بیش از ۶۰ درصد کارآموزان کادر بهداشت و درمان استان مرکزی واکسینه شدند

به گفته متولیان دانشگاه علوم پزشکی اراک بر اساس فراخوان مرحله‌ ای معاونت آموزشی دانشگاه واکسیناسیون دانشجویان انجام می‌شود و تاکنون بیش از ۶۰ درصد کارآموزان و بیش از ۹۵ درصد از کارورزان و دستیاران واکسینه شده‌اند.

بیش از ۶۰ درصد کارآموزان کادر بهداشت و درمان استان مرکزی واکسینه شدند

استان مرکزی به ثبات نسبی در خصوص بیماری کرونا رسیده است و نسبت به روزهای اوایل اردیبهشت‌ماه در زمینه بستری‌ها و مراجعین سرپایی شاهد کاهش بوده‌ایم و برای حفظ این روند نزولی باید روند واکسیناسیون تسریع پیدا کند و همچنان پروتکل‌های بهداشتی با دقت و جدیت رعایت شود.

علی علیمحمدی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان اظهار داشت: از 20 اردیبهشت‌ماه کار واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای 75 سال آغاز می‌شود و از امروز افراد بالای 75 سال واکسینه می‌شوند.

وی افزود: واجدین شرایط بر اساس دعوت تلفنی فراخوانی می‌شوند و افراد می‌توانند به مراکز بهداشت شهر و شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در شهر اراک واکسیناسیون گروه‌های هدف در سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی و سالن شهید ساکی واقع در خیابان دانشگاه، بلوار کشاورز انجام می‌شود.

علیمحمدی ادامه داد: تنها افرادی که با آنها تماس گرفته شده باید به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا از ایجاد هر گونه تجمع خودداری شود و تصمیم داریم از 20 تا 23 اردیبهشت‌ماه اکثریت این گروه را واکسینه کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس آمارها و گزارشات بالغ بر 22 تا 23 هزار نفر گروه سنی بالای 75 سال وجود دارد و برای این گروه 12 هزار دوز واکسن اخنصاص داده شده است که 12 هزار دوز واکسن دیگر نیز نیاز داریم و پیش‌بینی می‌شود طی یک دوره 10 روزه کار واکسیناسیون این گروه پایان یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: در اردیبهشت‌ماه آمار موارد بستری در هفته نخست 660 مورد بوده و در هفته دوم به 413 مورد رسیده است که نشان‌دهنده یک کاهش 37 درصدی است و در کنار آن آمار بیماران بستری نیز از 5 هزار و 276 مورد به 2 هزار و 823 نفر رسیده که حاکی از کاهش 46 درصدی است.

علیمحمدی با اشاره به تغییر آمار مرگ و میر عنوان کرد: در هفته نخست اردیبهشت‌ماه 106 فوتی و در هفته دوم آمار فوتی‌ها به 98 نفر رسیده و ما شاهد یک کاهش نسبی 8 درصدی هستیم.

وی افزود: در زمینه آمار موارد ابتلا به بیماری کرونا 47 درصد کاهش داشتیم به طوری که در هفته نخست اردیبهشت ماه 5 هزار و 936 مورد و در هفته دوم 3 هزار و 236 مورد مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در استان مرکزی تاکنون 103 هزار و 277 تست رپید انجام شده است که 16 هزار و 880 مورد مثبت شناسایی شده است.

واکسیناسیون بیش از 60 درصد کارآموزان و بیش از 95 درصد از کارورزان و دستیاران

سعید چنگیزی آشتیانی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به واکسیناسیون کادر بهداشتی اظهار داشت: طبق ابلاغ برنامه واکسیناسیون کادر بهداشتی و درمانی کشور دانشجویان پیراپزشکی، پزشکی، پرستاری، داروسازی، انترن‌ها، مامایی، دندانپزشکی و علوم آزمایشگاهی در ترم‌های بالا در کنار دانشجویان دکترا و دستیاران در فاز نخست و در فاز بعدی کارشناسی ارشد رشته‌هایی اعم از میکروب‌شناسی، پاتولوژی، فیزیوتراپی، ایمنی‌شناسی، داروسازی بیمارستانی یا هر رشته علوم پایه‌ای که به گونه‌ای با نمونه‌های آزمایشگاهی و بیمار در ارتباط است، باید واکسینه شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فراخوان مرحله‌ای معاونت آموزشی دانشگاه واکسیناسیون دانشجویان انجام می‌شود، افزود: تاکنون بیش از 60 درصد کارآموزان و بیش از 95 درصد از کارورزان و دستیاران واکسینه شدند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: امیدواریم روند واکسیناسیون سایر دانشجویان طی این هفته و هفته آینده با توزیع جدید واکسن‌های وارد شده به استان توسط معاونت بهداشت، انجام شود تا با خاطری آسوده و ایمنی کامل در کارآموزی‌ها و کارورزی‌های خود حضور پیدا کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها