رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی:

منابع بانک‌ های آذربایجان شرقی باید در خود استان هزینه شود

رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان این‌که منابع بانک‌ ها باید در خود استان هزینه شود، گفت: جمع‌آوری منابع از استان و مصرف آن در خارج از استان کار درستی نیست.

منابع بانک‌ های آذربایجان شرقی باید در خود استان هزینه شود

موسی خلیل الهی در نشست ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با بیان این‌که متأسفانه گلایه‌ای که صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی دارند، این است که بانک‌ها و مؤسسات خصوصی بخش عمده اعتبارات خود را از استان خارج می‌کنند، اظهار کرد: اینکه بانک‌ها منابع را از استان جمع‌آوری کرده و با وجود نیاز به آن در داخل استان در جایی دیگر مصرف شود کار درستی نیست.

وی افزود: مردم و صنعتگران سرمایه‌های خود را به بانک‌ها می‌سپارند و منابع بانک‌ها را تأمین می‌کنند این منابع باید صرف رونق تولید و اشتغال در این استان شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به تملک برخی واحدهای مشکل‌دار توسط بانک‌ها، بیان کرد: متأسفانه برخی واحدها در طول زمان به دلیل مشکلات مالی توسط بانک‌ها تملک و به حال خود رها شده‌اند و به عبارتی تبدیل به آهن‌قراضه‌ای شده که نه برای مردم و نه برای بانک‌ها سودآوری ندارد، باید روشی ارائه شود تا این واحدها از تولید باز نمانند.

وی با تأکید بر این‌که نباید اجازه بدهیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود، خاطرنشان کرد: بانک‌ها امانت‌دار دارایی مردم هستند بر همین اساس در کنار مطالبات بانک‌ها باید راهی برای این کار پیدا کنیم تا هیچ واحدی تعطیل نشود.

خلیل الهی با بیان این‌که بانک‌ها نقش مهمی در تولید و اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: در کنار حمایت از بانک‌ها برای وصول مطالبات، مکلف هستیم از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری مشروع حمایت کنیم که یکی از این حمایت‌ها بحث مسائل مالی بوده چراکه اکثر واحدها با مشکلات مالی روبه‌رو هستند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: متأسفانه در توزیع تسهیلات یک انحرافی وجود دارد و تسهیلات جایی رفته که نباید می‌رفته است، باید در بحث اعتبارسنجی دقت شود به افرادی باید تسهیلات داده شود که واقعاً تولیدکننده و کارآفرین هستند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها