سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

عبور از قله موج چهارم کرونا در اکثر استان‌های کشور

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح آخرین وضعیت کووید-۱۹ در کشور گفت: هنوز موج چهارم این بیماری را به صورت کامل پشت سر نگذاشتیم، اما در بیشتر استان‌ها قله موج را رد کرده‌ایم.

عبور از قله موج چهارم کرونا در اکثر استان‌های کشور

وی افزود: فکر می‌کنم که پاندمی کووید-۱۹ نقش خبرنگاران و خبرگزاری‌ها را بیش از پیش به ما نشان داد. این بیماری بلایا و مشکلات زیادی داشت، اما واقعا در مصیبت و بلا است که قدر یکسری چیزها را می‌دانیم و بر این اساس نقش خبرگزاری‌ها و روابط عمومی‌ها در این بیماری مشخص شد که اگر رسانه‌ها کنار ما نبودند، ممکن بود وزارت بهداشت از بسیاری مسائل و دغدغه‌های مردم غافل می‌ماند و نمی‌توانستیم مباحث را به مردم آموزش دهیم. بنابراین یک پل ارتباطی دو طرفه و با در نظر گرفتن شرایط ایجاد شد.

لاری در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سوال ایسنا، درباره آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ در کشور، گفت: ما موج چهارم را هنوز به صورت کامل پشت سر نگذاشتیم، اما خدا را شکر در بیشتر استان‌ها قله موج را رد کرده‌ایم.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس جهش‌یافته این‌بار خیلی سریع و در عرض سه هفته به پیک بیماری رسیدیم و آمار بستری‌ها به شدت بالا بود؛ به طوری که حدود ۸۰۰۰ بستری داشتیم که بسیار غافل‌گیرکننده بود.

لاری ادامه داد: گرچه ما از قبل برای ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی کرده بودیم، اما این قدرت سرایتی که در موج چهارم بود، واقعا غافلگیر کننده بود و این باعث شد که تمهیدات جدیدی بیندیشیم؛ به طوری که بجای بستری بیماران در بیمارستان، بیمار با مراجعه به بیمارستان داروهایی مانند رمدسیویر را دریافت کنند و به منزل بازگردند و دوباره در روزهای بعد هم مراجعه کرده تا دوز کامل دارو را دریافت کنند. این روش مدیریت خیلی کمک کرد و وضعیت مدیریت شد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • توبردی
    0

    مثل سخنگوی فرماندهان جنگی ، که با عبور از کشته ها شیپور پیروزی میزند

  • ناشناس
    0

    فعلا داره انتخابات میشه همه جا آبی میشه وقتی تمام شد دوباره قرمز میشه آقا 40سال است که ما رو ....فرض کردید بسه.خجالت بکشید کمتر دروغ تحویل مردم بدهید

  • شبنم
    0

    همتون برید گمشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها