فواید حل کردن جدول که تاکنون نمی‌دانستید

دانشمندان با مطالعه روی هزاران بازی فکری و حتی علمی و ورزشی دریافتند هیچ‌کدام به‌ اندازه‌ حل جدول بر روی سلول‌ها و اعضای بدن تأثیر نمی‌گذارد.

فواید حل کردن جدول که تاکنون نمی‌دانستید

بررسی‌ها نشان می‌دهند حل کردن جدول با تمرکز ذهن، فعال کردن سلول‌های مغزی و فعال نشدن آن‌ها تأثیر زیادی در کاهش پیری در افراد دارد.گفتنی است افرادی که روزانه ۲۰ دقیقه از وقت خود را به‌مرور لغات و یا مترادف پیدا کردن برای آن‌ها سپری می‌کنند حداقل ۱۰ سال عمر طولانی‌تری دارند و کمتر به "بیماری‌های مغزی" و افسردگی و کاهش هوش و حواس در بزرگ‌سالی دچار می‌شوند.نتایج مطالعات نشان می‌دهند که حل جدول باعث سلامتی بدن می‌شود و گردش خون در بدن افزایش می‌یابد و سلامتی اعضایی از بدن به‌ویژه قلب تأمین می‌شود.تقویت کردن مغز از راه‌های بسیار زیادی قابل انجام است برای مثال می‌توانید از خوراکی‌های مخصوص حافظه استفاده کنید و یا مسائل ریاضی را حل کنید.

جدول کلمات متقاطع

یکی از بهترین روش‌های تقویت حافظه حل کردن جدول کلمات متقاطع است که بسیاری از پزشکان و محققان از آن به‌عنوان یک تقویت‌کننده مغز یاد می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که فعالیت مغز در سنین میان‌سالی و حتی قبل از آن می‌تواند در آینده به فرد کمک کند تا دچار آلزایمر( که شایع‌ترین شکل دمانس یا زوال عقل است ) نشود. البته این تنها عامل مؤثر در ایجاد بیماری نیست و تغذیه، فعالیت بدنی ، ژنتیک و خیلی چیز‌های دیگر در این مسئله نقش دارند. بعد از ۲۰ سالگی با افزایش سن بیش از ۲۰۰ میلیارد سلول عصبی تحلیل رفته و می‌میرند. تحلیل قوای شناختی که از عوارض این مرگ سلولی است، ابتدا ضعف حافظه و قدرت شنیدن خود را نشان می‌دهد. البته نگران نشوید، این روند تا حدی قابل‌پیشگیری است. محققانی از انجمن ملی علوم معتقدند کسانی که در فعالیت‌های چالش‌برانگیز مغز( مانند جدول کلمات متقاطع، شطرنج و کتاب خواندن و سفر) به‌عنوان یک سرگرمی و تفریح شرکت می‌کنند، می‌توانند باعث کندی روند پیری در مغز خود شوند.

همچنین بررسی ۲۰ ساله پزشکان در کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک نشان داده است کسانی که ۴ روز در هفته جدول کلمات متقاطع حل می‌کنند، ۴۷ درصد کمتر از کسانی که یک روز در هفته این کار را می‌کنند در معرض خطر دمانس(زوال عقل) هستند.دکتر رابرت‌ فریدلند، پروفسور عصب‌شناسی از دانشگاه "کیس ‌وسترن ریزرو" در کلیولند دراین‌باره می‌گوید: کسانی که از ۲۰ تا ۶۰ سالگی بیشتر از مغز خود کار می‌کشند کمتر دچار آلزایمر می‌شوند. در این افراد فعالیت‌های دوباره‌سازی‌(مانند حل کردن جدول) به‌اندازه فعالیت‌های آموزشی(مانند شرکت در یک کلاس برای یادگیری یک مهارت تازه) مؤثرند. بد نیست بدانید این محققان معتقدند هیچ‌وقت برای شروع چنین فعالیتی دیر نیست.ویل شورتز، مصحح جدول نیویورک‌تایمز معتقد است در حل مسئله ما بهترین کاری را که می‌توانیم، انجام می‌دهیم و سپس به مشکل بعدی می‌رسیم و این دقیقاً همان کاری است که در حل کردن جدول یاد می‌گیریم. یعنی دیدن مسئله از اول تا آخر! و وقتی آخرین مربع خالی را با حرف صحیح پر می‌کنیم، می‌دانیم که راه‌حل نهایی را برای همه مشکلات یافته‌ایم. به همین علت احساس رضایت فوق‌العاده‌ای به ما دست می‌دهد، حتی اگر ابتدا نتوانسته باشیم مربع‌های خالی را به ‌ترتیب پرکنیم.

فواید حل جدول

یکی از بهترین فوایدی که حل کردن جدول برایتان فراهم می‌کند، تجربه یادگیری و ورزش فکری است که از آن بهره می‌برید.

ـ جدول کلمات، لغات و مفاهیم جدید از کلمات را در اختیارتان می‌گذارد و درک جدیدی از لغات به شما می‌بخشد.

ـ جدول کلمات روابط ظریف بین کلمات، مثل وجه اشتراک کلمات، را به شما نشان می‌دهد.

ـ جدول کلمات در مورداستفاده کلمات به شما آموزش می‌دهد؛ اینکه کدام حروف بیشتر از بقیه استفاده می‌شوند و کدام حروف کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ـ جدول کلمات مهارت سازمان‌دهی کردن را یادتان می‌دهد.

ـ جدول کلمات شمارا صبور می‌کند. گاهی اوقات لازم می‌شود که نفس عمیقی بکشید، چشمانتان را ببندید، و تمرکزتان را دوباره راه‌اندازی کنید.

ـ جدول کلمات به شما نشان می‌دهد که گاهی اوقات لازم است از دنیای واقعی اطراف فاصله بگیرید.

ـ جدول کلمات مغز را به فعالیت وا‌می‌دارد و سلامت آن را تضمین می‌کند.

نکات و هشدارها

- مغزتان را زیاد در مشکل نیندازید. جدول‌هایی را انتخاب کنید که از پس آن برآیید.

- سعی کنید به‌جای مداد از خودکار استفاده کنید تا دیگر نتوانید اشتباهاتتان را پاک‌کنید. همیشه وقتی دفعه اول کاری را درست انجام بدهید لذت بیشتری می‌برید.

- حل جدول می‌تواند در شما ایجاد عادت کند.

- حل جدول می‌تواند دایره لغات شمارا بالا ببرد.

-حل جدول اطاعات عمومی شمارا تقویت می‌کند.

-حل جدول مهارت‌های ارتباطی شمارا ارتقاء می‌دهد.

*بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که جدول می‌تواند به افراد آرامش خاصی بدهد. کسانی که جدول حل می‌کنند در ابتدا مقداری هیجان‌زده خواهند بود اما با تمام شدن جدول حس آرامش خاصی را تجربه خواهند کرد که می‌تواند حتی باعث انرژیِ گرفتن آن‌ها نیز باشد.

*یکی از مهم‌ترین فوایدی که می‌توان در دل حل جدول‌های کلمات دید، پیدا کردن حس رضایت است. بسیاری از افرادی که عاشق حل کردن جدول هستند اعتقاددارند بعد از تمام شدن جدول یک حس تکامل و یا رضایت خواهند داشت که در باقی فعالیت‌ها نشانی از آن‌ها نیست. همچنین آن‌ها این حس تکامل را با به پایان رساندن کارهای سخت و دشوار مقایسه می‌کنند.

*یکی از فوایدی که می‌توان در مورد جدول به آن اشاره کرد این است که این معما باعث می‌شود تا حداقل دقایقی شما با خودتان خلوت کنید و در تنهایی به تفکر بپردازید. در حین حل کردن جدول نیز می‌توانید به کارهای روزمره و در کل به خودتان فکر کنید.

*حس آرامش یکی دیگر از مواردی است که در مورد جدول باید بدانید. چراکه بارها شدن ذهن شما از دنیای اطراف و تمرکز بر روی جدول شما به‌راحتی می‌توانید به یک حالت آرامش خاصی برسید که کمتر با آن روبرو می‌شوید.

*به‌طورکلی جدول می‌تواند یک زندگی سالم را به شما هدیه بدهد چراکه در آن مدت شما می‌توانید از مواد مخربی مانند سیگار نیز ذهنتان را منحرف کنید و همچنین در حال تقویت مغزتان هستید و در کنار آن وقتی را برای بهبود زندگی‌تان و برای تفکر به خودتان گذاشته‌اید.

منبع: زندگی آنلاین

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها