فرمانده نظامی عراقی:

اوضاع کربلا و اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است

فرمانده عملیات کربلا تاکید کرد که امنیت در این استان و ثبات اطراف ساختمان کنسولگری ایران پایدار و اوضاع تحت کنترل کامل است.

اوضاع کربلا و اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است

سرتیپ احمد زوینی در فیلمی که مقارن نیمه شب یکشنبه تا بامداد دوشنبه در شبکه های اجتماعی عراق بازتاب یافت از مقابل ساختمان کنسولگری ایران در کربلا اعلام کرد؛ مشکل امنیتی در این استان وجود ندارد و اوضاع از جمله امنیت و سالم بودن ساختمان کنسولگری) تحت کنترل است.

به گفته وی نیروهای امنیتی در اطراف ساختمان کنسولگری ایران هستند و مشکل امنیتی وجود ندارد.

وی اظهار کرد : حتی در برخی خیابان های کربلا که عده ای لاستیک آتش زدند؛ تردد جریان دارد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که رسانه های نزدیک به عربستان سعودی از صدمه و آتش گرفتن دیوار ساختمان کنسولگری ایران در کربلا خبرسازی می کنند.

همچنین مجتبی کریمی سرکنسول ایران در کربلا هرگونه تعرض به ساختمان سفارت حتی در حد صدمه کوچک یا آتش گرفتن دیوار آن را کذب محض خواند.

ناآرامی محدود در برخی مناطق کربلا پس از ترور ساعاتی پیش "ایهاب الوزنی" از فعالان اجتماعی این استان آغاز شد.

در همین ارتباط "محمد العیسی" نویسنده و روزنامه نگار عراقی در یادداشتی نوشت که اولین و مهمترین متهم ترور ایهاب الوزنی، موساد اسراییل است چراکه بیشترین بهره برداری را از آن می کند.

وی در این یادداشت که در برخی رسانه های عراق منتشر شد؛ آورده است که رژیم صهیونیستی از پیروزی های جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر وین بشدت ناراحت و درصدد بر هم زدن اوضاع است.
به گفته وی، رژیم غاصب صهیونیستی تصور می کند با دست زدن به این گونه عملیات ترور در کشورهایی که نظام سیاسی آن نزدیک به ایران است، می تواند بر روند مذاکرات هسته ای در وین اثر بگذارد.
برخی صاحب نظران عراق معتقدند که موساد توانسته است از طریق برخی عوامل خود برخی ناآرامی های اخیر عراق را طراحی و اجرا کند.

در عین حال محمد العیسی نویسنده و روزنامه نگار عراقی، دیگر متهم احتمالی پرونده ترور این فعال اجتماعی عراق را گروه تروریستی داعش دانسته و افزوده است که داعش می خواهد آرامش عمومی استان های مرکز و جنوب عراق را برهم بریزد.

سرکنسولگری ایران در کربلا ترور ایهاب الوزنی را محکوم کرده است.

هسته های مخفی داعش طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی مناطق عراق از جمله کربلا عملیات ایذایی و درگیری نظامی داشتند.

خبرنگار ایرنا بامداد دوشنبه در تماس با "نصیف الخطابی" استاندار کربلا جزییات بیشتری از وضعیت این استان را خواستار شد که او گفتگو در این باره را به آینده نزدیک موکول کرد.

گفتنی است چندی پیش "علی المیالی" معاون استاندار کربلا از برنامه ترور برخی شخصیت ها در این استان با هدف ایجاد آشوب سخن گفته بود.

اوضاع کربلا و اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است علی المیالی معاون استاندار کربلا

علی المیالی عنوان داشت که عوامل متخاصم قصد داشتند سرکنسول ایران در کربلا را مقابل مقر کنسولگری با قناسه (تک تیرانداز) و ساختمان کنسولگری را با آرپی جی هدف قرار دهند.

وی با یادآوری این که ترور سرکنسول ایران در کربلا فقط بخشی از پروژه آنها بوده است، اظهار کرد : قصد این گروه که با کشورها و کنسولگری های متعددی از کشورهای منطقه ارتباط داشتند، ایجاد نافرمانی مدنی و شورش در کربلا بوده است.

وی تاکید کرد که این گروه با کشورها و کنسولگری های متعددی از جمله ترکیه و امارات ارتباط داشته‌اند.

علی المیالی در همین ارتباط به تلویزیون العهد عراق هم گفت: برنامه های این گروه محدود به کربلا نبود، بلکه متهمان بدنبال ایجاد نافرمانی مدنی و رخنه در اعتراضات مردمی در سراسر استان کربلا بوده و در این راستا با کشورها و کنسولگری های متعددی از جمله ترکیه و امارات ارتباط داشته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت جاسوسی این افراد بیان داشت که متهمان برای اجرای طرح شورش و کودتا با فردی به نام "علی" برای توطئه ترور در امارات تماس داشته و کارت‌های بانکی سوریه، امارات، آمریکا و سیم‌کارت تلفن همراه را نزد خود داشتند.

المیالی سرکرده این گروه را شخصی با تابعیت آمریکایی - لبنانی معرفی کرد که بیشتر برنامه‌های مزبور را وی برعهده داشته است.

همچنین ساعتی پیش خبرنگار تلویزیون الفرات عراق در استان دیوانیه ترور شد که خبرهای ضد و نقیضی از زنده بودن وی بازتاب یافته است.

طی دو سال گذشته و پس از اعتراضات مردم عراق چند نفر از فعالان اجتماعی و تحلیل گران سیاسی این کشور ترور شدند که هنوز قاتلان آنها مشخص نشده است اما علیرغم اینکه عاملان این ترورها مشخص نیست برخی رسانه ها سعی دارند با ایجاد شائبه هایی، رویکرد مدنظر خود را به فضای روانی و سیاسی جامعه عراق منتقل کنند.

از سوی دیگر برخی خط‌های خبری هم در تلاشند تا با وقوع مسائلی از این دست - که هنوز واقعیت و ماهیت حقیقی شان معلوم نیست - جو اجتماعی عراق را همانطور که ذکر شد؛ ناآرام کنند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دستور پیگیری ماجرا و شناسایی عاملان ترور اخیر را در اسرع وقت صادر کرد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • سید
    0

    به نظرم کنسولگری ایران می بایست از کربلا خارج شود . یک بار که برای زیارت آقا امام حسین علیه السلام رفته بودم آدرس موکب را گم کردم و سر از بخشی دیگر از شهر کربلا در آوردم مردم این شهر از ایرانی ها بیزارند و نسبت به امام حسین علیه السلام هم کینه دارند و به نظر من اینها از نسل کسانی هستند که در حادثه عاشورا نقش داشته و موجبات شهادت آن امام عزیز و یاران وفادارش را رقم زده اند. خدا داعشیون و بعثیون عراق را لعنت کند.

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      عراقیها عاشق پول ایران هستند ؛ عاشق چشم و ابروی شما که نیستند !!!!!!!

  • رحیمی
    0

    این هم از عراقی که این همه به پایش ریختیم و در مبارزه با داعش برایش خون دادیم .، قابل توجه تمامیت خواهان که مرتب بر فرق ظریف می کوبند که مذاکره ثمر ندارد و فقط جنگ است که کار برد دارد !؟

  • نذیز
    0

    خاک بر سر کشوری که اجازه میده ترکیه و امارات و یا هر کشور دیگری توش فعالیت جاسوسی علنی بکنند و اون سفارت‌ها رو نماینده.

  • ناشناس
    0

    وقتی پول نیست که بدیمشون ناچارند این کارها کنند

  • علی
    0

    آره خدا فقط شما را نگه دارد که برای کل جهان بس است!!!!!!!!!!!

  • علی
    0

    ایران با داعش در عراق به این خاطر جنگید که داعش وارد ایران نشود. ایران به عراق کمک نکرد بلکه از ویرانی ایران توسط داعش جلوگیری کرد.

  • ناشناس
    0

    همه دنیا از دست دخالت ایران خسته شده همه جا ایران دخالت میکنه همه هرچیزی بشه ایران نقش داره ایران نمیزاره عراق و افغانستان و هرجای دیگه رنگ ارامش ببینه ایران با امریکا مشکل داره نمیزاره بقیه کشورا ارامش داشته باشه

  • مورچه
    0

    لباس های تن پلیس های عراق هم ازپول مامردمه

  • مهدی
    0

    چطور شد بعد از انتشار نحوه شهادت سردار سلیمانی این حوادث روی داده ! بنظر جوخه های اعدام کردستان عراق نقش دارند !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها