دبیرکل حزب کارگزاران در گفتگو با خبرفوری:

روحانی در دوره اول موفق بود / کروبی طرفدار مشارکت در انتخابات است / ۵ کاندیدای اصلی داریم / توهین‌های احمدی‌نژاد، ریشه وقایع ۸۸ بود

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی و از چهره‌های اصلی جریان اصلاحات در گفتگو با خبرفوری، به بررسی مسائل روز انتخابات پرداخت.

روحانی در دوره اول موفق بود / کروبی طرفدار مشارکت در انتخابات است / ۵ کاندیدای اصلی داریم / توهین‌های احمدی‌نژاد، ریشه وقایع ۸۸ بود

کرباسچی که پیش از این به‌عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شده بود، در گفتگو با خبر فوری نامزدی‌اش را رد کرد.

او گفت که کارگزاران در این انتخابات به‌دنبال گزینه‌هایی است که با برنامه وارد انتخابات شوند.

مشروح گفتگو را در ادامه بخوانید و فیلم کامل گفتگو را ببینید.

☆☆☆

خبرفوری: چه خبر از آقای کروبی؟ در آخرین دیدار خود با ایشان وضعیت سلامتی‌شان چطور بوده است؟

کرباسچی : چند ماهی است که توانستیم به دیدار ایشان برویم، مورد خاصی از نظر سلامتی ندارند. اخیرا افتادند و مقداری مهره کمرشان آسیب دید و دو شب بیمارستان بودند و هم اکنون در منزل استراحت می کنند. هر زمان هم که ما به خدمتشان می رسیم نگران مردم و کشور و انقلاب هستند و دلسوزی ها و احساس مسئولیت‌های گذشته را دارند اما با محدودیت های کنونی همه آنچه ایشان تماس دارند اتفاق نمی افتد.

خبرفوری: در مورد انتخابات ۱۴۰۰ با ایشان گرفت و گو کرده اید؟

کرباسچی : ایشان تلاش می کنند به علت محدودیت هایی که دارند خیلی وارد مسائل سیاسی نشوند اما نگران هستند که مردم تلاش کنند با توجه به تجربیات گذشته و اتفاقاتی که باعث گرفتاری شده است توصیه دارند انتخاب خوب و موثر صورت گیرد.

خبرفوری: یکی از انتقاداتی که اصلاح طلبان به شما دارند این است که طرفدار این هستید که در هر شرایطی باید در انتخابات شرکت کرد. چرا؟

کرباسچی : صندوق رای تنها راه امیدی است که در یک فعالیت سیاسی می توان امید به تغییر شرایط داشت. سه راه برای ایجاد تغاییر و بهبود شرایط جامعه وجود دارد یکی راه اصلاح و اتکا به انتخابات، یکی راه انقلابی و به هم ریختن ساختارها که به همراه خشونت است و راه سوم تقویت اعتراضات جامعه مدنی و گذار دموکراتیک به شمار می آیند که بدون خشونتو با فشار افکار عمومی همراه است. بنابراین کم هزینه ترین راه این است که از طریق صندوق رای به خواسته ها برسیم.

خبرفوری: برنامه حزب کارگزارن سازندگی در انتخابات چیست و به طور مشخص از چه کاندیداهایی حمایت می کنید؟

کرباسچی : کارگزان هم تلاش می کند در قالب حزب اصلاحات در جبهه حضور پیدا کند اما تاکید ما بر این است که بیش از این که روی شخص متمرکز شویم برنامه ای که ارائه می دهد تمرکز کنیم و بیشتر هم بر روی برنامه های اقتصادی و مسائل بیکاری تاکید داریم.

خبرفوری: پیشنهاد شما برای ریاست جمهوری به جبهه اصلاحات چه کسی است؟

کرباسچی : حزب کارگزاران پنج نفر را به عنوان کاندیدا به اصلاحات معرفی کرده است. در جبهه اصلاحات ۱۴ نفر از طرف احزاب مختلف معرفی شدند و در نهایت حزب نیز پنج نفر را معرفی کرده است.

خبرفوری: پیشنهادات حزب شما چه کسانی بودند؟

کرباسچی : اعلام آمادگی این افراد برای حزب کاملا مشخص نیست اما چون بحث شان مطرح بوده است مطرح شدند؛ آقایان دکتر ظریف، محسن هاشمی، جهانگیری، پزشکیان و شریعتمداری از افرادی هستند که برای شرکت در انتخابات آمادگی دارند اما غیر از آقای پزشکیان هنوز هیچکدام به طور رسمی اعلام حضور در انتخابات نکرده است.

خبرفوری: به نظر شما بعد از اظهارات آقای ظریف که بیان کردند من در انتخابات نمی آیم احتمال حضورشان وجود دارد؟

کرباسچی : من در جریان تصمیمات اخیرشان نیستم اما کاندید شدن آقای ظریف قبل از این مباحث و برنامه کلاب هاوس ایشان بود.

خبرفوری: آیا آقای هاشمی و جهانگیری در انتخابات شرکت می کنند؟ یا معرفی شما به منزله دعوت از آنها بوده است؟

کرباسچی : کسی که ما فکر می کنیم در حال حاضر آمادگی شرکت در انتخابات را دارد آقای هاشمی است و ایشان حضورشان را موکول به تفاهم در جبهه اصلاحات کردند تا کاندیدای اختلافی نباشند. اصلاحات بنا دارد در این انتخابات بیش از یک نفر را معرفی نکند. آقای جهانگیری هنوز ابراز نظر نکرده و در مرحله بررسی شرایط هستند. چون تعداد افراد زیاد است من گمان می‌کنم تلاش این است قبل از ثبت نام اصلاحات نظر نهایی خود را بدهد.

خبرفوری: خیلی ها آقای روحانی را کاندیدای کارگزاران می دانند و در اظهار نظرهاشان دستپخت شما برای اصلاح طلبان عنوان می کنند نظر شما چیست؟

کرباسچی : آقای روحانی از شخصیت هایی است که در انقلاب از ابتدا بسیار فعالیت داشته است و اگر آقای هاشمی در سال ۹۲ مورد تایید قرار نگرفت و از طرف اصلاحات حمایت نشد طبیعتا در آن شرایط گزینه ای باید انتخاب می شد که در مسائل توسعه همان راه را ادامه دهد و در آن شرایط بین آقایان عارف و روحانی طبق مجموع نظرات آقای روحانی با توجه به حضور در نهادهای حاکمیتی توانایی اداره کشور را خواهد داشت. اگر از حق نگذریم دوره ابتدایی ریاست ایشان دولت موفقی بود. اگر حادثه ترامپ وجود نداشت و مسئله برجام رخ نمی داد ممکن بود ما نقدهای مدیریتی داشته باشیم اما قطعا در فشار اقتصادی نداشتیم. یکی از نقایص جدی در دولت آقای روحانی پیگیری و مدیریت از نزدیک در بخش های مختلف که باید توسط خود رئیس جمهور انجام می شد وجود نداشت.

خبرفوری: آیا مردم با وضعیت پایانی دولت بازهم اعتماد می کنند که گزینه ای که اصلاح طلبان معرفی می کنند رای دهند؟

کرباسچی : اگر مقصر می دانند که نباید رای دهند ما نمی توانیم کسی را مجبور کنیم که رای بدهد. من فکر می‌کنم برآیند افکار عمومی نسبت به مشکلاتی که وجود دارد درست است طبیعتا مخالفان ضعف های دولتی که هشت سال بر کار بوده است را بزرگ و بر روی آن تبلیغات می کنند و افکار عمومی را به سمت خود سوق می دهند.

خبرفوری: به نظر شما بهترین و بدترین وزیران در دولت آقای روحانی چه کسانی بودند؟

کرباسچی : موفق ترین وزیران وزارت نفت و وزارت مخابرات هستند و وزیری که می‌توان بیشترین انتقاد را به او داشت وزارت کشور است. هم در اداره سازمان های محلی و هم در اداره بحران های کشور بسیار قابل انتقاد است. ما بسیاری از مشکلاتی که اخیرا به وجود آمد را توانستیم با مدیریت محلی و استانداران حل کنیم. باید استاندارانی منصوب می شدند که تعصب خدمت به مردم داشته باشند نه افرادی که بگویند شد شد نشد هم دیگران انجام می دهند.

خبرفوری: مهم ترین اشتباه آقای روحانی در این هشت سال چه بود؟

کرباسچی : توجه آقای روحانی به مسائل کلان بسیار خوب بود و موفقیت داشت اما مدیریت اجرایی و پیگیری آنها نقد وارد است. به عنوان مثال برای بیماری کرونا هر هفته دو جلسه برگزار می کنند؛ همه مسائل کشور نیاز به مانیتورینگ دائمی دارد. به نظر من نقصی که می توان به این دولت گرفت این است که مانیتورینگ و مواظب زندگی مردم بودن بسیار ضعیف بوده است.

خبرفوری: به نظر شما اولین دستوری که رئیس جمهور آینده می دهد چه باید باشد؟

کرباسچی : اولین دستور حل مسائل مربوط به کرونا و واکسیناسیون است چون هم اقتصاد را فلج کرده و هم زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

خبرفوری: شما به آقای هاشمی نزدیک بودید. چرا ایشان در سال ۸۸، مثل همیشه که با وجود اختلاف نظر با رهبری، نظر خود را نادیده می گرفت، عمل نکرد؟

کرباسچی : در فضای آن زمان آقای هاشمی تلاش می کردند که آبی که بر روی آتش می ریزند موثر باشد. به هر حال عده ای به انتخابات معترض بودند و کاری دولت آقای احمدی نژاد از لحاظ تبلیغاتی و تحریک افکار عمومی زده بود بالاخره در برانگیخته شدن تاثیرگذار بود. از طرف دیگر حرف های ایشان در مناظرات و حتی بعد از انتخابات و حتی توهین های ایشان که نسبت خس و خاشاک داده بودند در برانگیختن فضای عمومی بسیار موثر بود. به نظر من تمام تلاش آقای هاشمی این بود که ضمن توجه به اعتراضات مردم و حتی در جایی هم به مردم به دلیل توضیح لازم ارائه نشدن حق بدهد بود؛ ایشان سعی داشتند از اعتراضات خشونت آمیز جلوگیری کنند.

خبر فوری : مهم ترین تلاشی که شما در آن سال از آقای هاشمی مشاهده کردید و بیان نشد چه بود؟

کرباسچی : به نظر من کتاب های خاطرات آقای هاشمی که سال به سال منتشر می شود می تواند زوایای زیادی از این موضوع را منتشر کند.

خبرفوری: مهم ترین خاطره شما در سال ۸۸ از ایشان چیست؟

کرباسچی : به دلیل اینکه در آن زمان محدودیت رفت و آمد سیاسی بود من خاطره ای ندارم، در آن سال برخی از نیروهای احزاب دستگیر شدند جلسات حزبی و فعالتی نداشتیم و مختل شده بود. شاید این موضوع یکی از دلایلی بود که کنترل اوضاع و شرایط را سخت می کرد.

خبر فوری: درباره پرونده رشت الکتریک که جنجالی شده، توضیح مختصری بفرمایید؟

کرباسچی : این هم یکی از پرونده هایی است که دولت آقای احمدی نژاد این دروغ و تهمت مطرح کردند و سال۸۹ به دادگاه رفت و تمام ادعاهای ایشان منتهی به تبرئه شد. موضوع این است که شرکتی که مربوط به بانک صنعت و معدن و دولت بود 84 درصد سهام را صندوق بازنشستگی به مزایده برای فروش گذاشت و جمعی از دوستان مدیران سابق شهرداری درخواست داشتند که برای راه اندازی واحد تولیدی طلب کمک شود. این واحد تولیدی در آن روز نیمه متوقف و یا کامل متوقف شده بود؛ تلاش شد و در مزایده شرکت کردند و در اختیار قرار گرفت تا شروع به کار کنند و از لحظه ای که اقدام به راه اندازی داشتند با موانع متعدد مواجه شدند به مدت یک سال و نیم کارخانه توسط همان کارگرانی که حقوق معوقه داشتند اشغال شد و حتی مدیر جدید را حتی به گروگان هم گرفتند و سپس با دهالت شورای تامین استان حقوق عقب افتاده پرداخت شد و بنا شد کارخانه به داخل شهر منتقل شود که باز هم موانعی ایجاد شد. طبق قانون که باید حمایت میشد تا راه اندازی واحدهای صنعتی در مکان جدید صورت بگیرد انجام نشد. و در نهایت یک مدت کوتاهی تولید را راه اندازی کردند اما با توجه به قدیمی بودن دستگاه ها نتوانستند نیاز بازار را تامین کنند تا الان هم زمین های کارخانه در توقیف بانک صنعت و معدن است.

خبرفوری: بحثی که درباره حضور نزدیکان شما در این شرکت وجود دارد، چیست؟

کرباسچی : کسانی که سرمایه خود را گذاشتند من را امین خود دانستند و سرمایه خود را در اختیار من گذاشتند اما نه امکانات مربوط به من است و نه مربوط به نزدیکان من است. در حال حاضر هم حکم تبرئه کامل از دادگاه بری این پرونده صادر شده است.

خبرفوری: آیا شما کاندیدای ریاست جمهوری هستید؟

کرباسچی : من تا کنون همچین چیزی در این‌باره به ذهنم نرسیده و بنا به این کار را هم ندارم.

خبرفوری: سخت ترین روز کاری شما چه روزی بوده است؟

کرباسچی : شب کربلای چهار سخت ترین شب کاری من بود و تا صبح این سنگر زیر بمب باران بود و پشت بی سیم دائما اخبار شهادت غواصان را می‌شنیدیم!

☆☆☆

فیلم کامل این گفتگو را در ادامه ببینید.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • .......
    0

    نه اقای کرباسچی احمدی در دوسال اخر کشور رابه اختیار خودش گذاشت به خاطر همون هم روحانی رای اورد وگر نه روحانی رای نداشت ولی روحانی از اول تا اخر یعنی دوره اول ودم بد بود وبد کار کرد همه که شاهدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پس چرا بعد از چهار سال این همه رأی آورد؟

    • شهریار
      0

      بعداز چهار سال چون روحانی به مردم گفت فرصت بدین تمام کارها نیمه کاره است تمامش کنم ومردم را از جنگ ترساند ودراخر انهایی که پول گرفته بودند امثال سیلبریتیها وحتی بزرگانی مثل مدیر ....همه وهمه به کار شدند خوب الان همه پشیمانند ولی افسوس

    • حسین
      0

      دور دوم هیچ کس اراده پیروزی نداشت.با نقشه قبلی با کنار رفتن قالیباف نود درصد رای قالیباف به سبد روحانی ریخته شد و روحانی پیروزیش را مدیون قالیباف است.همه خبر داستند که روحانی در دور اول چه‌گندی زده که در دور بعد کشور به قهقرا میرود.رییسی هم برای گرم شدن انتخابات امد.البته اگر احمدینژاد تایید میشد بقیه قاق بودند

    • ناشناس
      0

      نخیر، به خاطر اینکه توی چهار سال اول تورم نبود، قیمت ها ثابت بود، قیمت دلار ثابت بود. همه مشکلات مال چهار سال دوم بود

  • علی
    0

    چرا خبر فوری باهرچی دزدو اختلاسگراست مصاحبه می کند مردباش وبرو با مردان مصاحبه کن

  • ناشناس
    0

    آقای کرباسچی شما لطفا حرف نزن.

  • مردم بیچاره
    0

    جالب ظریف قبل از فایل صوتی تصمیم داشت کاندید ریاست جمهور بشه مشخص شد اون فایل صوتی با نقشه قبلی با هماهنگی جهت رسیدن اهداف انتخاباتی بود من قبلا گفتم اصلاح طلب ها و اصولگرها دستشون توی کاسه هست اصلاح طلب ها خطرناکتر حیله گرتر و بازیگران مکارتر نسبت به اصولگرا هستند از اصلاح طلب ها بیشتر از اصولگرها ترسید نه به اصلاح طلب ها نه به اصولگرها رای بی رای

  • حمیدپاپی
    0

    با سلام مردم غارت بیت المال را بدست تو و هم حزبیهایت فراموش نکرده اند. شمااگر راست می گویید محل زندگی خود و فرزندانتان را به مردم اعلام کرده و بگویید این همه ثروت و پول را از کجا آورده اید؟ در انتخابات88شما عوامل و پیاده نظام دشمن در ایجاد فتنه بودید. شما برای رسیدن به قدرت حتی به خودتان هم رحم نمی کنید.(موسوی ، عارف، لاریجانی،و...) مردم دیگر گول این حزب و حزب بازیهایتان را نمی خورند. شما درجلسات خصو صی تان به این مردم می خندید و آنها را تمسخر می کنید. خیانتهایتان به کشور در تاریخ ثبت شده است و اکنون مظلوم نمایی و فرافکنی می کنید. اگر دولتهای هاشمی و خاتمی و روحانی فقط 10 درصد از اقدامات دولت دکتر احمدی نژاد را انجام می دادند کشور گلستان می شد. ای کاخ نشینان و لیبرالهای از منافقین بدتر بدانید دوره شما به سر رسیده شما و تمام هم حزبیهایتان کمتر تعداد آرا باطله رای دارید.

  • ن د
    0

    حقا که چون تویی بای جهانگیری و هاشمی در لیست داسته باشد هر چه باشد از یک قماشید رانت خواران اعظم

  • محمدرضا ناطقی
    0

    آقای ظریف وقاحت هم حدی دارد سو سول

  • حمیدپاپی
    0

    با سلام افشا نمودن نام عارتگران بیت المال کار خوبی است.

  • ب
    0

    چرا شما اصلاح طلب ها واصو لگراها جر زنی می کنید شما اصلا ح طلب ها معتبر ترین خودتون بیارید اصولگرا ها هم همین کارا بکنند احمدی نژاد هم بیاد قضاوت را به ملت بسپارید میزان رای ملت وسلام

  • حسین اوژن
    0

    آقای کرباسچی عامل درگیریهای سال 88 را توهینهای احمدی نژاد قلمداد فرمودند . عجب ما تا امروز فکر می کردیم مردم به دلیل تقلب در انتخابات به خیابانها ریختند . آیا اعتراضاتی در این مقیاس فقط بدلیل توهین رخ میدهد . دیگر اصلاح طلبان برای هیچکدام از رفتارها و تصمیمات نابخردانه و مملو از بلاهت خویش ، دلایل محکمه پسند و منطقی ندارند . این همان سراغاز فروپاشی این جبهه است که قدرت تمرکز و خردگرایی را در بیانات آنها هم تحت شعاع قرار داده است . بارالها مملکت ما و مردمانش را از شر سیاستمداران باری به هر جهت و نابخرد و ابله نجات بده . آمین

  • سعید
    0

    آقای کرباسچی میشه لطف کنید درمورد واگذاری رشت الکتریک برامون توضیح بدید

  • رضاسان
    0

    از همه شما خسته ایم...‌ چپ راست کوفت زهرمار..... چرا نمیرید

  • موسی
    0

    اول که آقای کربی کمرش درد میکنه فکر کنم برای کار سخت هست باید از اداره کار کارافتادگی بگیره دوم این که واقعا این دو وزیر که گفتی صنعت نفت و مخابرات را چنان رونق دادند که نگو نپرس سوم این که شما ها خیلی امین هستید مخصوصا با دلار ۴۲۰۰ چهارم خدا شمارا درون اون سنگر حفظ کرده تا بتوانید در چنین روزی به ملت ایران چنان خیانت کنید که تا ابد در پیشانی این ملت بنویسند روز روزگاری از این دیار مردانی بود، کند که خود را اصلا طلب می خوانند ولی بوی از اصلاح نبرده بودن بلکه خیانت کار ترین افراد ایران بودند که فقط معشت مردم هدف قرار دادنند تا به هدف خود برسنند پنجم کم تر شعار بدین دروغ ها

  • کریمی
    0

    تمام کسانی که تاید صلاحیت شدند از نظر ملت صلاحیت اداره کشور ندارند یک باند دوست رفیق وقت انتخابات می‌آیند جنگ زرگری می کنند از اونطرف بیت‌المال تقسیم می کنند این مقدار برای خارج برادران و دوستان و بقیش هم ساخت ساز کاخ برای خودشان آمدن مردم پای صندوق رای هیچ تاثیری در اداره و آزادی مردم ندارد پس هر که می گوید من رای نمیدم اصلا مهم نیست وقتی قدرت دست حاکم هست بازی رای گیری فقط توهین برای ملت هست مردم ناراحتن مردم دیگ سر خورده شدند دروغ پشت دروغ دزدی پشت دزدی بیکاری ورشکستگی بیکاری بیماری مملکت داره رو به فنا می رود هر سال می گویم قربان پارسال

  • م
    0

    آقای کرباسچی از احمدی نژاد نقد کردید درست. اما از میرحسین موسوی و کروبی هم نقد می کردید آنها هیچ اشتباهی نداشتند خصوصاً میرحسین که ساعت 11 خودش را رئیس جمهور اعلام کرد و اینکه اگر حداقل سکوت می کرد مردم اینهمه دچار گرفتاری نمی شدند و یا اینکه آمریکا تحریم ما را تشدید نمی کرد. از این همه حرب بازی و حمایت دروغ خسته نشده اید

  • صداقت(فعال مردمی)
    0

    ریشه تمام مشکلات کشور ازکارگزاران سرچشمه گرفته است

  • داریوش
    0

    دزدیها(رشت التریک) و قانون گریزی شما و ملاقاتهای خاتمی با جرج سروس ریشه فتنه ۸۸ بود،اگر به توهین باشد روحانی هشت ساله داره توهین میکنه و عملا داره فحش میده.البته مسئله مهم اینجاست که شماها فقط تنها کلکی که دارید همیشه طرفدارانتان را تحریک میکنید وبه اشوب دعوت میکنیو

  • رضا95
    0

    آقای کرباسچی لطفا از تعطیلی کارخانه های ریسندگی بافندگی اصفهان بگویید ورانت خواری دختران هاشمی و.....

  • چ
    0

    آقاکرباسچی کدام دولت وکابینه اوبه بیشترین وجه ممکن ملت را تحقیرکرد.الفاظ بکار برده شد... عقب مانده .بیسواد بزدل .ترسو .جهنم .بلد نبودن وعده صد روزه .رفع بالمره تحریم .خبرنداشتن از گرانی بنزین.چرخیدن اقتصاد .احتیاج نداشتن مردم به یارانه

  • کاربر ناشناس
    0

    تمام بدبختی مملکت از وجود اصلاح طلبان است

  • کاربر ناشناس
    0

    خبرنگاری که با اصلاح طلبان چند روزی مصاحبه می کند یکی از خبرنگاران ضد انقلاب است

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر اتفاقی بیافتد هیچ اصلاح طلبی زنده نمی ماند

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر من رئیس جمهور شوم تمام اصلاح طلبان خیانتکاران را از کشور بیرون می کنم

  • ب ه
    0

    خدا شر اصلاح طلبان را از این ملت کم کنه. امین یا رب لعالمین

  • کاربر ناشناس
    0

    کفن مگررنگ قرمزهم داریم

  • .
    0

    چایت را بنوش شاید....

  • میثم
    0

    ازخدابی خبرا بزاریداحمدی نژادبیادشایدیه کم ازغصه این مردم بدبخت تورم زده بی پول کاسته بشه..یه نفردلسوزتواین نظام هست که به فکرمردمه که برای مردم کارمیکنه.اونم نمیزارن بیاد.خداریشتونو بخشکونه آخه تاکی میخوایداینجوری بامردم تاکنید...همه مردم میدونن که احمدی نژادبه فکرمردمه به فکرمستضعفه بخاطرهمین نمیزارن بیاد..آه این مردم آخرش دامانتونومیگیره یه بلایی سرتون میادکه سوراخ موشی براتون هزاران میلیاردازاون پولای دزدی که حق مردمه وخوردین براتون آب بخوره.حالاهی ادامه بدید.سحرنزدیکه

  • دن کیشوت
    0

    اصلاح طلب و اصولگرا، نمایش خیمه شب بازی بیشتر نیست، همه دست به دست هم داده اند به کین تا میهن خویش را کنند ویران، اینها همه هنرپیشه اند و اگر دلسوز وطن بودند برای کسب قدرت، همدیگر را جر نمی دادند بلکه همچون برادران خونی به هم کمک میکردند، تمام دعوایشان بر سر این است که تو از من بیشتر خوردی و بردی، همه به دنبال سهم خواهی هستند، بیچاره وطن! بدبخت مردم!

  • سرباز، مختارزمانه
    0

    بنام ایزد منان..سلام...اگر اقای دکتر یابهتر بگم(منجی ملت ایران عزیز)بیاید مشارکت مردم زبان گستاخ دشمنان را کوتاه میکند ؛واگر اگر غیر این باشدآبروی مملکتمون را به دست نا مبارک خودشان خواهند برد....احمدی نجات محبوب ۷۰ درصد مردم ایران عزیز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها