مازندران در وضعیت شکنندگی کرونایی، مردم نگران سفر مسافران هستند

با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان و عدم لغو محدودیت‌ها از سه شنبه هفته جاری، متاسفانه مسافران دو روز زودتر از پلیس از طریق مبادی خروجی وارد مازندران شدند.

مازندران در وضعیت شکنندگی کرونایی، مردم نگران سفر مسافران هستند

مازندران با آغاز سفرهای نوروزی، سال 1400 و نخستین روزهای قرن را با روی خوش آغاز نکرده است. چرا که سفرهای نوروزی گردشگران سبب شد تا این استان از وضعیت آبی و زرد به قرمز و نارنجی و گاها سیاه سوق یابد.

این اعمال سبب شد تا چهار هفته واحدهای صنفی به صورت تعطیل و نیمه تعطیل فعالیت کنند و از سویی ادارات نیز با ظرفیت یک سوم کارکنان خود را پذیرا باشند.

در هفته فعلی منتهی به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان که وضعیت مازندران از حیث رنگ کرونایی در وضعیت زرد و نارنجی بوده و از وضعیت قرمز خارج شده است، خبرها از احتمال شیوع مجدد ویروس منحوس کرونا با انواع جدید هندی و آفریقایی با ورود مسافران به مازندران حکایت دارد.

از آنجایی که دولت پس از اینکه مازندران را از حیث شیوع کرونا در سال جدید آلوده کرده اینبار به فکر مردم خطه شمال افتاد که بخواهد مبادی ورودی استان را به روی غیربومی‌ها ببندد اما زرنگ تر از دولتی‌ها بسیاری از ویلانشینان و مسافران بودند که دو روز زودتر از قرار ممنوعیت تردد، وارد استان شده و با خود سوغات ناخوانده ای را به همراه آوردند که شاید خطرات بسیاری را در هفته‌های آینده برای خود و مردم استان تحمیل کنند.

قاسم اویس، رئیس شبکه بهداشت مازندران در نشست خبری روز یکشنبه خود با خبرنگاران استان اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی در استان وضعیت بیماری، بستری‌ها و فوتی ها روندی نزولی است اما متاسفانه هر وقت روند بهتر شد عادی انگاری بیشتر و دوباره شاهد افزایش ابتلا بودیم که باید نکات و مسائل بهداشتی بیش از پیش رعایت شود که رسانه‌ها نقش مهمی در آموزش عمومی جامعه دارند.

وی افزود: اواخر سال 99 و اوایل امسال، در قائم‌شهر ویروس انگلیسی دیده شد و اکنون اواخر ماه مبارک رمضان در کشور، کرونای هندی و آفریقای جنوبی نیز پدیدار شده است. وضعیت استان نارنجی و قرمز است که با توجه به تعطیلی اواخر هفته جای نگرانی دارد که امیدواریم تجربه گذشته را تکرار نکنیم و شاهد دید و بازدید و مسافرت نباشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بحث واکسیناسیون حوزه سلامت از 21 بهمن سال 99 انجام شد، گفت: مازندران دارای 58 هزار نفر افراد بالای 80 سال است که تاکنون به 50 هزار نفر تزریق شد و افرادی که متقاضی دریافت واکسن نیستند و یا تمایل دارند واکسن ایرانی تزریق کنند حقشان محفوظ می‌ماند.

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته 73 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه بستری شده اند، گفت: 634 بیمار مشکوک به کرونا اکنون در مراکز بیمارستانی استان بستری که 148 نفر با علائم حاد تنفسی هستند. 69 نفر از افراد مشکوک بستری شده نیز از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

فرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز تعداد بستری‌های کرونایی در مراکز بیمارستانی زیرپوشش این دانشگاه را 160 نفر اعلام کرد و گفت: 38 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و 16 بهبودیافته نیز ترخیص شدند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها