رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا:

 بدون شک آمریکا آمار قربانیان کرونا را پایین اعلام می‌کند

رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد که این کشور آمار جان باختگان کرونایی را به‌طور واقعی اعلام نمی‌کند.

 بدون شک آمریکا آمار قربانیان کرونا را پایین اعلام می‌کند

«آنتونی فائوچی» در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی اعلام کرد آمریکا آمار واقعی جان‌باختگان کرونایی را نادرست اعلام می‌کند.

این مشاور ارشد همه‌گیری در آمریکا در این باره گفت: «آمریکا آمار کرونایی‌ها را دستکاری می‌کند و مقام‌های واشنگتن در حال تغییر دادن ارقام مربوط به جان‌باختگان ناشی از ویروس کووید-۱۹ هستند.»

بنابر اعلام رسمی مقامات آمریکایی تاکنون ۵۸۱ هزار نفر در این کشور در اثر شیوع ویروس کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، اما دانشگاه واشنگتن در تحقیقی اعلام کرده است تاکنون دست‌کم ۹۰۰ هزار نفر به‌دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

فائوچی در این باره اعلام کرد: «ما همواره آمار کرونایی‌ها را پایین‌تر اعلام کردیم و بعد این نیز به همین روال خواهد بود.»

از ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در اواخر سال سال ۲۰۱۹ تاکنون آمریکا بیش از ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مبتلا به کرونا اعلام کرده است. به‌تازگی منابع خبری اعلام کردند روند کند واکسیناسیون کرونا در آمریکا موجب شده تا ۲۲ ایالت این هفته نتوانند برای دریافت سهمیه خود درخواست دهند.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ماه گذشته با اشاره به کاهش سرعت واکسیناسیون تصریح کرد که آمریکا به‌زودی به نقطه‌ای می‌رسد که عرضه از تقاضا پیشی بگیرد و دولت بایدن برای حل این مسئله تلاش می‌کند.

این در حالی است که هفته گذشته رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌بینی کرد که شیوع کرونا در آمریکا تا تابستان در موقعیت بسیار دشوارتری قرار گیرد. جو بایدن در این باره اعلام کرد: «من بسیار سخت کار کرده‌ام تا مطمئن شوم بیش از ۶۰۰ میلیون دوز واکسن داریم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها