باعث وحدت ملی و سلامتی جامعه می شود.

وی ادامه داد: مسئولان کشور باید پول و بودجه را به سمت ورزش و سلامت ملی سوق دهند، اساس کار باید تقویت ورزش همگانی باشد چرا که این موضوع از راه های نجات جامعه از کم تحرکی، چاقی، اضافه وزن و بیماری های مربوطه است.

باید حساب ورزش از سیاسی‌کاری‌ها جدا شود

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این که فدراسیون ورزش های همگانی به تنهایی نمی تواند سلامت مردم را تضمین کند، گفت: دولت و مجلس باید به کمک این فدراسیون بیایند و از درگیری های سیاسی فاصله بگیرند و به این بخش مهم توجه کنند. باید حساب ورزش را از این سیاسی کاری ها جدا کرد و به فکر سلامت مردم بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها