طرز تهیه دسر مگنولیا با طعم توت فرنگی و وانیل

در گزارش زیر طرز تهیه دسر مگنولیا را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه دسر مگنولیا با طعم توت فرنگی و وانیل

دسر مگنولیا که یکی از دسر‌های پرطرفدار این روز‌ها محسوب می‌شود به دلیل سبک بودنش معمولا بعد از وعده‌ی شام سرو می‌شود. این دسر دارای لایه‌های مختلفی است که لایه اولیه یا بیس آن معمولا با خرده بیسکوییت یا کیک پوشانده می‌شود و روی آن هم پودینگ و تکه‌های میوه گذاشته می‌شود. با این که خرد کردن میوه‌ها و یا تهیه خرده بیسکوییت‌ها کار بسیار سهل و بی دنگ و فنگی است، ولی درست کردن پودینگ نکته کلیدی این دسر است که کاملا به مهارت آشپز بستگی دارد.

در دستور زیر یکی از بهترین و در عین حال آسان‌ترین روش‌های تهیه پودینگ وانیلی را قرار داده‌ایم که هم به تنهایی خوشمزه است و هم در کنار لایه‌های دیگر دسر هارمونی جالبی را بوجود آورده و مزه دسر را بسیار دوستداشتنی کرده است. از آن جایی که این دسر بیشتر در بهار و تابستان خورده می‌شود، بهتر است که به صورت سرد سرو شود. پس پیشنهاد می‌کنیم که شما هم این دسر زیبای چند لایه را درست کنید و از مزه بی‌نظیر آن در کنار یک فنجان آیس تی یا آیس لاته در روز‌های گرم پیش رو لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه دسر مگنولیا با طعم توت فرنگی و وانیل

شیر پرچرب ۵۰۰ میلی لیتر
نشاسته ذرت ۴۰ گرم (پنج قاشق غذاخوری)
شکر ۱۰۰ گرم
نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری
تخم مرغ بزرگ یک عدد
کره پاستوریزه۳۰ گرم
عصاره وانیل یک قاشق چای‌خوری
خامه ۱۰۰ میلی لیتر
بیسکوییت با طعم مورد علاقه‌تان دو بسته
توت فرنگی ۱۰-۱۵ عدد

طرز تهیه دسر مگنولیا با طعم توت فرنگی و وانیل

برای تهیه یک دسر مگنولیای خوشمزه ابتدا باید یک قابلمه متوسط یا شیرجوش بردارید و ۵۰۰ میلی لیتر شیر پرچرب را داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل به آن اضافه کنید و هم بزنید. صبر کنید تا شیر به جوش بیاید. در این مرحله حواستان به شیر باشد تا سر نرود. پس از جوشیدن شیر حرارت شعله را خاموش کنید.

در ظرف دیگری ۴۰ گرم نشاسته ذرت، ۱۰۰ گرم شکر و یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک را مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ بزرگ اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود. در صورت نیاز می‌توانید در این مرحله از هم‌زن برقی استفاده کنید. سپس در حین هم زدن، شیر داغ را به آرامی و در چند نوبت به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مخلوط را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. مخلوط را مرتبا هم بزنید تا کمی غلیظ شود و حالت پودینگ بگیرد. پس از این که مخلوط غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. سپس ۳۰ گرم کره پاستوریزه را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با مواد دیگر مخلوط شود. پودینگ را داخل یک کاسه بریزید و روی آن را با محافظ پلاستیکی بپوشانید و کنار بگذارید تا هم دمای محیط شود.

یک کاسه دیگر بردارید و ۱۰۰ میلی لیتر خامه را داخل آن بریزید. سپس خامه را با هم‌زن برقی بزنید تا غلیظ شود. وقتی که پودینگ کمی خنک‌تر شد، آن را به خامه اضافه کنید و با یک لیسک یا قاشق هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. اکنون نوبت چینش لایه‌های دسر است. برای این کار ابتدا بیسکوییت‌ها را داخل یک کیسه زیپ‌دار بریزید و زیپ آن را ببندید و سپس با ضربه گوشت‌کوب آن‌ها را خرد کنید؛ البته برای خرد کردن بیسکوئیت‌ها می‌توانید از میکسر نیز کمک بگیرید.

توت فرنگی‌ها را پس از شستن به صورت اریب برش بزنید. ظرف‌های مخصوص سرو را بردارید و به مقدار مساوی از بیسکوییت‌های خرد شده داخل هرکدام بریزید. روی لایه بیسکوییتی توت فرنگی بچینید. روی توت فرنگی‌ها را هم با پودینگ وانیلی بپوشانید. همین روش چینش را دوباره تکرار کنید تا مواد به اتمام برسند. در نهایت سطح دسر را با برش‌های توت فرنگی و خرده بیسکوییت‌ها به شکل دلخواه تزئین کنید. دسر مگنولیا شما پس از دو تا سه ساعت در یخچال قرار گرفتن و خنک شدن آماده سرو است. نوش جان!

نکاتی که برای تهیه دسر مگنولیا بهتر است بدانید

به جای استفاده از بیسکوییت می‌توانید از کوکی یا کیک با طعم مورد علاقه‌تان هم استفاده کنید.

همچنین می‌توانید میوه‌های دیگر را جایگزین توت فرنگی کنید. فقط این نکته را فراموش نکنید که میوه‌ای که داخل دسر استفاده می‌کنید باید حتما نرم باشد. به عنوان مثال موز یا انبه می‌توانند جایگزین خوبی باشند.

برای سرو این دسر خوشمزه می‌توانید لایه‌های آن را داخل یک ظرف پیرکس بزرگ بچینید و در هنگام سرو مقداری از آن را ببرید و داخل بشقاب سرو بکشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها