ارتش پاکستان: مردان مسلح ۳ سرباز را کشتند و ۵ تن را زخمی کردند

ارتش پاکستان اعلام کرد، مردان مسلح در دو حمله مجزا به خودروهای حامل سربازان شبه نظامی دولتی در جنوب غرب کشور یورش برده و دست کم سه سرباز را کشته و پنج تن دیگر را زخمی کرده‌ و گریختند.

ارتش پاکستان: مردان مسلح ۳ سرباز را کشتند و ۵ تن را زخمی کردند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حمله نخست در کویته، مرکز ایالت بلوچستان رخ داد و در جریان آن سه سرباز کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شده است.

ارتش پاکستان در بیانیه خود آورده، چهار سرباز هم وقتی که مردان مسلح به سربازان در حال گشت زنی در منطقه تربت هم مرز با ایران حمله کردند، زخمی شده‌اند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته و ارتش نیز جزئیات بیشتری ذکر نکرده است.

ایالت بلوچستان پاکستان مدت‌هاست که صحنه درگیری گروه‌های شبه نظامی جدایی طلب بلوچ با ارتش این کشور است و این گروه‌ها چندین دهه است که حملاتی را برای دستیابی به استقلال این منطقه انجام داده‌اند.

طالبان پاکستان و سایر گروه‌های شبه نظامی نیز در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارند و این منطقه شاهد افزایش چنین حملاتی در هفته‌های اخیر بوده است.

پاکستان مرز مشترک طولانی با ایران و افغانستان دارد. ارتش پاکستان می‌گوید که حدود ۸۵ درصد از حصار مرزی را با افغانستان تکمیل کرده و حصارکشی با ایران نیز تقریبا در جریان است تا از تحرکات شبه نظامیان و قاچاق جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها