نماینده ادوار مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری:

اصلاح طلبان به دنبال تکمیل قطعات پازل فتنه در سال ۱۴۰۰ هستند

نماینده مجلس دهم مدعی شد: عده‌ای از اصلاح طلبان که اتفاقا بیشتر هم بلندگو قورت داده‌اند با صراحت می‌گویند که قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول ندارند.

اصلاح طلبان به دنبال تکمیل قطعات پازل فتنه در سال ۱۴۰۰ هستند

محسن کوهکن، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات و اهمیت آن در نظام اسلامی و نیز با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ، تبلیغاتی که از آن طرف مرزها برای دلسردی مردم و عدم حضورشان در انتخابات دنبال می‌شود، با دوره‌های قبل متفاوت است و یک شکل خاص پیدا کرده است.

وی در توضیح این نکته گفت: در دوره‌های گذشته، دشمنان انقلاب اسلامی و مردم ایران در تلویزیون‌های ماهواره‌ای و در قالب برنامه‌هایی مثل میزگرد، موضوع تحریم انتخابات را مطرح می‌کردند و البته حربه تحریم‌ را هم تا یکی دو هفته مانده به انتخابات دنبال می‌کردند و وقتی از این موضوع مایوس می‌شدند، تلاش می‌کردند تا از افرادی حمایت کنند که مواضع غرب‌گرایانه دارند، اما در این دوره علاوه بر این روش‌ها از ابزار هنر، موسیقی و مزاح نیز برای دلسرد کردن مردم استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: اگر یک مطلب جدی سیاسی را در قالب آواز و موسیقی دنبال کنید، حتی برای افراد بی‌تفاوت هم جذابیت پیدا می‌کند و لذا در این دوره تبلیغات دشمن فراتر از مناظره‌ها و میزگردها، حالت کوچه‌بازاری پیدا کرده و شاید قطعه‌ای از پازل فتنه 1400 باشد که از الان شروع کرده‌اند.

کوهکن با تأکید بر لزوم هوشیاری مردم و جریان‌های سیاسی در مقابل این ترفندهای تبلیغاتی، تصریح کرد: از جمله ترفندهای دشمنان این است که مثلاً فیلمی می‌سازند و در آن افرادی با پوشیدن لباس قومیت‌های مختلف و حتی در مناطق داخلی ایران، در چند ثانیه و در قالب بذله‌گویی و مزاح می‌گویند که در انتخابات رأی نمی‌دهند که همه اینها هوشیاری مردم را می‌طلبد.

اختلاف در میان اصلاح‌طلبان جدی است/ تلاش برای تکمیل پازل فتنه 1400

وی با بیان این که کسانی که در داخل به دنبال دلسرد کردن مردم از انتخابات هستند تنوع بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند، گفت:‌ واقعیت امروز این است که در میان اصلاح طلبان اختلاف جدی در خصوص انتخابات وجود دارد؛ یک عده از آنها می‌گویند که باید در داخل نظام حضور داشته باشیم و اصلاحات را از درون نظام انجام دهیم، ولی عده‌ای دیگر از آنها که اتفاقا بیشتر هم بلندگو قورت داده‌اند با صراحت می‌گویند که قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول ندارند و لذا اگر چنین کسانی با علم به عدم تأیید صلاحیت‌شان اعلام نامزدی می‌‌کنند، به دنبال تکمیل قطعات پازل فتنه در سال 1400 هستند.

نایب رئیس جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: برای اینکه این بار هم فتنه حساب‌شده این افراد نقش بر آب شود، جریان انقلاب باید مراقب باشد که ناخواسته در زمین آنها بازی نکند؛ با این توضیح که حواس‌مان باشد این بار دیگر آقای روحانی نامزد انتخابات نیست که در مناظره‌ها همه حرف‌مان نقد عملکرد دولت باشد. دشمن هم این موضوع را می‌داند و از مدتی پیش به دنبال سیاه نشان دادن همه اجزای نظام است؛ در حالی که جریان انقلابی باید با نگاه توأم با بصیرت، تفاوت میان عملکردها را تشریح کند و همه چیز را صفر و صد نبیند.

لزوم ارائه برنامه‌های مصداقی و عملیاتی/ رقابت ها باید هوشمندانه و عالمانه باشد

کوهکن با اینکه نامزدی که به آن رأی می‌دهیم باید حرفی برای گفتن داشته باشد و با نگاه امیدافزایی در بین مردم به میدان آمده باشد، خاطرنشان کرد: برای اینکه پرچم مطالبه‌گری در دست جریان انقلابی برافراشته باشد، باید به سمت زمینه‌سازی برای حضور حداکثری بروند؛ نامزدهای جریان انقلاب همچنین باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی ظرفیت بالایی دارد و می‌توان با صبر و حوصله مسائل را برای مردم تشریح کرد و ضمن بیان فرصت‌ها و کارهای انجام شده، نقاط ضعف عملکردها را نیز تشریح و برای آنها راه حل ارائه کرد.

وی در همین رابطه به دو نکته اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین نکته این است که در جریان تبلیغات انتخاباتی و رقابت‌ها باید به مردم امید داده شود که کسی که انتخاب می‌شود سوابقش در مبارزه با فساد و سوء استفاده و نیز کارآمدی مشخص و قابل بررسی است و دوم اینکه برای کاهش مشکلات مردم باید برنامه ملموس و عملیاتی ارائه شود.

نماینده مردم لنجان در دوره‌های هفتم، هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی با ذکر مثال‌هایی گفت: به عنوان مثال اگر نامزد انتخابات به تولیدکنندگان وعده می‌دهد که مشکلات شما را حل می‌کنم، این کلی‌گویی قابل قبول نیست و مثلا باید برنامه‌اش را برای ارائه موافقت‌نامه‌های اصولی برای تولید در ازای ارائه اظهارنامه و نیز صحت‌سنجی اظهارنامه‌های تولیدکنندگان مطرح کند و یا برای ارتقاء نظام اداری و پاسخگویی آن، باید نامزد انتخابات بگوید که چگونه می‌خواهد نظام پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع را که قابل استناد و پیگیری در مراجع قانونی است، پیاده کند.

کوهکن خاطرنشان کرد: تحقق چنین رقابت‌هایی و احراز چنین شرایطی در نامزدها، رقابت‌هایی جدی، هوشمندانه، عالمانه و به دور از متهم کردن یکدیگر را می‌طلبد.

وعده‌های فریبنده نشان می‌دهد، افراد اساسا برنامه ای برای اداره کشور ندارند

وی در همین رابطه به بیانات هفته قبل رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز نامزدها از ارائه وعده‌های فریبنده اشاره کرد و گفت: به نظر من علت بیان این تذکر رهبر انقلاب که خود من حقیقتا از شنیدن آن احساس شرمندگی کردم، این است که اولا کسانی که تریبون‌دار هستند و وارد میدان می‌شوند مسائل و الزامات را به خوبی تبیین نمی‌کنند و ثانیا برخی افراد هم که اعلام نامزدی می‌‌کنند واقعا در تراز ریاست جمهوری نیستند و ظرفیت چنین جایگاهی را ندارند؛ این افراد یک گوشه مملکت را می‌بینند و گوشه دیگر را نمی‌بینند و چنین حرف‌های فریبنده‌ای نشان می‌دهد که این قبیل افراد اساسا برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با توصیه به نامزدهای انتخاباتی برای ارائه برنامه‌های کارشناسی و مصداقی اظهار داشت: در دنیا هم وقتی کسی وعده‌ای در رقابت‌های انتخاباتی می‌دهد این وعده‌ها عقبه چند هزار صفحه‌ای مطالعات کارشناسی از سوی مؤسسات تحقیقاتی مستقل دارد، اما باید تاسف خورد که در کشور ما برخی‌ها چنین وعده‌هایی را بدون مطالعه و با هیجان ارائه می‌دهند.

«احساس تکلیف» انتخاباتی، باید مبتنی بر توانمندی ها و داشتن برنامه باشد

کوهکن با بیان اینکه احساس تکلیف کردن برای حضور در رقابت‌های ریاست جمهوری باید مبتنی بر شناخت توانایی‌های خود و داشتن برنامه عملیاتی و کارشناسی باشد، خاطرنشان کرد: وقتی افرادی بدون توانمندی و بدون داشتن برنامه کارشناسی، وعده می‌دهند و رأی می‌آورند، تا مدت‌ها به گذشتگان می‌پرند و مسؤولیت کار را بر گردن قبلی‌ها می‌اندازند و بعد از مدتی هم که این حربه دیگر جواب نمی‌دهد، توپ عملکردشان را در زمین مقامات بالاتر کشور می‌اندازند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • قلندر واقعی
    0

    رنگ رخساره خبر میدهد از شیره ناب با آبنبات .احوال قذافی چطوره؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها