پاسخ نوبخت به احتمال کاندیداتوری‎‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠

معاون رئیس جمهور با حضور در گفت‌وگویی در کلاب‌هاوس در پاسخ به سوالی که به احتمالا کاندیداتوری وی اشاره داشت، گفت: مطلقا کاندیدا نمی شوم و برای بازگشت به دانشگاه روزشماری می‌کنم و برنامه تحصیلی‌‎ام را هم تدوین کرده‌‎ام.

پاسخ نوبخت به احتمال کاندیداتوری‎‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠

محمدباقر نوبخت با حضور در گفت و گویی مجازی در کلاب‌هاوس ضمن اشاره به عدم کاندیداتوری‌اش، در پاسخ به سوالی که به موضوع استقراض از بانک مرکزی از یکسو و طلبکاری دولت از این بانک اشاره داشت؛ گفت: اگر تلاش نشود بین ما و دکتر همتی اختلافی ایجاد شود؛ باید بگویم که رقم قابل توجهی از محل فروش و صادرات فراورده‌های نفتی حاصل می شود که برای پرداخت یارانه ‌ها و ... به حساب بانک مرکزی واریز می‎شود. مشکلی که دکتر همتی و بانک مرکزی دارند این است که موفق نمی شوند این رقم را تبدیل به ریال کند. نه اینکه نخواهند؛ ولی نمی توانند که طلب ١.٢ میلیارد دلاری دولت را به صورت ریال بدهند؛ چون معتقدند این موضوع پایه پولی و تورم را بالا می برد.

وی با تاکید بر اینکه دکتر همتی هم این را قبول دارد و این به معنی نقص بانک مرکزی نیست؛ ادامه داد: استقراض از بانک مرکزی حرف بی اساسی است و دکتر همتی هم این را تایید می کند. سازمان برنامه و بانک مرکزی دو نهاد حاکمیتی هستند و ما مشکلات بانک مرکزی را درک می کنیم. طلبکار بودن دولت از بانک مرکزی یک واقعیت است و اینگونه نیست که بانک مرکزی از پرداخت آن استنکاف کند، بلکه توان آن را برای کنترل نرخ تورم ندارد.

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    نمک برزخم مردم نیفزا

  • کاربر ناشناس
    0

    کار خوبی میکنی که بر میگردی سرجات چون تو این هشت سال ثابت کردید جز خودتان به مسائل دیگر مردم اهمیت نمیدید

  • افروز
    0

    تورو خدابیا تو انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کن ....تو این ۸سال چکار کردی؟ هرچه سریعتر برو بزار مردم نفس بکشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها