مرکز رشد صنایع دستی در اردبیل پیگیری ایجاد می‌شود

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: ایجاد مرکز رشد صنایع ‌دستی در راستای رونق فعالیت‌ها در بخش صنایع ‌دستی این استان به جدیت پیگیری می‌شود.

مرکز رشد صنایع دستی در اردبیل پیگیری ایجاد می‌شود

نادر فلاحی در بازدید از یک مرکز آموزش صنایع دستی اظهار کرد: مرکز آموزش صنایع دستی واقع در مدرسه جعفری اسلامی برای تشکیل چنین مجموعه‌ای مناسب است و با همکاری و مشارکت دوجانبه این اداره‌کل و پارک علم و فناوری استان اردبیل می‌توانیم شاهد اجرای طرح‌های مختلف در بخش صنایع دستی باشیم.

وی همچنین ضمن بازدید از مرکز نوآوری پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: انتظار می‌رود همکاری این مجموعه را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای ارائه تاریخ و تمدن پرافتخار منطقه شاهد باشیم.

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل ایده‌های فناورانه را راه‌گشای تسریع در امور دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری و ایده‌های فناورانه آن، رونق فعالیت‌ها در حوزه‌های سه‌گانه این اداره‌کل را فراهم خواهد آورد.

۲۹۹ رشته صنایع دستی تا کنون در ایران شناسایی شده است که سهم استان اردبیل از آن به بیش از ۶۰ مورد می‌رسد و در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار صنعتگر فعال در این حوزه فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها