تجارت پسرعموی ملکه انگلیس با "دسترسی به حکومت پوتین"

براساس تحقیقات مشترک روزنامه ساندی تایمز و کانال چهار انگلیس، شاهزاده مایکل، پسرعموی ملکه انگلیس ظاهرا از موقعیتش به عنوان یک فرد سلطنتی برای فراهم کردن امکان دسترسی به کرملین سوء استفاده کرده است.

تجارت پسرعموی ملکه انگلیس با "دسترسی به حکومت پوتین"

به گزارش پایگاه بیزینس اینسایدر، در این تحقیقات مشترک آمده است: شاهزاده مایکل در ازای دریافت مبلغی هنگفت امکان دسترسی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را فراهم می‌کند و از خانه‌اش در کاخ کنزینگتون به عنوان محلی برای ارائه حمایت‌های سلطنتی استفاده می‌کند.

خبرنگاران ساندی تایمز و کانال چهار انگلیس در جریان تحقیقات مخفی درباره این موضوع، خود را نمایندگان شرکتی از کره جنوبی جا زدند که در کار معامله طلا است و به دنبال برقراری ارتباط با حکومت پوتین برای تعمیق فعالیت‌های تجاری‌اش در روسیه است.

در فیلمی که از این جلسه ضبط شده، شاهزاده مایکل ۷۸ ساله با دریافت هزاران دلار در روز برای دادن دسترسی به کرملین موافقت می‌کند.

در این تحقیقات آمده است: شاهزاده مایکل به این خبرنگاران مخفی اطمینان داد که ارتباطاتش در روسیه می تواند برای آنها سودمند باشد و این حقیقت را مطرح کرد که پوتین در سال ۲۰۰۹ میلادی به او نشان دوستی داده است.

نشان دوستی از نشان‌های افتخار دولتی روسیه است که با فرمان رئیس جمهور این کشور در سال ۱۹۹۴ ایجاد شد تا به اتباع خارجی اعطا شود که کار، اعمال و تلاش‌هایشان با هدف بهتر کردن روابط با فدراسیون روسیه و مردم آن باشد.

روزنامه ساندی تایمز گزارش داد: مارکوس ردینگ، دوست و پیشکار دیرینه شاهزاده مایکل که در این مکالمه حضور داشت، سپس به این خبرنگاران مخفی پیشنهاد داد تا در ازای ۱۰ هزار یا ۱۴ هزار پوند در روز امکان دسترسی به پوتین برای آنها فراهم شود.

وی به این خبرنگاران مخفی گفت، شاهزاده مایکل "سفیر غیررسمی ملکه در روسیه" محسوب می‌شود و دسترسی محرمانه‌ای به کرملین دارد.

ساندی تایمز و کانال چهار گزارش دادند، مارکوس ردینگ درباره شاهزاده مایکل گفته که وی می‌تواند با پوتین دیدار کند و نمایندگی شرکتی را که در واقع گزارشگران این تحقیق ساخته بودند، به عهده بگیرد.

به گزارش این رسانه‌ها، مارکوس هشدار داد که خدمات شاهزاده در این زمینه "محرمانه" خواهد بود و افزود: ما اینجا تا حدی با ملاحظه گفت‌وگو می‌کنیم چون نمی‌خواهیم همه جهان بفهمند که او تنها برای دلایل تجاری با پوتین ملاقات می‌کند.

این در حالی است که دفتر شاهزاده مایکل در بیانیه‌ای این ادعاها علیه این مقام سلطنتی را رد کرده‌ است.

در این بیانیه آمده است: مارکوس ردینگ، در این ویدیو اظهار نظرهایی کرده که شاهزاده مایکل نه می‌خواهد و نه قادر است آن را برآورده کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها